H7 halogeen vervangen door LED

Iemand die een led lamp kan adviseren? Ik heb de laatste 2 pagina's doorgelezen, maar zie door te bomen het bos niet meer.

Veel discussie, weinig gebruikerservaringen.

Ik heb deze via Google gevonden:
LED Verlichting Ombouwset Motor - Mymotor.nl

Aangezien de prijzen dusdanig uiteenlopen dacht ik hiermee maar in het midden te zitten. Ik heb totaal geen idee of dat nodig is. Is goedkoop ook duurkoop in dit geval?

Ik reed vroeger met die 30 euro xenon setjes en die deden het altijd prima, maar met led lampen heb je nogal wat verschillende soorten.

Iemand die mij op weg kan helpen? Ik vind €50 toch wel de max wat ik er aan uit wil geven. Anders hoeft het van mij niet en hou ik het bij halogeen.

Mijn motor is een GSXR uit 2008 met een projector koplamp. H11 is de fitting.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik je nu kan zeggen na de installatie van mijn leds, zorg dat je een zo ver mogelijke afstand tussen de base en de koelblok hebt.
Bij mij was het een b*tch omdat de klem tegen mijn koelblok aankwam (je monteert eerst het baseplaatje en dan draai je na het klemmen de ledlamp erin zeg maar).

Ik heb precies dezelfde die je laat zien en ik raad ze qua installatie niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Oke dat is fijne info.

Misschien dan eens naar wat anders kijken. Vind 50 euro wel te veel geld om vervolgens te moeten klooien (met een lampje).

:t
 
Heb de mijne BTW voor 21 uit China gehaald.
Mocht je in China kijken, zoek er eentje met een metalen plaatje ipv het makkelijk te slopen zwarte kunststof.
Ik moet wel zeggen het led ipv xenon is wel fantastisch.
Gelijk licht ipv opwarmen (ik heb mijn grootlicht ook als led).
 
Ik heb 2 dagen geleden de halogeen dimlichten vervangen door LED in de auto.
Er is nauwelijks meer strooilicht, en het lichtbeeld is ook gewoon goed.

Ik heb een niet zo duidelijke foto van 1 dimlicht en 1 LED.
Ik denk dat het duidelijk is welke de LED is.
IMG_20190514_212116.jpg
 
Ik heb 2 dagen geleden de halogeen dimlichten vervangen door LED in de auto.
Er is nauwelijks meer strooilicht, en het lichtbeeld is ook gewoon goed.

Ik heb een niet zo duidelijke foto van 1 dimlicht en 1 LED.
Ik denk dat het duidelijk is welke de LED is.Bekijk bijlage 1394778
Bevalt mij prima led koplamp.... ziet er ook nog eens mooi en modern uit.
Welke types LED hebben jullie erin zitten?
En bij die auto, zijn dat reflectors, of projectors?

Ik heb in mijn auto projectors met H7 ampullen, maar om er degelijke LED's in te bouwen moet je wel een en ander aanpassen, de ampullen zitten in een speciale houder die je in de projector draait. Dus een LED past niet in die houder, en zonder die houder kan je een ampul niet fixeren.

Bij mijn motor heb ik reflectors, een H7 als dimlicht, en een H1 als grootlicht.
Ik heb 2 bi-projectors liggen, en een paar heel goede LED bulbs, duo color, switchen tussen wit en geel, moet alleen eens minder lui zijn, en ze monteren in mijn extra koplampunit, dan is het daarna gewoon de unit vervangen ...
 
Ik heb deze besteld, de auto (bmw f31) heeft reflectoren ipv projectoren.
De reden waarom ze een goede vervanging zijn voor halogeen lampen is omdat het brandpunt op de juiste plaats zit en maar 1 lichtbron per kant die op een dunne PCB zitten.
Sowieso geen LED lamp kopen met meerdere led's, dat zal niet goed komen qua lichtbeeld.
Ik had liever de 4300K besteld, ik denk dat ik dat nog zal doen. En de 5500k als grootlicht gebruiken.

€ 31,55 41%OFF | CNSUNNYLIGHT Hoge LPW Mini Type LED Auto Koplampen H4 H7 H11/H8 H1 9005 9006 880 H3 60 W/set 5500 K Auto Koplamp Fog licht
 
Ik heb deze besteld, de auto (bmw f31) heeft reflectoren ipv projectoren.
De reden waarom ze een goede vervanging zijn voor halogeen lampen is omdat het brandpunt op de juiste plaats zit en maar 1 lichtbron per kant die op een dunne PCB zitten.
Sowieso geen LED lamp kopen met meerdere led's, dat zal niet goed komen qua lichtbeeld.
Ik had liever de 4300K besteld, ik denk dat ik dat nog zal doen. En de 5500k als grootlicht gebruiken.

€ 31,55 41%OFF | CNSUNNYLIGHT Hoge LPW Mini Type LED Auto Koplampen H4 H7 H11/H8 H1 9005 9006 880 H3 60 W/set 5500 K Auto Koplamp Fog licht
Uhhh, deze hebben meerdere leds op een rij.
 
Klopt, het is nog niet ideaal.
Maar ze zitten dicht genoeg tegen elkaar en de 2 rijen van drie LED's zit redelijk dicht tegen elkaar. ( De 1mm pcb dikte die je ziet in de beschrijving)
Hoe dichter bij elkaar des te dunner het koelelement en des te groter de warmte weerstand met extra risico op oververhitting van de leds
 
Hoe dichter bij elkaar des te dunner het koelelement en des te groter de warmte weerstand met extra risico op oververhitting van de leds
Klopt, maar hoe dichter op elkaar hoe beter het lichtbeeld. Alles is een compromis.
Net zoals de ventilator achterop het geheel compacter maakt met nog steeds voldoende koeling, heb je ook ledlampen met een grote koelvin en past het niet in veel behuizingen.
Nadeel van de ventilator is duidelijk...

Ik hou sowieso de oude halogeenlampen bij me in de koffer in geval dat ze het begeven.

Ik heb al een meegemaakt dat ik op zondagnacht in het buitenland stond met 1 kapot dimlicht van de motor. Het was een led koplamp, je kon niet zomaar een lampje vervangen... Dus met grootlicht aan terug gereden.
Dat wil ik liever geen twee keer mee maken.
 
Welke types LED hebben jullie erin zitten?
En bij die auto, zijn dat reflectors, of projectors?

Ik heb in mijn auto projectors met H7 ampullen, maar om er degelijke LED's in te bouwen moet je wel een en ander aanpassen, de ampullen zitten in een speciale houder die je in de projector draait. Dus een LED past niet in die houder, en zonder die houder kan je een ampul niet fixeren.

Bij mijn motor heb ik reflectors, een H7 als dimlicht, en een H1 als grootlicht.
Ik heb 2 bi-projectors liggen, en een paar heel goede LED bulbs, duo color, switchen tussen wit en geel, moet alleen eens minder lui zijn, en ze monteren in mijn extra koplampunit, dan is het daarna gewoon de unit vervangen ...

Deze heb ik.... alleen t klem beugeltje iets verbogen en t rubber gat wat groter gemaakt... mooi bak licht nu.
 

Bijlagen

  • 20190401_193003.jpg
    20190401_193003.jpg
    108,5 KB · Weergaven: 28
  • 20190329_113426.jpg
    20190329_113426.jpg
    208,1 KB · Weergaven: 25
De LED lamp moet voor het beste lichtbeeld er verticaal in, let er wel op dat je een lamp met ledjes op dezelfde plek moet hebben als de gloeidraad van een halogeenlamp.
Anders krijg je een heel slecht lichtbeeld. De luxeon ZES ledjes zitten met 3 onder elkaar, die zijn het beste geschikt.
 
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen halverwege 2020? Bepaalde lampjes die wellicht goed scoren of zijn toe te passen?

Ik heb tot op heden nog steeds geen led lamp gekocht. Altijd blijven twijfelen en voor de donkere maanden gebruik ik tegenwoordig zelfs een gele halogeen lamp.
In het voorjaar heb ik deze weer vervangen voor een standaard halogeen lamp, omdat het geel overdag wat wegvalt in het zonlicht.

Ik zat nu te kijken naar een reserve lamp, want ik heb een H10 of H11 fitting en kan dus nooit ff gauw bij een tankstation een nieuw lampje kopen.
Ik had mijn oog laten vallen op zo'n Osram laser achtige nep led lamp (halogeen wat een led effect moet geven), maar gezien de prijs dacht ik eerst eens de MF experts om mogelijke nieuwe informatie vragen. Zo'n Osram lampje kost ook iets van €30 euro en de vraag is maar of het dit waard is.

Zijn er tegenwoordig al led lampen zonder gigantische koeling achterop?

Mijn motor heeft overigens een projector als koplamp voor het geval dit nog wat uitmaakt.
 
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen halverwege 2020? Bepaalde lampjes die wellicht goed scoren of zijn toe te passen?

Ik heb tot op heden nog steeds geen led lamp gekocht. Altijd blijven twijfelen en voor de donkere maanden gebruik ik tegenwoordig zelfs een gele halogeen lamp.
In het voorjaar heb ik deze weer vervangen voor een standaard halogeen lamp, omdat het geel overdag wat wegvalt in het zonlicht.

Ik zat nu te kijken naar een reserve lamp, want ik heb een H10 of H11 fitting en kan dus nooit ff gauw bij een tankstation een nieuw lampje kopen.
Ik had mijn oog laten vallen op zo'n Osram laser achtige nep led lamp (halogeen wat een led effect moet geven), maar gezien de prijs dacht ik eerst eens de MF experts om mogelijke nieuwe informatie vragen. Zo'n Osram lampje kost ook iets van €30 euro en de vraag is maar of het dit waard is.

Zijn er tegenwoordig al led lampen zonder gigantische koeling achterop?

Mijn motor heeft overigens een projector als koplamp voor het geval dit nog wat uitmaakt.


Halogeen zal nooit led worden, allemaal marketing gelul dit soort lampen.

Er zijn ook leeslampen met beweegbare strips als koeling, misschien kun je die wel kwijt.
Volgens mij zijn lumileds het beste momenteel.

Xenon is ook nog steeds een goede optie, maar dan zit je weer met ballasten om weg te werken.
 
Ik heb mijn LED's in de motor bij de monteur weg, voor de auto en vrachtwagen bij Ali. Het is inderdaad geen halogeen verlichting, maar ik vind het vele malen prettiger als ik weer in het donker op pad ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan