Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren weer de hele middag lekker relaxed getoerd......
Wat een fijn blok toch die V4...!!

En vandaag woon/werkverkeer van 60km over de snelweg....
Supermagna is gewoon een super ding :] :]

Vannavond thuis ff foto bijvoegen...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de engine-guard met highway-steps op m'n SuperMagna gemonteerd (lang leven WD40 om de bouten los te krijgen!) en vandaag naar het werk gereden met de voetjes vooruit gestoken... Ff wennen, maar best relaxed...
 
heb geen highway steps maar de controls naar voren gebouwd. en ik kan niet meer zonder :+ kreeg eerst altijd last van mijn benen maar nu rijdt de super echt super :Y
 
Gisteren vanuit Zeeland naar de motorzegening in Grubbenvorst geweest met 10 motoren. Voor Eindhoven werden we ingehaald door een Super. Iemand van hier? Was omstreeks 0930, ik reed achteraan en heel de club was herkenbaar aan de Zeeuwse vlag op de rug.
Was een mooie rit met mooi weer, en mijn motor weer gezegend (nu voor de 2e keer)
Volgend jaar weer! :Y
 
@lynx84: met het snelle bochten en drijfwerk vindt ik da "actieve" houding van de standaard voetsteunen/controls een stuk fijner, maar op lange stukken is het wel lekker om ff de voetjes naar voren te steken (voor mij dus ook zeker geen forward controls)
 
heb iemand trouwens een foto voor mij waar ik de aansluitingsslangen van de carbtune op moet zetten? En welke carburateur is de basis voor de afstelling? Gezien vanaf de voorkant van de motor?
 
Volgende "mini-projectje": dubbele koplamp monteren en 12volts aansluiting op het dashboard...

Ik heb mijn 12v aansluiting in het zijkapje bij mijn balhoofd geplaatst, bekabeling onder de tank door...
Heb je niet zo'n blok en kabels aan je stuur :-) misschien een idee?
 
Gisteren vanuit Zeeland naar de motorzegening in Grubbenvorst geweest met 10 motoren. Voor Eindhoven werden we ingehaald door een Super. Iemand van hier? Was omstreeks 0930, ik reed achteraan en heel de club was herkenbaar aan de Zeeuwse vlag op de rug.
Was een mooie rit met mooi weer, en mijn motor weer gezegend (nu voor de 2e keer)
Volgend jaar weer! :Y

Hey Dakota,

Ik was ook daar, heb je fiets niet gezien, waar had je hem staan?
Jij mijne wel gezien?

Was minder druk dan andere keren hé?

full
 
Heb het kapje en de tank er af gepakt, en heb ik het kapje een gat gemaakt voor de 12v aansluiting.
Deze zit nou mooi verzonken in het kapje en een afdek stop er op ivm regen.
De bekabeling en extra zweefzekering op de accu aangesloten en de bekabeling netjes onder de tank weg gewerkt.
Kapje er op, tank er op en klaar was Mathijs!
Zou wel alles netjes afwerken met krimpkousjes zodat alles ook zeker waterdicht is.
Heb helaas geen foto van de aansluiting :-(

Heb de plug incl bekabeling, zekering en krimpkousjes overigens gewoon bij de motorzaak ik de buurt besteld, kostte € 21,00, wel veel maar doet het super.
Zie foto…

full
 
Laatst bewerkt:
Heb het kapje en de tank er af gepakt, en heb ik het kapje een gat gemaakt voor de 12v aansluiting.
Deze zit nou mooi verzonken in het kapje en een afdek stop er op ivm regen.
De bekabeling en extra zweefzekering op de accu aangesloten en de bekabeling netjes onder de tank weg gewerkt.
Kapje er op, tank er op en klaar was Mathijs!
Zou wel alles netjes afwerken met krimpkousjes zodat alles ook zeker waterdicht is.
Heb helaas geen foto van de aansluiting :-(

Heb de plug incl bekabeling, zekering en krimpkousjes overigens gewoon bij de motorzaak ik de buurt besteld, kostte € 21,00, wel veel maar doet het super.
Zie foto…



[afbeelding]

Thanx voor de gedetailleerde uitleg, heb de set met 12volts aansluiting, kabel en zweefzekering al een tijdje in huis (besteld bij Louis.de). Dat van de krimpkousjes is wel een goeie... Binnenkort ff halen, en dan ook wat tie-wraps meenemen.

Nog een klein vraagje:
Ik ben nogal een enorme Noob op gebied van sleutelen; is het verwijderen van de Tank lastig? Waar moet ik daarbij op letten en wat moet wel of niet losgeschroefd worden?
 
is supermakkelijk.

Vervelende is dat je zadel er ook af moet. Maak eerst je bandje los dat over je zadel zit. Bout links en rechts. Dan de bout aan de achterkant van je duozit. Haal je duozit er af en vervolgens je zadel. Je tank zit dan vast met 2 bouten. ! voor en 1 achter. Je ziet ze zo zitten. Waar je rekening mee moet houden is dat je de benzineslang er eerst afhaalt. Uiteraard nadat je switch op off staat. Wel zo handig ;)

Kan iemand mij nog tips geven en/of fotos van die carburateur synchroniseren?
 
Grootste tip, zorg dat je een haakse schroevendraaier hebt, anders verbrand je je fikken, de stelboutjes zitten onder de carbs, tussen de cilinders in. En aangezien je moet synchroniseren bij een warm blok :X

voor afstelgegevens en werkwijze, kun je beste het handboek gebruiken: Service Manual

O, en je telt cilinders e.d. ALTIJD vanuit het gezichtspunt van de berijder, nooit vooraanzicht.
 
is supermakkelijk.

Vervelende is dat je zadel er ook af moet. Maak eerst je bandje los dat over je zadel zit. Bout links en rechts. Dan de bout aan de achterkant van je duozit. Haal je duozit er af en vervolgens je zadel. Je tank zit dan vast met 2 bouten. ! voor en 1 achter. Je ziet ze zo zitten. Waar je rekening mee moet houden is dat je de benzineslang er eerst afhaalt. Uiteraard nadat je switch op off staat. Wel zo handig ;)

Kan iemand mij nog tips geven en/of fotos van die carburateur synchroniseren?


Kijk eens aan... Thanks Lynx.
Zoals je ziet, Kikadewado!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan