Handschoenen voor smalle handen

Sassette

🍍
6 apr 2017
2.247
2.139
Dag allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede (winter en all-season) handschoenen maar heb blijkbaar een afwijkend formaat hand, ofzo.. :')

Ik kom telkens uit bij de herenhandschoenen alleen zijn diegene, die ik aangereikt krijg, dan weer te breed. Dus iemand hier die smalle handen heeft en fijne handschoenen weet?
 
Mijn vrouw komt ook vaak uit op heren-handschoenen omdat ze erg korte vingers heeft.
Die passen haar in de regel beter, dan vrouwen-handschoenen.
In dit geval ging het om leren Spidi's.

Zij kan meestal slagen bij Termaat in Nijmegen...........maar ik zou niet zo gauw op een zaterdag gaan.
Voor de all-season handschoenen kon ze slagen voor een dames-handschoen van Rukka Virve GTX.
 
Dag allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede (winter en all-season) handschoenen maar heb blijkbaar een afwijkend formaat hand, ofzo.. :')

Ik kom telkens uit bij de herenhandschoenen alleen zijn diegene, die ik aangereikt krijg, dan weer te breed. Dus iemand hier die smalle handen heeft en fijne handschoenen weet?
Sas, hoe zitten ze om je vingers, is een passende handschoen daar ook te wijd? Bij je middenhand heb je meestal wel een klittenbandje toch?

Ik schaam me diep, maar ik rij met Strauß werkhandschoenen

Voor een speciale gelegenheid heb ik wel eens handschoenen laten maken.
 
Mijn handschoenen komen van een Duitse verkoper op Ebay, veel online shops geven de handschoen maten op in handomtrek zonder duim. Misschien de moeite waard om daar iets passend te vinden. Ik loop ook tegen dat probleem aan dat handschoenen vaak te breed zijn en heb niet echt een merk gevonden bij de locale motor toko's die lekker zitten.
 
Mijn vrouw is ernstig op zoek geweest naar handschoenen met een gat dat groterder is dan dat in d'r hand... :N
 
Laatst bewerkt:
winterhandschoenen zijn altijd ongemakkelijk groot , maar dat houd je handen juist warm .

ik gebruik Held Polar in de winter waar je twee vinger samen in een compartiment hebt ...........het is even wennen maar heerlijk warm .

Held is echt een geweldig handschoenen merk ...kijk eens naar de Held Sereena
 
Alpinestars vallen ook kleiner/smaller.
Maar in welke winkels ben je allemaal al geweest?
Zo ver bij mij bekend, grootste assortiment bij Van Wijk of MKC in Hazerswoude-Rijndijk
 
Ik heb ook altijd wat moeite met goede handschoenen vinden, bij mij is alles al snel te groot. Zowel voor zomer- als winterhandschoenen geslaagd bij MKC Hazerswoude-Rijndijk. Groot assortiment, en altijd vriendelijk geholpen.
 
Ik heb niet al te grote handen maar wel vrij lange vingers, ook een tamelijke ramp om fatsoenlijk passende handschoenen te vinden. Zodoende kom ik vaak in XL uit ofzo, waardoor ze eigenlijk aan alle kanten te groot zijn.
Helaas zijn handschoenen die te strak rond de vingers zitten ook geen optie.

Heb er uiteindelijk gevonden door maar de ene na de andere handschoen te gaan passen zonder ook maar een beetje naar het uiterlijk te kijken....
Hierdoor blijven er 2 of 3 over en daar kies ik dan de minst lelijke uit.

Als zomerhandschoenen vond ik stomtoevallig dan nog best wel fraaie, die zijn echter aan vervanging toe, dus ik houd mijn hart vast....(deze zijner niet meer...)
 
Van 't weekend ook eens bij Motorkledingstore in Breda geweest, die hebben ook een flink assorti. Toevallig daar ook zelf winterhandschoenen gekocht, van 't merk IXS. Maar mijn grijpers vallen onder de categorie 'klein, maar zo breed dat ik nog steeds 'n L mot', dus daar zal je weinig aan hebben.

Misschien zijn van die onderhandschoentjes iets voor jou? Stretchy dingetjes die je onder je gebruikelijke handschoenen draagt. Zoiets: Rev'it! Helium onderhandschoenen

Kweenie of dat echt wat is, maar wellicht het proberen waard als je écht niks kan vinden. 'snie duur in ieder geval.
 
Ik heb ook altijd wat moeite met goede handschoenen vinden, bij mij is alles al snel te groot. Zowel voor zomer- als winterhandschoenen geslaagd bij MKC Hazerswoude-Rijndijk. Groot assortiment, en altijd vriendelijk geholpen.

Hier laatst alles gepast, niks dat goed zit. Zelfde bij de andere grotere motor(kleding)zaken. Daarom dus even de vraag hier naar de wat onbekendere..

Ik schijn dus een lange duim te hebben in verhouding tot de rest. Lange, smalle vingers. Dus de vrouwenhandschoenen zijn sowieso te klein en de heren te breed.


@Dropje73 welke heb je nu uiteindelijk dan? Want idd, zelf ook echt van alles aan gehad.
 
Hier laatst alles gepast, niks dat goed zit. Zelfde bij de andere grotere motor(kleding)zaken. Daarom dus even de vraag hier naar de wat onbekendere..

Ik schijn dus een lange duim te hebben in verhouding tot de rest. Lange, smalle vingers. Dus de vrouwenhandschoenen zijn sowieso te klein en de heren te breed.


@Dropje73 welke heb je nu uiteindelijk dan? Want idd, zelf ook echt van alles aan gehad.
Dan heb je HEMA handen. Moest leren handschoenen hebben voor het kouder weer en vrijwel alle heren handschoenen hadden te grote duimen. :9
 
Motoport is volgens mij exclusief importeur van Dane in NL. Ik heb het merk in ieder geval nog nergens anders gezien. Ik het ook relatief lange duimen voor een vrouw, maar heb nu wel Dane handschoenen die goed zitten.

Misschien het proberen waard?
 
Motoport is volgens mij exclusief importeur van Dane in NL. Ik heb het merk in ieder geval nog nergens anders gezien. Ik het ook relatief lange duimen voor een vrouw, maar heb nu wel Dane handschoenen die goed zitten.

Misschien het proberen waard?

Dane DIFI is het "eigen" motorkledingmerk van Motoport!
Probeer het eens bij Biker Outfit in Amsterdam-Noord, of zoek eens naar de Vanucci handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Dane is het "eigen" motorkledingmerk van Motoport!
Probeer het eens bij Biker Outfit in Amsterdam-Noord, of zoek eens naar de Vanucci handschoenen.

Ik dacht dat hun eigen merk Difi is.

Maar onlangs nog bij Biker Outfit reeds geweest en alles aan gehad, haha.. Maar zal nog eens naar de Vanucci's kijken en de Dane's.
 
Hier laatst alles gepast, niks dat goed zit. Zelfde bij de andere grotere motor(kleding)zaken. Daarom dus even de vraag hier naar de wat onbekendere..

Ik schijn dus een lange duim te hebben in verhouding tot de rest. Lange, smalle vingers. Dus de vrouwenhandschoenen zijn sowieso te klein en de heren te breed.


@Dropje73 welke heb je nu uiteindelijk dan? Want idd, zelf ook echt van alles aan gehad.

Ik heb het met duim en voornamelijk pink die te lang zijn.

Na 8 duizend handschoenen geprobeerd te hebben heb ik bij damen leathers handschoenen op maat laten maken.

In combinatie met handvat verwarming kan ik mij hiermee tot een graad of 5 redden. Daaronder pak ik niet lekker zittende winter handschoenen. Maar zo vaak rij ik dan niet meer
 
Hier laatst alles gepast, niks dat goed zit. Zelfde bij de andere grotere motor(kleding)zaken. Daarom dus even de vraag hier naar de wat onbekendere..

Ik schijn dus een lange duim te hebben in verhouding tot de rest. Lange, smalle vingers. Dus de vrouwenhandschoenen zijn sowieso te klein en de heren te breed.


@Dropje73 welke heb je nu uiteindelijk dan? Want idd, zelf ook echt van alles aan gehad.

Ik heb nog even gekeken, het merk is 'Akito'.... Ik denk dat ik deze ooit bij Motoport heb gekocht, maar weet het niet helemaal 100 % zeker (heb ze al best een tijd...

akito.JPG
 
Klopt, Difi is hun eigen merk. Dane is Deens, maar zoals ik zei is Motoport exclusief importeur van Dane...


Fijn merk, heb er inmiddels ook een Goretex pak van. Lekker warm en droog *O*
 
Ik vind heel veel handschoenen best wel lelijk. En vaak hebben ze ook best lange machettes, wat ik niet fijn vind... Ik heb liever korte en dan de mouwen van mijn jas er over.
Met mouwen in lange machettes zit altijd beroerd..
 
Ik vind heel veel handschoenen best wel lelijk. En vaak hebben ze ook best lange machettes, wat ik niet fijn vind... Ik heb liever korte en dan de mouwen van mijn jas er over.
Met mouwen in lange machettes zit altijd beroerd..

Machettes stop ik niet graag in mijn mouwen, kunnen aardige snijwonden veroorzaken :-)

Maar de wijde manchetten van de handschoenen horen eigenlijk over je mouw heen. Zelf heb ik ruime mouwen, waardoor ik in de winter/koudere seizoenen mijn handschoenen bijna volledig droog kan houden en het nog met een strap strak kan afsluiten.
Mijn zomerhandschoenen zijn kort(er) als die voor 4 seizoenen (gebruik dan Held met Gore-Tex).
 
Terug
Bovenaan Onderaan