Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
holy freaking blue gerbil in a blender wat is dat ding belachelijk snel!!!!!
een kerel in een mercedes pinguin ( wel vleugels maar niet kunnen vliegen.) wilde een stoplichtsprintje met me, ik kwam daar achter omdat ie met piepende banden optrok dus ik wilde de goede man niet teleurstellen...
mijn armen zijn nu 15 cm langer en ik heb vliegjes achter mijn huig!
en omdat ik zo lekker bezig was heb ik hem eens doorgetrokken en dat gaat door tot 105 mijl per uur! ( klopt dat een beetje?)
 
105 mijl per uur! ( klopt dat een beetje?)


Dat is zo'n 168 km p/u.

Volgens mij zit er bij jou een begrenzer op dan.....

Onderweg naar de Superbike enige weken geleden ben ik meegereden met een R1.

De eigenaar was verbaasd dat hij mij, op m'n '85 C, met 170 nog achter hem aan zag komen, en viel helemaal om van verbazing toen ik heb vertelde dat ik nog ruim gas overhad, maar me moest inhouden omdat m'n tanktas omhoog kwam.

:+
 
Ik geloof dat de oude magna's wat harder lopen (ik heb op mijn '83er 215 echte kilometers gehaald, zonder wind mee oid), maar boven de 105 M/u moet echt wel te halen zijn.
@ Bigp: racers "bijhouden" tot boven de 200 is idd dik lachen, zeker als je dan gewoon een relaxte houding aanneemt _O- Met windschermpje er op is dat prima te doen.
 
Dat is zo'n 168 km p/u.

Volgens mij zit er bij jou een begrenzer op dan.....

Onderweg naar de Superbike enige weken geleden ben ik meegereden met een R1.

De eigenaar was verbaasd dat hij mij, op m'n '85 C, met 170 nog achter hem aan zag komen, en viel helemaal om van verbazing toen ik heb vertelde dat ik nog ruim gas overhad, maar me moest inhouden omdat m'n tanktas omhoog kwam.

:+


Begrenzer lijkt........ :?

ik reed met de VF750C '95 200 km/h (op de tellert) in DL en 2009 ofzo.

spiegels kwamen spontaan naar binnen en die armen leken wel 20 cm langer :+

Dus om gerekend:

123 ml/h moet te doen zijn :Y

:W
 
Begrenzer lijkt........ :?

ik reed met de VF750C '95 200 km/h (op de tellert) in DL en 2009 ofzo.

spiegels kwamen spontaan naar binnen en die armen leken wel 20 cm langer :+

Dus om gerekend:

123 ml/h moet te doen zijn :Y

:W

Dat van de begrenzer had een :+ achter gemoeten....
@ magnamaniac: ik heb geen schermpje, maar het blijft leuk ja!
 
220 op een v65 mét passagier.. maar leuk was dat niet eigenlijk.. wel link..
 
Dat hard rijden gaat nog wel, maar dat remmen met die snelheid.....Misschien dat de nieuwere magna wel behoorlijk remt, maar zo'n Super remt maar matig. Ik heb zelf een staalflex leiding gemonteerd en dat gaf wel iets verbetering, maar een enkel schijfje is met zo'n rappe fiets wel een beetje onderbemeten naar mijn idee.
 
Lijkt me toch geen vervelende bezigheid ;)

inderdaad!! wanneer gaan we een ritje maken? kijken of er veel verschil zit tussen een super en een late magna en dan op een terrasje kijken wie er of we harley's kunnen pesten!

enne, dakota, ik ben het wel met je eens, het remt wel maar niet met het vertrouwen van een sportfiets...
 
Dat hard rijden gaat nog wel, maar dat remmen met die snelheid.....Misschien dat de nieuwere magna wel behoorlijk remt, maar zo'n Super remt maar matig. Ik heb zelf een staalflex leiding gemonteerd en dat gaf wel iets verbetering, maar een enkel schijfje is met zo'n rappe fiets wel een beetje onderbemeten naar mijn idee.
zowel de oudere V45's als de V65's hebben dubbele schijven voor, dat stopt een aardig stukkie beter kan ik je vertellen. Domme zet van Honda idd om maar 1 schijf te monteren vanaf 87 op 250 Kg+ staal dat over de 200 kan.
 
inderdaad!! wanneer gaan we een ritje maken? kijken of er veel verschil zit tussen een super en een late magna en dan op een terrasje kijken wie er of we harley's kunnen pesten!

enne, dakota, ik ben het wel met je eens, het remt wel maar niet met het vertrouwen van een sportfiets...

lijkt me een goed plan, even kijken wanneeer we dat kunnen realiseren :D

kun je trouwens geen dubbele schijfrem monteren voorop?
 
Niet kunnen is een groot woord, het zal alleen een flinke klus zijn: Ander voorwiel en andere voorvork + klauw of huidige vorkpoot aanpassen. en Nee, de vorkpoten + wiel van een oude magna passen niet zonder ook weer redelijk wat aanpassingen ;)
 
Zal binnenkort wel ff wat foto's van de mijne posten ;)
Een supert met dubbele schijfremmen ( ja een ombouw )
 
mmm, ik ben dus niet de enige die hem soms flink open trekt :+

mijne rijd 200, met voeten op de passagiersteunen om plat op de motor te gaan liggen om nog harder te willen. ging alleen niet maar is wel een leuk gezicht.
 
full


Dit is de laatst gedane aanpassing aan m'n Magna.

De vierkante "broodtrommel" vervangen voor een ronde koplamp, en gelijk de standaard continue brandende richtingaanwijzers maar n's losgekoppeld.
 
Mooie fiets die gele magna..
Alleen jammer van de kettingaandrijving...
Waarom heeft Honda niet de cardan behouden......pff..

Vorige week op mijn super magna een Brigdestone bt 45 laten monteren...
Stond niet in "het lijstje"....

fijne band !!
 
Mijnes rijdt al een poosje geen 200 meer, sinds ik een ander stuur heb eigenlijk....
Gek he, heeft er toch niets mee te maken :?
full
 
Laatst bewerkt:
Mijnes rijdt al een poosje geen 200 meer, sinds ik een ander stuur heb eigenlijk....
Gek he, heeft er toch niets mee te maken :?[afbeelding]

De mijne ook ff niet ;(

Dacht vandaag even de kettingset te vervangen,maar nu staat ie zo bij.....


full



Na het checken van de achterband zag ik n miniscuul spijkertje :( en jawel er doorheen...
Band was over de helft dus ga gelijk maar voor een nieuwe,ook heb ik de bout van het voortandwiel nog niet los.
Heb geen zin om die kapot te draaien,dus regel ik ff een luchttolletje.
Hoop komende zaterdag weer klaar 8-)

Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan