Handleiding gezocht voor DUCATI SS 600 1994

Prepriani

MF'er
22 jul 2010
208
0
antwerpen
Hallo MF-ers,

Eerst en vooral, dit is het beste motor forum!

Recent ben ik de trotse eigenaar van een Ducati ss 600 1994.
Het is men eerste fiets :]
Waarom een duc? Het geluid van de motor en het nostalgisch uiterlijk deden het voor me.
Direct verkocht.

Kan iemand me helpen een service handleiding te krijgen aub?
Ik ken nog niets van motoronderhoud.
De ducati verdeler kan deze niet meer verkrijgen en op de ducati site vind ik niets terug:N

Weten jullie raad?
Als je er nog een hebt, dan wil ik gerust ruilen tegen een pak belgisch bier naar keuze.

(ps. ik heb net een klein onderhoud laten doen voor 250 euro, en een groot kan ik laten doen voor 500 euro. Wel bij een kleine zelfstandige garagist en niet bij de ducati dealer.
Deze wouden er 500 voor een klein en 1000 euro voor een groot voor. _O- )
 
Een ducati verdeler tegen een pak bier..... daar kloppen de verhoudingen toch niet helemaal :+

Trouwens niet zo hilarisch hoor, de prijs van de Ducati Dealer... Een Mercedes naar de Mercedes-Dealer is ook duurder dan naar een turkse (of tegenwoordig poolse) sleuteltent op de hoek van de straat.....

Werkplaatshandleiding gevonden op ebay voor je: ducati 600ss manual | eBay
 
Dank je Raphaël.

Het was even slikken toen ik voor een onderhoud ging informeren bij Ducati.
Voor die prijs kan ik een cursus gaan volgen en het zelf doen ...

Gelukkig is het een puur mechanische fiets en hadden ze in die tijd (1994) nog niet veel electronica. Anders zat ik wel vast een die waanzinnige onderhoudsprijzen bij ducati.
Men toekomstige fiets wordt zeker al een japanner, eerst nog effe genieten van de duc.
 
Hier staat heel wat:

welkom op ducati999.nl



Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik in ieder geval wel ;)




Men toekomstige fiets wordt zeker al een japanner
ff een edit, laatste regeltje van je had ik niet gelezen....

|(

Dan heb jij niet het gevoel wat je hoort te hebben als je op een duc rijdt....



(ps. ik heb net een klein onderhoud laten doen voor 250 euro, en een groot kan ik laten doen voor 500 euro. Wel bij een kleine zelfstandige garagist en niet bij de ducati dealer.
Deze wouden er 500 voor een klein en 1000 euro voor een groot voor. _O- )


En 1000 euro voor een grote beurt voor een 2 Klepper is afzetterij .....

Voor een 2 klepper (desmodue) betaal je meestal de helft van wat je betaalt voor een 4 klepper (desmoquattro)..........zeg maar rond de 350/400 euro voor een 2 klepper, exclusief vloeistoffen en klein materiaal en distributie riemen....

En dat is maar eens in de 2 jaar of 20K Km. Als je dat niet kunt missen
moet je misschien helemaal niet gaan motor rijden.....
 
Laatst bewerkt:
Dank je Raphaël.

Het was even slikken toen ik voor een onderhoud ging informeren bij Ducati.
Voor die prijs kan ik een cursus gaan volgen en het zelf doen ...

Gelukkig is het een puur mechanische fiets en hadden ze in die tijd (1994) nog niet veel electronica. Anders zat ik wel vast een die waanzinnige onderhoudsprijzen bij ducati.
Men toekomstige fiets wordt zeker al een japanner, eerst nog effe genieten van de duc.

Weet niet bij welke verdeler je bent geweest, maar in NL net over de belgische grens zit in Oisterwijk een DucatiDealer die echt een specialist is in deze. GROTE biggelbeurt komt op 595,00 en dan is je fiets kompleet nagekeken, ook de typische SS dingetjes uit 1994 worden dan nagekeken.

Je herkent je fiets niet meer terug. wereld van verschil.

Mocht je op mijn site ( die de_dekker heeft doorgegeven) niet slagen, stuur mij dan even een PB of mail, heb nog een 84mb versie ergens online staan.

Hou er wel rekening mee dat je voor de typische Ducatidingen niet bij je garagist om de hoek terecht kan. Standaard dingetjes zoals olie, riemen en banden ala, maar de klephoedjes voor het klepstellen zijn dan een stuk duurder, hij moet ze nieuw kopen en in Oisterwijk hebben ze dozen vol, dus een soort ruilsysteem die ze bij eigen onderhoud toepassen.

Ducati-Topic deel (19)64 * The apollo project*

Hier zijn meer mensen met een Ducati te vinden, ook uit het zuiden.
 
Nogmaals een dikke dank je wel allemaal! Wat een toffe site hebben jullie!

Ik ga die andere ducati dealer zeker bezoeken voor de volgende beurt,
tzou niet eerbiedig zijn moest er iets mis mee gaan door een slecht onderhoud.
En ja de dealer van Antwerpen is blijkbaar wel heel duur !!

Een japannertje zal het waarschijnlijk niet worden, als het onderhoud niet al te duur is, zoals ik het hier hoor. Gelukkig!

Mijn duc gevoel:
Het starten van de motor wordt verwelkomd door het gebrul van een Vlaamse leeuw.
Een streling van het gas wordt beloond door het gestamper van een horde losgeslagen olifanten... daarna overgaand in een seremonie van oerdonders en krachtige uitspattingen.

Heerlijk!
 
Ik blijf elke keer maar schrikken als ik die prijzen voor een grote beurt voor mijn motor bij Biggelaar zie :')
 
Ik geeft TS groot gelijk dat ie het zelf wil gaan doen. Is best leuk als je tijd hebt en je bespaard er ook mee.

Tipje voor TS: KNMV geeft niet al te dure motoronderhoud cursussen. Zou even op hun site kijken, kan nooit kwaad, en je weet zeker dat je het goed doet. Is volgens mij cursus van 4 avonden.
 
Ik blijf elke keer maar schrikken als ik die prijzen voor een grote beurt voor mijn motor bij Biggelaar zie :')

je kan
a) ook het normale Ducati schema aanhouden, kan ook bij Biggelaar duss...
( moet je wel ieder jaar / iedere 10K
b) je kan het grote onderhoudsschema van Biggelaar volgen en dan ben je pas na 48K weer toe aan zo'n groot bedrag. ( met wat kleiner grut er tussenin)

Het is maar net wat je plannen zijn met je fiets, veel of weinig kilomters, lang in bezit of volgend jaar weer wat anders.

of je gaat net als deze forummer naar een andere Ducati dealer en dan ben je 1200 euro kwijt en sta je later ook weer stil
Ducati 999 computer defect
( het onderhoud is dan echter niet zo grondig gedaan)
 
Laatst bewerkt:
je kan
a) ook het normale Ducati schema aanhouden, kan ook bij Biggelaar duss...
( moet je wel ieder jaar / iedere 10K
b) je kan het grote onderhoudsschema van Biggelaar volgen en dan ben je pas na 48K weer toe aan zo'n groot bedrag. ( met wat kleiner grut er tussenin)

Het is maar net wat je plannen zijn met je fiets, veel of weinig kilomters, lang in bezit of volgend jaar weer wat anders.

of je gaat net als deze forummer naar een andere Ducati dealer en dan ben je 1200 euro kwijt en sta je later ook weer stil
Ducati 999 computer defect
( het onderhoud is dan echter niet zo grondig gedaan)

Nja, als ik het voor het halve geld bij iemand met biggelaar kennis kan laten doen dan doe ik het liever daar :+

Sowieso ben ik niet van plan deze motor nog 48k km te houden.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Raphaël.

Het was even slikken toen ik voor een onderhoud ging informeren bij Ducati.
Voor die prijs kan ik een cursus gaan volgen en het zelf doen ...

Gelukkig is het een puur mechanische fiets en hadden ze in die tijd (1994) nog niet veel electronica. Anders zat ik wel vast een die waanzinnige onderhoudsprijzen bij ducati.
Men toekomstige fiets wordt zeker al een japanner, eerst nog effe genieten van de duc.
Nietwaar, zit wel degelijk elektronica/elektrotechniek op:

- Spanningsregelaar
- Bobine stuurversterker
- Diverse relais
- bedrading
- etc
 
Laatst bewerkt:
Hallo MF-ers,

Eerst en vooral, dit is het beste motor forum!

Recent ben ik de trotse eigenaar van een Ducati ss 600 1994.
Het is men eerste fiets :]
Waarom een duc? Het geluid van de motor en het nostalgisch uiterlijk deden het voor me.
Direct verkocht.

Kan iemand me helpen een service handleiding te krijgen aub?
Ik ken nog niets van motoronderhoud.
De ducati verdeler kan deze niet meer verkrijgen en op de ducati site vind ik niets terug:N

Weten jullie raad?
Als je er nog een hebt, dan wil ik gerust ruilen tegen een pak belgisch bier naar keuze.

(ps. ik heb net een klein onderhoud laten doen voor 250 euro, en een groot kan ik laten doen voor 500 euro. Wel bij een kleine zelfstandige garagist en niet bij de ducati dealer.
Deze wouden er 500 voor een klein en 1000 euro voor een groot voor. _O- )
Als ik jou was bleef ik dan met de vingers vanaf....
 
Na effe rond te speuren om het forum, vraag ik me af of het verstandig zou zijn om een stuurdemper te installeren op m'n duc?

enkele meningen plz
 
Na effe rond te speuren om het forum, vraag ik me af of het verstandig zou zijn om een stuurdemper te installeren op m'n duc?

enkele meningen plz

Allereerst, welkom in de Duc wereld!

Op een SS absoluut niet nodig die stuurdemper.
Het verversen van de vorkolie is wel een aanrader. Wordt bij de meeste beurten vergeten, maar je voorvork gaat er nogal wat beter van werken wanneer die olie jaren (of nooit) ververst is.

Je 600 SS is een absolute funfiets. We hadden een zeer ervaren rijder als topicmember in het Ducati Forum op sport die een 600 had en daar erg veel plezier aan beleefde.

Gewoon lekker rijden, onderhoud bijhouden bij een specialist zoals hier wel meer genoemd en gewoon genieten.
 
Tof Tof Tof! Heb dus een goede beginner gekocht!
Nu enkel de helm, laarzen, handschoenen, rugprotector en het rijbewijs nog...
Hopelijk krijgen we een zonnig najaar :)
 
Dank je Raphaël.

Het was even slikken toen ik voor een onderhoud ging informeren bij Ducati.
Voor die prijs kan ik een cursus gaan volgen en het zelf doen ...

Gelukkig is het een puur mechanische fiets en hadden ze in die tijd (1994) nog niet veel electronica. Anders zat ik wel vast een die waanzinnige onderhoudsprijzen bij ducati.
Men toekomstige fiets wordt zeker al een japanner, eerst nog effe genieten van de duc.

ikzelf heb een duc 600 ss uit 1996, het zijn betrouwbare machines en het onderhoud vind ik meevallen ( vooral als je kijkt naar nieuwere ducati modellen ) als je weet wat je doet zou je alles zelf kunnen doen. maar voor 600 euro heb ik een grote beurt bij een ducati specialist waarbij alles word aangepakt, en goed word gedaan ! ;)
als jij schrikt van de onderhoudsprijzen moet je geen ducati rijden, dan zou ik zeker zo snel mogelijk een jappanner kopen. ik geef je een tip, ik zou niet op goed onderhoud bezuinigen, want met slecht onderhoud loopt je duc zo kapot :+
 
Laatst bewerkt:
ikzelf heb een duc 600 ss uit 1996, het zijn betrouwbare machines en het onderhoud vind ik meevallen ( vooral als je kijkt naar nieuwere ducati modellen ) als je weet wat je doet zou je alles zelf kunnen doen. maar voor 600 euro heb ik een grote beurt bij een ducati specialist waarbij alles word aangepakt, en goed word gedaan ! ;)
als jij schrikt van de onderhoudsprijzen moet je geen ducati rijden, dan zou ik zeker zo snel mogelijk een jappanner kopen. ik geef je een tip, ik zou niet op goed onderhoud bezuinigen, want met slecht onderhoud loopt je duc zo kapot :+

Eens. Bijhouden het onderhoud. Zeker met een 600, toch een zeer betrouwbaar blok, valt het onderhoud erg mee, zoals alle luchtgekoelde blokken. Gewoon bijhouden en repareren wat niet helemaal goed werkt. Heb je er het langste plezier van. Groot voordeel van de 600 is dat ze meestal minder op de donder hebben gehad als de 900.
 
Groot voordeel van de 600 is dat ze meestal minder op de donder hebben gehad als de 900.

Leg dat eens uit als je wil !?


Want ik kan me voorstellen dat je meer van een 600 vraagt omdat ie minder pit
heeft dan een 900...
 
Laatst bewerkt:
Leg dat eens uit als je wil !?


Want ik kan me voorstellen dat je meer van een 600 vraagt omdat ie minder pit
heeft dan een 900...

de carters zullen gelijk zijn als van een 750, maar met minder vermogen en koppel, zou voor het carter beter zijn. ( standaard zal er geen probleem met een 600 of 750 optreden m.b.t. scheuren van carters. Pas bij grof opvoeren ontstaan er mogelijk problemen)
Geef jou wel gelijk dat je hem meer moet pushen om je grotere broers bij te kunnen houden.

Ik merkte laatst wel dat je op de normale weggetjes met een gemiddelde snelheid ook met een 750 met 2 man prima mee kunt komen. Een 600 zou dat ook moeten kunnen. Gaat het tempo echter omhoog dan moet je wel aan het werk of de anderen laten gaan.
 
Leg dat eens uit als je wil !?


Want ik kan me voorstellen dat je meer van een 600 vraagt omdat ie minder pit
heeft dan een 900...

Een 600 werd gekocht voor het plezier maar minder voor de snelheid. Dan ging men toch meer voor de 750 of de 900. De jongens die er mee knallen en tunen hadden meestal de 900. Het onderblok is volgens mij identiek aan de 750, een zeer probleemloos blok. Kan behoorlijk meer vermogen aan als dat uit de 600 komt. Cilinders en dergelijke zijn dermate goed dat doorgassen niet snel tot problemen leidt, Ducati had toen al decennia ervaring met luchtgekoelde blokken; ze maakten tot 87 niet anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan