Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
rijd dat nou een beetje zo'n ape?

ik zou het achterwiel er effies los inzetten, poot op de rem en losdraaien, je gaat het volgens mij nooit redden tegen de compressie van de motor in want daar duw je hem dwars doorheen!.. ( denk ik...)
 
nope, gewoon rechtse. Maar dat gaat wel een STUK makkelijker als je achterwiel er nog in zit ;)

Eeeh Thanx.,

Dan weet ik zeker dat ik de goed kant op draai :+

Het is volgens mij nog de eerste tandwielset,en honda gebruikt nogal eens graag loctide bij zulk soort dingen dus denk dat dat het probleem is.
Toen ik merkte dat de bout niet mee wilde geven ben ik gelijk gestopt ik wil de boutkop niet beschadigen en kan toch even niet verder vanwege de band.
M,n buurman werkt bij n garage en heeft n luchttolletje meegebracht,dus rammel ik em zo los morgen. (hoop ik ;) )
Ik heb besloten de achterwiel lagers ook maar gelijk te vervangen,ze voelen nog wel redelijk aan maar ben nu toch bezig dan gelijk maar goed 8-)

Groeten Magnamannetje
 
Het is bij een voortandwiel altijd makkelijk te onthouden wat voor draad. in 99 van de 100 gevallen draait de bout/moer zich vaster wanneer de motor rijdt. Dus tandwiel linker kant= rechtse draad, tandwiel rechter kant = linkse draad.
 
Toen de bout dit apparaatje zag gaf ie zich al gewonnen,nauwelijks op de vuurknop ;) gedrukt of hij was r al uit *O*

full



Goed gereedschap is het halve werk,morgen even lagers regelen en een ander bandje en zaterdag hopelijk weer :]

Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
morgenochtend weer lekker naar mn werk met mn sm! Ik kom trouwens niet boven de 170/180 met mn 700cc...Moet nog wel de carbs stellen...Nu ik het toch er over heb, wie kan/wilt er een keer dit voor mij doen en evt. een blik werpen op de staat van de fiets? Voor mij op de carbs na loopt alles goed maar een externe goede blik kan nooit kwaad!
 
kan iemand me vertellen of er een vacuum op de carburateurs zit?
ik heb een kettingsmeersysteem gekocht en moet dus een vacuüm hebben om het aan te sturen.
 
oke smeerdinges zit erop! fijn, hoef ik daar ook niet meer op te letten...
maar omdat de hele meuk eraf lag ontdekte ik dat er twee slangetjes naar je achterbrug en de open lucht lopen. eentje komt ergens van een luchtfilter af en die andere weet ik niet, probleem is dat nou juist DIE los hangt! kan iemand me vertellen waar die van is en waar ik moet zoeken om het weer vast te maken??
 
Zo gisteravond even een 12v aansluiting aangelegd op m'n SuperMagna.
Nog bedankt @Matiezzz voor de tip om de aansluiting niet op het stuur, maar in het kapje bij het balhoofd te doen; ziet er inderdaad wel een stuk strakker uit. (foto's volgen nog)
Hebbum dus nu rechts weggewerkt. Was wel ff uitmeten dat bij de maximale stuuruitslag naar rechts de 12v aansluiting (met adapter, kabel, stekker of wat dan ook) niet in het gedrang komt met het stuur of richting aanwijzer.
Ben nu dus in ieder geval klaar om zondag een tochtje Eiffel te ondernemen met m'n iPhone op het stuur en een TomTom stem die niet halverwege de dag ineens stil blijft door een lege telefoonbatterij...
 
1309916797_5_f8Yk.jpeg

1309916814_5_l7h2.jpeg

1309916780_5_neEE.jpeg

1309916835_5_UEB2.jpeg



Zo staat me motor er nu bij, de kappe staan nu bij de spuiter en zijn als het goed is over 1,5 - 2 weken klaar .. dan kan ik ze monteren en een rondje rijden :)!
 
hee bransbak dat wil ik zeker even zien! Ik heb aan de linkerkant de schakelaar voor de fan gemaakt!


Hi lynx84, hierbij m'n 12volts aansluiting in het rechter balhoofdkapje verwerkt:
SM12v.jpg


en nog ff een total-shot van de hele brommert:
SuperMagna.jpg


Ben ook wel benieuwd naar hoe jij de schakelaar aan de linker kant hebt verwerkt.

@Matiezzz: had jij die 12Volts aansluiting nu links of ook rechts zitten? (links was wel wat meer ruimte, maar rechts kwam mij beter uit.
 
zelfde idee als jou.

Schakelaar in linker balhoofdkap
zadel eraf
tank eraf
1 draad vanaf de schakelaar(vastzetten met kabelschoen) naar de radiator en verbinden met de draad van de sensor.( bij mij nog niet geheel netjes afgewerkt maar denk zelf aan indraaien en dan een krimpkous er omheen)
1 draad vanaf de schakelaar(vastzetten met kabelschoen) naar de bevestigingsschroef van het balhoofdkapje. Die zet je vast met een kabelschoen met zo n ringetje er aan.
Balhoofdkapje er overheen en vastdraaien.
Tank erop
Zadel erop
Klaar!

lynx84 in "VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R t..."
 
Laatst bewerkt:
voor een 12 voltpunt heb ik gewoon een "auto-aansteker aan een draadje" bij de halfords gekocht, het draadje aan de accu gehangen en het stekkergedeelte in mijn gereedschapsbak onder het zadel gelegd, als ik nu stroom nodig heb haal ik het rechterkapje even los en klaar!
er zitten twee aansluitingen aan dus de tweede heeft permanent mijn oplader van de telefoon erin zitten, die heb ik onder die leren tankflap gelegd tot het tasje wat daarop zit en daar kan ik dan het draadje uit trekken. klaar!
 
voor een 12 voltpunt heb ik gewoon een "auto-aansteker aan een draadje" bij de halfords gekocht, het draadje aan de accu gehangen en het stekkergedeelte in mijn gereedschapsbak onder het zadel gelegd, als ik nu stroom nodig heb haal ik het rechterkapje even los en klaar!
er zitten twee aansluitingen aan dus de tweede heeft permanent mijn oplader van de telefoon erin zitten, die heb ik onder die leren tankflap gelegd tot het tasje wat daarop zit en daar kan ik dan het draadje uit trekken. klaar!

Dit is ook niet veel anders dan een "autoaansteker", maar dan spatwaterdicht, zweefzekeringetje ertussen en op een plek waar ik eenvoudig zonder kapjes te verwijderen m'n telefoon/navigatie/mp3 speler (kortom iPhone) op het stuur kan opladen tijdens het rijden.
 
voor een 12 voltpunt heb ik gewoon een "auto-aansteker aan een draadje" bij de halfords gekocht, het draadje aan de accu gehangen en het stekkergedeelte in mijn gereedschapsbak onder het zadel gelegd, als ik nu stroom nodig heb haal ik het rechterkapje even los en klaar!
er zitten twee aansluitingen aan dus de tweede heeft permanent mijn oplader van de telefoon erin zitten, die heb ik onder die leren tankflap gelegd tot het tasje wat daarop zit en daar kan ik dan het draadje uit trekken. klaar!
Dan gaat dus langzaam maar zeker je accu leegtrekken als de motor stil staat. Een oplader van een telefoon heeft een omvormertje (meestal van 12v naar iets van 5V) IN de stekker zitten. Dit verbruikt OOK stroom als eer niets aangesloten is -O-
 
Dan gaat dus langzaam maar zeker je accu leegtrekken als de motor stil staat. Een oplader van een telefoon heeft een omvormertje (meestal van 12v naar iets van 5V) IN de stekker zitten. Dit verbruikt OOK stroom als eer niets aangesloten is -O-
weet ik maar dat doet ie niet binnen een week en als mijn fiets een week stilstaat is ie echt stuk dus dan mag de accu ook leeg! anders word ie minimaal om de dag gebruikt en laad ie netjes bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan