Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
vanmiddag nog gehoord!

Wat anders, ik ben er redelijk uit vwb synchen. 1 kan er niet gesynched worden dus die moet ik als leidraad gebruiken. Kan die dan niet helemaal verkeerd staan? enige andere vraag die ik nog heb, die stelschroeven zijn toch die dingen met 2 plaatjes en die veertjes ertussen?(die je zo irritant er weer tussen krijgt als de carbs los liggen?
 
Laatst bewerkt:
voila, wat foto's:

DSC00576.jpg


DSC00574zk.jpg


DSC00575.jpg
 
Gefeliciteerd !

Ziet er netjes uit :9 is het rijbewijs ook gelukt btw ?

Mooier weer kun je niet treffen om te beginnen *O*

Groeten Magnamannetje
 
m'n avb heb ik gehaald, nu nog m'n avd... Daar wil ik geen twee maanden meer over doen.

Okee gauw halen,want als je zo,n apparaat hebt staan wil je rijden :] niet doen hoor ;)

Spreek uit ervaring....ik gaf mezelf op n mooie zaterdagmiddag een privé lesje kadoo 8-)
Sta ik te tanken,staat in ene m,n instucteur naast me moest ook ff tanken :X
De beste man gaf alleen af en toe les op zaterdag,doordeweeks zat ie op zo,n motor met zwaailicht :X

Week later weer privéles,ik nr kruisinga in gouda kettingvet halen.
Kom ik buiten staat er gloeiende gloeiende n politie motor naast de Magna met een agent bij de Magna '(
De agent vondt het n prachtige motor en wou alles weten over de motor,waarch wist hij er meer van als ik maar hij mocht alles vragen behalve naar m,n rijbewijs :P

Toen maar gauw m,n rijbewijs gehaald :+ was allemaal niet verstandig natuurlijk maar ja was toen nog n kwajongen hé ;)

Groeten Magnamannetje.
 
Okee gauw halen,want als je zo,n apparaat hebt staan wil je rijden :] niet doen hoor ;)

Spreek uit ervaring....ik gaf mezelf op n mooie zaterdagmiddag een privé lesje kadoo 8-)
Sta ik te tanken,staat in ene m,n instucteur naast me moest ook ff tanken :X
De beste man gaf alleen af en toe les op zaterdag,doordeweeks zat ie op zo,n motor met zwaailicht :X

Week later weer privéles,ik nr kruisinga in gouda kettingvet halen.
Kom ik buiten staat er gloeiende gloeiende n politie motor naast de Magna met een agent bij de Magna '(
De agent vondt het n prachtige motor en wou alles weten over de motor,waarch wist hij er meer van als ik maar hij mocht alles vragen behalve naar m,n rijbewijs :P

Toen maar gauw m,n rijbewijs gehaald :+ was allemaal niet verstandig natuurlijk maar ja was toen nog n kwajongen hé ;)

Groeten Magnamannetje.


Foei foei foei :+

Ik deed dat op de BMW R60 van mij Pa
wel met een L, want die had je toen nog :Y


:W
 
Dit is de mijne, mag er alleen pas in augustus op rijden :( motor word nog in het anthraciet gespoten en de velgen worden zwart!

1273348314_5_vij5.jpeg
 
Laatst bewerkt:
man!! nog twee weken en ik mag naar zeeland afreizen om mijn nieuwe vf750c te bekijken ( en op te halen..)
en om te narren is dit ook weer een gele!!
 
man!! nog twee weken en ik mag naar zeeland afreizen om mijn nieuwe vf750c te bekijken ( en op te halen..)
en om te narren is dit ook weer een gele!!


Doe ik er nog even een zwarte velg van de VF tegenaan gooien :+

full



2 weken kan lang duren hoor............ we zien de piccies wel eens dan :W
 
wordt het blok antraciet gespoten? of de hele fiets?

Het blok etc blijft gewoon chroom, de tank en de spatborden worden anthraciet gespoten.

Kijk aan in ieder geval nog wat te hobbien dan,al is rijden veel leuker natuurlijk :Y
Zit je nog met de 25 kw regel nu ?

Groeten Magnamannetje

Zit inderdaad nu nog met de 25kw regel, dus rijd nu nog op mijn GS500 rond.. nog paar maandjes wachten tot ik zwaar mag rijden.. mooi de tijd om hem nog te spuiten etc. :)


Verder had ik nog een vraag, wat is de beste manier om mijn wielen onder mijn motor vandaan te halen? Optillen met een krik en dan ergens opzetten of hebben jullie wat betere ideeën? :D

mvg Alex
 
Doe ik er nog even een zwarte velg van de VF tegenaan gooien :+

[afbeelding]


2 weken kan lang duren hoor............ we zien de piccies wel eens dan :W
TUURLIJK! ban niet voor niets lid geworden van het magnaforum!
wel jammer dat er zo weinig met dit model uitgehaald word. ik lees vrij weinig tips en trics terwijl die er voor bijvoorbeeld de supermagna wel zijn..
 
Het blok etc blijft gewoon chroom, de tank en de spatborden worden anthraciet gespoten.Zit inderdaad nu nog met de 25kw regel, dus rijd nu nog op mijn GS500 rond.. nog paar maandjes wachten tot ik zwaar mag rijden.. mooi de tijd om hem nog te spuiten etc. :)


Verder had ik nog een vraag, wat is de beste manier om mijn wielen onder mijn motor vandaan te halen? Optillen met een krik en dan ergens opzetten of hebben jullie wat betere ideeën? :D

mvg Alex


Alex,

bij de 1ste "zwarte velg foto" zie je dat er een blokhout (zelfmade) onder het blok staat.
Daarmee heb je het voorwiel vrij van de grond.

Met datzelfde houtenblok kun je ook de achterkant vrij zetten.
Vergt alleen iets meer demontage (sleutel-) disipline :Y
En zorg daarbij dat de VF niet om kan vallen.............

Zoals je weet heeft de VF alleen een jiffy.
Wellicht is een paddock een optie, :?
Zag daarover iets op het magnaforum :Y

:W
 
Ik heb 6 mai een afspraak voor een nieuwe voorband..
wordt een Bridgestone BT 045 omgelegd.. met snelheidsindicatie V H wordt niet geleverd in de maat van de voorband.

Prijs is 135,- incl balanceren..
Ik breng gewoon de motor en lever niet het wiel los in....

Is dit een beetje een gangbare prijs voor zo een voorwiel...???

Verder zweet de linkervorkpoot wat door en denk ik dat de keerring daar niet goed meer is.
Dus ook meteen 2 nieuwe keerringen.. 140,- incl montage.

Zo ...en dan kan ik weer lekker brullen... :]
 
€135 incl balanceren is geen gekke prijs, maar €140,- voor 2 keerringen vervangen vind ik achterlijk veel, zeker als dit tegelijk wordt gedaan met het vervangen van de band. Materiaalkosten zijn ongeveer €25, inclusief nieuwe vorkolie. dan blijft er dus 5115 aan werkloon over :? Da's RUIM 2 uur voor 2 keerringen vervangen. de monteur die daar 2 uur over doet moet zich schamen.
 
€135 incl balanceren is geen gekke prijs, maar €140,- voor 2 keerringen vervangen vind ik achterlijk veel, zeker als dit tegelijk wordt gedaan met het vervangen van de band. Materiaalkosten zijn ongeveer €25, inclusief nieuwe vorkolie. dan blijft er dus 5115 aan werkloon over :? Da's RUIM 2 uur voor 2 keerringen vervangen. de monteur die daar 2 uur over doet moet zich schamen.


En het is goed zelf te doen :Y

Nu 3x gefixt, 1 x V65 en 2 x VF750C...........


full
bijna te koop...


:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan