Handige zelfgemaakte vorkkeeringdrijver.

peter1953

MF'er
23 dec 2018
94
61
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:
  • Type:
  • Bouwjaar:
  • Kmstand:
  • Probleem:
  • Wanneer is het probleem onstaan:
  • Wat is er al aan gedaan:

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Toen ik mijn vorkkeerringen heb vervangen had ik eigenlijk een vorkkeerringdrijver nodig om de vorkkeerringen er goed in te tikken.Alleen de prijzen hiervan vond ik belachelijk hoog voor die ene keer dat je deze mogelijk gebruikt.Ik had ook een PVC pijp kunnen gebruiken hiervoor maar door de hoogte van deze pijp bestaat de kans dat de keerring er niet recht ingaat.Uiteindelijk heb ik van een paar restmaterialen die ik nog had liggen toch een handige drijver kunnen maken.Benodigdheden: een klein stukje pvc pijp van 40 uitwendig en die in de lengte doorzagen (vorkpijp= 37 mm).Een oude trekhaakbeugel en een stukje pijp van kunststof uitwendig 50 mm.Het werkt geweldig.Door op de geringe lengte van het geheel en het gewicht ,krijg je de keerring er kaarsrecht in zonder veel moeite.
 

Bijlagen

  • 20200404_144919.jpg
    20200404_144919.jpg
    485,7 KB · Weergaven: 20
  • 20200404_144821.jpg
    20200404_144821.jpg
    498,7 KB · Weergaven: 16
  • 20200404_144739.jpg
    20200404_144739.jpg
    631 KB · Weergaven: 17
Toen ik mijn vorkkeerringen heb vervangen had ik eigenlijk een vorkkeerringdrijver nodig om de vorkkeerringen er goed in te tikken.Alleen de prijzen hiervan vond ik belachelijk hoog voor die ene keer dat je deze mogelijk gebruikt.Ik had ook een PVC pijp kunnen gebruiken hiervoor maar door de hoogte van deze pijp bestaat de kans dat de keerring er niet recht ingaat.Uiteindelijk heb ik van een paar restmaterialen die ik nog had liggen toch een handige drijver kunnen maken.Benodigdheden: een klein stukje pvc pijp van 40 uitwendig en die in de lengte doorzagen (vorkpijp= 37 mm).Een oude trekhaakbeugel en een stukje pijp van kunststof uitwendig 50 mm.Het werkt geweldig.Door op de geringe lengte van het geheel en het gewicht ,krijg je de keerring er kaarsrecht in zonder veel moeite.
Maar je kan nu toch nog steeds dat ding scheef houden waardoor de keerring er niet recht in gaat?
Of past hij precies over de binnenpoot? Dan sla je tegen de opstaande afdichtrand die erg kwetsbaar is. Beter gebruik je een bus die mooi in de buitenpoot past waardoor je alleen de buitenkant van de keerring belast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan