De bougie kabels waren hard dus je vervangt het complete ontstekingssysteem... Nieuwe generatie automonteur dan zeker
Terug naar stock, nieuwe bougie kabels erin en ‘t werkt weer. Werkplaats handboek erbij met het bedrading schema en het mag voor een monteur geen probleem zijn. En ja, motoren zijn makkelijker...
Dan zal die zo onderhand wel flink verzopen zijn, gooi het gas gewoon open als je start. Heb je de carbs wel een beetje op de standaard waardes afgesteld?
Maar voordat je de ontsteking + carbs eraf haalde liep die toch? Dan weet je waar je het moet zoeken.
Dat die benzine krijgt en vonkt is leuk, maar ea moet ook wel een beetje in de juiste volgorde/verhouding gebeuren.
Let trouwens ff op met eindeloos doorstarten, ik heb eens een backfire gehad + carb problemen toen vloog die dus letterlijk in de fik.
Dan krijg je iig wel je wel je zin
Lijkt me niet erg waarschijnlijk, als een CDI stuk is gebeurd er doorgaans niks, en je geeft aan dat die dat wel vonkt.
Het kan zo onderhand ook zijn dat de accu kapot is en dat die tijdens het starten een te laag voltage heeft om een goede vonk te kunnen geven.
Zoiets heb ik gehad, met aanduwen startte die ineens wel (en met een nieuwe accu ook), het is maar een idee.
Ik heb nu reeds aan het denken geweest zou het mijn CDI kunnen zijn want voordien toen hij nog wel draaide en ik reed er mee durfde hij al eens niet meer vooruit gaan en dan plots ineens schoot hij weer weg .
Ik laad de batterij helemaal op met mijn optimate en als starthulp sluit ik er nog eens een zware autodiesel batterij op aan.
Dus zou dan toch een goede grote vonk moeten krijgen denk ik .
Ik laad de batterij helemaal op met mijn optimate en als starthulp sluit ik er nog eens een zware autodiesel batterij op aan .
Dus zou dan toch een goede grote vonk moeten krijgen denk ik .
Tja wat betreft electronica is het voor mij zoals chinees ik word er gek van . Ik meer het type van grove monteurs en niet van de fijne .
Dus waarschijnlijk een nieuw setje bobine's en bedrading op ebay zoeken of ergens en dat terug erop gooien en dan zien of hij wil starten
Ik ben nu sind augustus 2018 bezig aan deze motor alles maar dan ook alles is vernieuwd en wou hem klaar hebben tegen einde maart maar zie dat toch niet direct gebeuren nu pfffft .
Ik ben van nature een automonteur man man man en ik dacht dat een motor simpeler was
Ik heb dus nu de originele bobines en bedrading terug geplaatst en nu doet hij het nog niet .
Getest op vonk hij heeft goede vonk .
Hij krijgt Benzine.
Starter draait goed rond.
Bougies zijn echter zeiknat .
Ik start hem echter zoals vroeger en volgens de manual dus choke erop en geen gas geven .
Hij wil wel maar doet het dan toch niet
Ik steek hem binnenkort in brand zo een kloteding (sorry voor de uitspraak)
Ik ben van nature een automonteur
Dan zal die zo onderhand wel flink verzopen zijn, gooi het gas gewoon open als je start. Heb je de carbs wel een beetje op de standaard waardes afgesteld?
Maar voordat je de ontsteking + carbs eraf haalde liep die toch? Dan weet je waar je het moet zoeken.
Dat die benzine krijgt en vonkt is leuk, maar ea moet ook wel een beetje in de juiste volgorde/verhouding gebeuren.
Let trouwens ff op met eindeloos doorstarten, ik heb eens een backfire gehad + carb problemen toen vloog die dus letterlijk in de fik.
Dan krijg je iig wel je wel je zin
dat je de stekkers op de bobines moet wisselen.Wat bedoeld u ?
Hier al iets mee gedaan? Die motor is hartstikke verzopen. Heb je de peut niet in je cilinders staan na zoveel starten?
Ik krijg ook de indruk dat je niet leest en handelt naar wat hier allemaal beschreven staat.
Tja maar voordien ging hij toch zouden deze dan plots niet meer sluiten ?