Haga naar Xerox Ducati

Jimmy K

Die hard MF'er
31 jul 2004
393
0
Brabant
Er gaan sterke geruchten in het World Superbike paddock dat Noriyuki Haga een overeenkomst heeft gesloten met het Xerox Ducati team en het lijkt er dus op dat er eindelijk een vervanger voor Bayliss is gevonden.



Volgens de geruchten betreft het vooralsnog een mondelinge overeenkomst tussen Norityki Hasga en het Ducati fabrieksteam en zal de daadwerkelijk handtekening nog onder het contract gezet moeten worden.
Als de geruchten inderdaad waar zijn dan is dit het moment waarop meerdere rijders en teams hebben zitten wachten. Het is goed mogelijk dat we de komende periode meer rijders bevestigd zullen zien worden.

Update:

Claudio Consonni, de sportdirecteur van Yamaha Italia, liet zich uit over het vertrek van Haga waarmee de geruchten een bevestiging lijken te krijgen.

"Wij betreuren het zeer dat Nori besloten heeft om naar Ducati te gaan. Hij was vele jaren ons boegbeeld en hij had een goede reden om te blijven want de Yamaha YZF-R1 van 2009 lijkt echt concurrerend te gaan worden," aldus Consonni.

"Ik denk niet dat Haga ons voor het geld heeft verlaten, hij is er van overtuigd dat hij met Ducati de wereldtitel kan winnen en dat is iets wat hij graag wil."


BRON: Racesport.nl

full

Good News :)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... HMMM... Ik zeg, interessant. Haga is goed, de Duc is goed, ben benieuwd hoe de combinatie zal zijn!
 
En zo zou Yamaha berooft worden van z,n routeniers,Corser naar BMW en nu Hagasan naar Duc.,ben benieuwd hoe dit ingevuld gaat worden....,Colin Edwards blijft nog een jaar in de MotoGP, ik zeg intressant hoe dit plaatje ingekleurd gaat worden :P
 
En zo zou Yamaha berooft worden van z,n routeniers,Corser naar BMW en nu Hagasan naar Duc.,ben benieuwd hoe dit ingevuld gaat worden....,Colin Edwards blijft nog een jaar in de MotoGP, ik zeg intressant hoe dit plaatje ingekleurd gaat worden :P

Dan ben ik ook benieuwd wat Canepa gaat doen aangezien hij de open plek op zou vullen.
 
Dan ben ik ook benieuwd wat Canepa gaat doen aangezien hij de open plek op zou vullen.

Canepa op de plek van Xaus bij Sterilgarda misschien voordat ie een trede hoger stapt naar Xerox :? Xerox wilde Biaggi in ieder geval niet hoorde ik van de commentatoren van Eurosport 2.
 
Laatst bewerkt:
Dan mogen ze er wel een hele technische rijder bij gaan zetten, want anders wordt het helemaal niets. 9 van de 10 keer is de setup van de motor van Haga overgenomen van die van Corser........

Een jap op een italiaan........het moet toch niet veel gekker worden! Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe Haga het zou doen.
 
Een jap op een italiaan........het moet toch niet veel gekker worden! Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe Haga het zou doen.


Yamaha Motor Italia World Superbike Team

daar rijdt hij nu voor... snap jij het nu nog ;)


lekker belangrijk, ljkt me super om Haga op de duc te zien...
 
Nog iemand die niet blij is.

Ik had hem ook liever op de Xerox gezien trouwens

Biaggi teleurgesteld over keuze Ducati

Nu steeds duidelijker wordt dat Noriyuki Haga de plaats van Troy Bayliss gaat innemen bij het Xerox Ducati team komen er ook andere berichten uit het paddock. Biaggi schijnt zich verraden te voelen en denkt er aan om te stoppen.

Het is nog niet officieel bevestigd maar het is inmiddels zeker dat Noriyuki Haga de plaats van Troy Bayliss gaat innemen bij het fabrieks Ducati team en dat zit in ieder geval een persoon niet lekker. Die persoon is Max Biaggi die vindt dat hij door het team aan het lijntje gehouden is en voelt zich nu verraden.
De Italiaan heeft er duidelijk de pest in en zit er zelfs aan te denken om helemaal te stoppen aangezien hij nu zeer waarschijnlijk niet de hand kan leggen op competitief materiaal, Biaggi heeft namelijk nog voldoende opties zoals bijvoorbeeld Aprilia en BMW maar het is natuurlijk maar de vraag wat deze fabrikanten in hun debuutjaar kunnen.

Er kan natuurlijk ook gedacht worden aan het overnemen van de plek van Haga maar gezien het feit dat de fabrikant en de Italiaan niet als goede vrienden uit elkaar zijn gegaan lijkt dat onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit in de wereld van de motorsport

23375.jpg


Racesport.nl, de snelste motorsportwebsite van Nederland
 
Ik had liever Biaggi daar gezien, ik gun Ducati een waardige vervanger voor Bayliss maar naar mijn idee hoort Haga gewoon op een jankende 4 pitter '(
 
Ik zal mijn CV naar Yamaha sturen, 2 open plekken :)

Ben benieuwd wie er dan bij Yamaha gaan rijden............ik hoorde de naam Guintoli al een keer vallen...........
 
Ik zal mijn CV naar Yamaha sturen, 2 open plekken :)

Ben benieuwd wie er dan bij Yamaha gaan rijden............ik hoorde de naam Guintoli al een keer vallen...........

Guintoli werd eerst genoemd om bij Ducati te gaan rijden :? Zou hij de plek van Xaus overnemen dan :? De geruchtenmolen is op volle toeren in deze periode.

Valt mij wel op dat veel mensen Haga in combi met een twin/Ducati niet zien zitten. Maar als ik mij niet vergis dat ie het op de 999 erg goed en werd 2e in de eindstand. Misschien is Ducati er inmiddels achter dat er juist niet altijd een italiaan op een Duc hoeft te zitten. Met de tweede rijders hebben ze het immers nooit echt getroffen wanneer dit Italianen waren.
 
Yamaha Motor Italia World Superbike Team

daar rijdt hij nu voor... snap jij het nu nog

Ja ik snap het weer! Is ook weer zo......

Nu het zo goed als zeker is dat Haga naar Ducati gaat (zeker is het pas als het contract is getekend), gaat het een interessant 2009 worden. Het zou jammer zijn als Biaggi ging stoppen. Ben nooit een fan van hem geweest, maar rijden kan hij wel.

Nu nog afwachten wat Corser gaat doen.............en wie vullen de plekken van Haga en Corser op?
 
Haga op een Ducati, kan er niet echt blij van worden. In mijn gedachten zag ik Max Biaggi al lang en breed rondrijden op de Xerox Ducati, of anders Canepa. Maar Haga?
Dat zou hetzelfde als Andrea Dovisiozo (de eeuwige Honda-man) ineens op een Kawa of een Soes rondrijdt.

Goed, misschien wordt het een prachtige combinatie en daar kan ik me dan ook wel weer erg op verheugen. Geef mij echter Max Biaggi maar op de Xerox Duc. :)
 
Snap helemaal hoe Biaggi zich voelt. Hij reed aardig rond op die 2e hands ducati. En dan uit het niets een Haga........

Hopelijk pakt ie nog ergens een goede fiets vandaan!
 
Haga hoort wel een beetje bij Yamaha, maar heeft natuurlijk ook op Italiaanse Twins leuk gereden. Ik gun het hem van harte, een sympatieke smaaksmaker. Biaggi mag van mij met pensioen, da's voor mij echt een anti-held: zit 'ie aan het begin van het seizoen de MotoGP af te zeiken als een klein kind dat z'n zin niet kreeg, bakt hij er weer niets van _O- Volgens mij heeft hij nog nooit zo vaak naast z'n motor gelegen als dit jaar, niet? Geef in plaats van de oude Keizer maar nieuwkomers met toekomst een kans. Kijk naar zo'n jonge Neukircher, da's toch veel leuker *O*
 
ik denk dat het voor rijders niet uitmaakt waar ze op rijden, als ze maar een kans hebben om kampioen te worden...

Ik vind het wel jammer dat Haga gaat, maar het kan erger: hij had kunnen stoppen, net als Bayliss...
 
Ik als Haga fan en Yamaha rijder vind t wel jammer om hem te zien gaan. Maar ik gun Haga de titel ook meer dan wie dan ook in het sbk paddock en als hij die kan pakken op een duc moet ie dat zeker proberen.

Biaggi moet niet zo janken verpest ie al jaren ze opties mee (honda en yamaha)
 
Terug
Bovenaan Onderaan