Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

We hebben schijnbaar veel overeenkomsten @oldskoolgsxr 8-) ..

Grappig trouwens om te lezen dat de PC25 weer in de belangstelling staat (en idd een van de mooiste kleuren is de - volgens mij zo uit mijn hoofd de - 1991 kleuren inderdaad).. Als jonge guppenkop tientallen van die dingen nieuw mogen 'ontkratten' als ze vanaf de boot kwamen en werden uitgeleverd door Honda. Allemansfiets die destijds ook bijzonder veel aan vrouwen verkocht werden, puur omdat het zo mooi reed, zat en niet agressief was en toch mooie kleurstellingen had..

Jammie's en suzi's hadden we dan iets minder mee (al is mijn pa een suzuki fan), kwaliksakie komt er hier nooit meer in na div. slechte ervaringen (o.a. een ZZR 600 blok wat met 6000 km (!) naar z'n grootje is omdat er een gietfout in de zuigers zat. Niets vergoed gekregen, veel geld gekost)

en om dan maar weer on-topic te gaan, hier o.a. de mijne:
2023-06-28 Sfeerplaatje afgerond project Urban Tiger.JPEG2023-07-02.1 1e rit met fireblade.JPEG
(heb wel de velgen grijs laten poedercoaten, vond ik mooier dan de origineel zwarte. Dat laatste maakt de voorkant zo 'donker'.
En momenteel ligt de tank bij de spuiter om met originele stickers weer nieuw te spuiten - zaten naar mijn mening té veel plekjes op om zo te laten)

Zelfs zo origineel dat ik er ook 'hatelijke' dingen bij heb (overigens niet gemonteerd _O-):
2023-02-04 Montage spatbordverlenger 1.JPEG

De rest van deze honda fanboy vloot:

1704444070558.jpeg2023-05-17 tiger 1.JPEG
6.jpgIMG_0008.JPG
(al is de ST1100 inmiddels verkocht, er een Tiger 1050 voor terug gekomen en staat de CBR 1000 ook in de verkoop. Ook is er een extra VFR aangekocht, voor de € 500,- challenge (2024) van het Motor-Forum en heb nog div. projectjes, zoals o.a. te zien aan de (NIEUWE, originele en complete set!) kuipdelen... die hier nog ergens rondslingert..)
 
Mooie verzameling.
trouwens, 1 van mijn blind spots op motorgebied dat financieel haalbaar is, is de V4. Ik heb er nog geen enkel gehad. Dit zou moeten veranderen binnenkort.
CBR1000 heb ik gereden, maar nooit bezeten. Goede motor uit die tijd.
Veel bol d'ors gehad omdat mijn circuit vrienden ouder waren en we daarmee wedstrijden reden. Ik werd onder de vleugels genomen door de oude garde.
Op dit forum heb ik een verhaal neergeschreven over een lullige bol d'or 750 die het moest opnemen tegen de zware classic racers.

De cbr 900 SC28 was de beste racemotor voor geen geld toen ze naar jou hoofd gesmeten werden.
Voor 850€ had ik een lelijk hok zonder papieren. Maar 17" voorwiel.
Olie en benzine en race maar.
Ik heb er de tijd van mijn leven mee gehad tussen klassieke motoren die 5 cijfers makkelijk aantikten. (aankoop + voorbereiding)
Ik had een sticker achterop geplakt om de concurrentie psychologisch te jennen : " plezier voor 1000€ all-in" 8-)

IMG_0387.JPG
 
Mooie verzameling.
trouwens, 1 van mijn blind spots op motorgebied dat financieel haalbaar is, is de V4. Ik heb er nog geen enkel gehad. Dit zou moeten veranderen binnenkort.
CBR1000 heb ik gereden, maar nooit bezeten. Goede motor uit die tijd.
Veel bol d'ors gehad omdat mijn circuit vrienden ouder waren en we daarmee wedstrijden reden. Ik werd onder de vleugels genomen door de oude garde.
Op dit forum heb ik een verhaal neergeschreven over een lullige bol d'or 750 die het moest opnemen tegen de zware classic racers.

De cbr 900 SC28 was de beste racemotor voor geen geld toen ze naar jou hoofd gesmeten werden.
Voor 850€ had ik een lelijk hok zonder papieren. Maar 17" voorwiel.
Olie en benzine en race maar.
Ik heb er de tijd van mijn leven mee gehad tussen klassieke motoren die 5 cijfers makkelijk aantikten. (aankoop + voorbereiding)
Ik had een sticker achterop geplakt om de concurrentie psychologisch te jennen : " plezier voor 1000€ all-in" 8-)

Bekijk bijlage 1959670
Ik heb er een gekocht met Monica Minolta kappen. Wellicht iemand van dit forum die deze herkent als eigen motor in het verleden???


Gekocht voor 1400 met wat werk en zelf ook 17 inch voor gemaakt. As mei voor het eerst training op Assen ermee kan niet wachten.


Begreep van iemand dat evt de achtershock te vervangen is voor een gsx r k4 zonder al teveel aanpassingen omdat de originele snel doorzakt??, weet niet of iemand hier dit kan bevestigen?

Groetjes weer motorvrienden
 
Is het een sc28?
Op circuit moet je oppassen vol in 2 uit de bocht voor een zeer lichte en oncontroleerbare voorkant. Vooral de lichte rijders best gewicht naar voor schuiven.
De super tank geeft je armen steun in de lange bochten. Het is zeer comfortabel racen. ( relatief gezien)
 
We hebben schijnbaar veel overeenkomsten @oldskoolgsxr 8-) ..

Grappig trouwens om te lezen dat de PC25 weer in de belangstelling staat (en idd een van de mooiste kleuren is de - volgens mij zo uit mijn hoofd de - 1991 kleuren inderdaad).. Als jonge guppenkop tientallen van die dingen nieuw mogen 'ontkratten' als ze vanaf de boot kwamen en werden uitgeleverd door Honda. Allemansfiets die destijds ook bijzonder veel aan vrouwen verkocht werden, puur omdat het zo mooi reed, zat en niet agressief was en toch mooie kleurstellingen had..

Jammie's en suzi's hadden we dan iets minder mee (al is mijn pa een suzuki fan), kwaliksakie komt er hier nooit meer in na div. slechte ervaringen (o.a. een ZZR 600 blok wat met 6000 km (!) naar z'n grootje is omdat er een gietfout in de zuigers zat. Niets vergoed gekregen, veel geld gekost)

en om dan maar weer on-topic te gaan, hier o.a. de mijne:
Bekijk bijlage 1959616Bekijk bijlage 1959618
(heb wel de velgen grijs laten poedercoaten, vond ik mooier dan de origineel zwarte. Dat laatste maakt de voorkant zo 'donker'.
En momenteel ligt de tank bij de spuiter om met originele stickers weer nieuw te spuiten - zaten naar mijn mening té veel plekjes op om zo te laten)

Zelfs zo origineel dat ik er ook 'hatelijke' dingen bij heb (overigens niet gemonteerd _O-):
Bekijk bijlage 1959615

De rest van deze honda fanboy vloot:

Bekijk bijlage 1959620Bekijk bijlage 1959622
Bekijk bijlage 1959623Bekijk bijlage 1959624
(al is de ST1100 inmiddels verkocht, er een Tiger 1050 voor terug gekomen en staat de CBR 1000 ook in de verkoop. Ook is er een extra VFR aangekocht, voor de € 500,- challenge (2024) van het Motor-Forum en heb nog div. projectjes, zoals o.a. te zien aan de (NIEUWE, originele en complete set!) kuipdelen... die hier nog ergens rondslingert..)
Mooi hoor, maar wat moet je nou met 6 7 motoren?😇
 
Zoals gezegd, een nerd, ontzettende pietlut, liefhebber, ervaringsdeskundige e.d. die ook regelmatig zijn neus heeft gestoten. Daarbij komt dat 'ouwe' meuk al jaren mijn voorkeur heeft, ik in de jaren '90 ben opgegroeid, dichter bij de organisatie Honda heb gestaan in die tijd dan menig puber, én de eerste generatie blades ontzettend 'hot' zijn momenteel.. Daardoor wordt het voor handelaren e.d. ook wwer 'lucratief' om een graantje mee te pakken, aangezien veel niet meer te krijgen is bij Honda..

Waar anderen Pamela A. e.d. op de kamer hadden, had ik posters van fireblades, RC30/36/45, SP1/2 en dergelijke...
@Oooosterling, deze originele folders hingen bij mij aan de muur. Heb ze nog steeds in mijn bezit. Ooit zal de motor wel eens volgen.. 😜
 

Bijlagen

  • IMG_20240105_193705.jpg
    IMG_20240105_193705.jpg
    338,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240105_193721.jpg
    IMG_20240105_193721.jpg
    357,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240105_193810.jpg
    IMG_20240105_193810.jpg
    273,4 KB · Weergaven: 0
Mooi hoor, maar wat moet je nou met 6 7 motoren?😇
  • Vfr € 500,- is voor de 2024 M-F challenge;
  • Vfr 750 (wit) is een jongensdroom en grondig aangepakt naar 99,9% origineel;
  • Tigerblade is een jongensdroom en grondig aangepakt naar 99,9% origineel;
  • 93 fireblade is een jongensdroom, moet nog aangepakt worden;
  • Tiger 1050 abs (3 kofferset/handv. Verw) voor langere afstanden, en opvolger van de ST. Is nieuw gekocht in 2009 door mijn pa en heb ik overgenomen afgelopen herfst;
  • St 1100 zodat oa de kinderen mee konden achterop. Is inmiddels verkocht. Is nu de Triumph voor;
  • CBR 1000F nieuw door mijn pa aangeschaft in 1995. Overgenomen in 2009 en Inmiddels 160K erop. Maar staat in de verkoop, 2 motoren met hetzelfde doel (langere ritten) hoeft van mij niet.
Elke fiets heeft zijn doel hier, en voor elk doel de juiste fiets😇
 
  • Vfr € 500,- is voor de 2024 M-F challenge;
  • Vfr 750 (wit) is een jongensdroom en grondig aangepakt naar 99,9% origineel;
  • Tigerblade is een jongensdroom en grondig aangepakt naar 99,9% origineel;
  • 93 fireblade is een jongensdroom, moet nog aangepakt worden;
  • Tiger 1050 abs (3 kofferset/handv. Verw) voor langere afstanden, en opvolger van de ST. Is nieuw gekocht in 2009 door mijn pa en heb ik overgenomen afgelopen herfst;
  • St 1100 zodat oa de kinderen mee konden achterop. Is inmiddels verkocht. Is nu de Triumph voor;
  • CBR 1000F nieuw door mijn pa aangeschaft in 1995. Overgenomen in 2009 en Inmiddels 160K erop. Maar staat in de verkoop, 2 motoren met hetzelfde doel (langere ritten) hoeft van mij niet.
Elke fiets heeft zijn doel hier, en voor elk doel de juiste fiets😇
Kijk, volledig logisch toch ? 👏👍😃

Hier beetje hetzelfde verhaal, altijd maar 1 motor gehad, maar ook hier is de verzameling wat uitgebreid, eigenlijk de laatste 20 jaar alleen maar Blades gehad, maar naast de Repsol Blade toch gezocht naar iets bijzonders ernaast wat toch een sportfiets is maar toch heel anders en op een fraaie VTR SP1 uitgekomen. Vrij snel daarna kwam ik een 1992 OerBlade tegen in mooie originele staat dus meteen toegehapt want dat was m’n droommotor toen ik begon met motorrijden. Beide ‘extra’ fietsen in absolute nieuwstaat gebracht om ze ook zo te houden en niet meer weg te doen, en anderhalf jaar geleden nog een Duc Multistrada Pikes Peak erbij gekocht omdat m’n zoontje van 9 net als ik op motorvakantie wil, dus daar maken we samen trips op, in oktober nog met een aantal motoren en m’n zoontje achterop naar de Eifel geweest, superleuk en iedere motor heeft dus zo z’n doel 😎
 
  • Vfr € 500,- is voor de 2024 M-F challenge;
  • Vfr 750 (wit) is een jongensdroom en grondig aangepakt naar 99,9% origineel;
  • Tigerblade is een jongensdroom en grondig aangepakt naar 99,9% origineel;
  • 93 fireblade is een jongensdroom, moet nog aangepakt worden;
  • Tiger 1050 abs (3 kofferset/handv. Verw) voor langere afstanden, en opvolger van de ST. Is nieuw gekocht in 2009 door mijn pa en heb ik overgenomen afgelopen herfst;
  • St 1100 zodat oa de kinderen mee konden achterop. Is inmiddels verkocht. Is nu de Triumph voor;
  • CBR 1000F nieuw door mijn pa aangeschaft in 1995. Overgenomen in 2009 en Inmiddels 160K erop. Maar staat in de verkoop, 2 motoren met hetzelfde doel (langere ritten) hoeft van mij niet.
Elke fiets heeft zijn doel hier, en voor elk doel de juiste fiets😇
Ik heb er zelf ook 7.. 😁
 
Hier ook 7:]
Plus een pekelscooter
En 2 halve eigenaar bij vriend 140km van bij mij.
Uit de tijd dat we endurance races reden.
 
Ik heb er 4, en een oldtimer vespa van 44 jaar in nieuwstaat🙈. En nog wat plaats over. Zo een originele oerblade die zou ik zeker nog willen( maar ja wie niet hé 😉)
Ik, na 23 jaar wilde ik wel wat anders. En erbij hoeft voor mij niet.
Het wensen of dromen + de zoektocht naar de droommotor is vaak leuk zoniet leuker dan het bezit na de wittebroodsweken.
Ik heb het meer dan 5x meegemaakt. :Y
 
Hier ook 7:]
Plus een pekelscooter
En 2 halve eigenaar bij vriend 140km van bij mij.
Uit de tijd dat we endurance races reden.
Jaja, ze kunnen wel meer zeggen.
Ik heb 0 Blades, ben hier verdwaald door @Ghetto Bassie en @Vuurmesje.
Maar Honda is wel dominant in de garage.
Bekijk bijlage 1960120

Bekijk bijlage 1960121
Geweldige stuurfiets. 1e keer dat ik er op reed dacht ik dat het niet snel ging maar reed toch al 180 terwijl ik dacht 120 te rijden. Geluid en beleving. Op de eerste afdraaier gelijk knietje aan de grond. Had geen gewenning nodig, voelde gelijk als een oude jas. Onderkende fiets. Top ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan