noordkaper
Rookie
Sinds een tijdje ben ik eigenaar van een mooie kawasaki ltd 454.
Hij had toen ik hem kocht, een paar jaar niet gelopen, en wilde toen ook niet starten.
Oorzaak, hij kreeg geen benzine. binnen een dag had ik hem aan de praat, na het demonteren en schoonmaken van de carburateurs.
vlotters zaten vast, en daardoor stroomde er geen benzine.
Hij loopt nu dus wel weer, slaat vlot aan, maar als ik op een constant toerental wil rijden bv 3500 toeren, dan hapert hij.
het lijkt dan net of de linkse cilinder dan soms wel, en soms niet mee doet.
(ik denk dat het probleem aan de linkerkant zit, omdat die uitlaat minder heet word)
Als ik volgas geef, dan gaat hij als een speer, maar juist bij lagere constante toerentallen, hapert hij.
Ik dacht eerst aan een carburateurprobleem, dus daarna nog diverse keren, de carbs gedemonteerd, en gecontroleerd, schoongemaakt.
alle sproeiers zijn schoon, vlotters zijn schoon, membranen zijn heel,
sproeiers afgesteld volgens de basis afstelgegevens uit het boekje.
alles schuift soepel, kortom, ik twijfel of ik het wel bij de carburateurs moet zoeken.
luchtfilters vernieuwd.
De bougies zijn nieuw, van het voorgeschreven type, en vonken zo te zien goed.
de weerstandjes, die in de bougie dop zitten, heb ik vervangen door koperen staafjes.
de bobines heb ik doorgemeten, en deze vallen binnen de opgegeven waarden.
iemand nog een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
groeten,
Tonie
Hij had toen ik hem kocht, een paar jaar niet gelopen, en wilde toen ook niet starten.
Oorzaak, hij kreeg geen benzine. binnen een dag had ik hem aan de praat, na het demonteren en schoonmaken van de carburateurs.
vlotters zaten vast, en daardoor stroomde er geen benzine.
Hij loopt nu dus wel weer, slaat vlot aan, maar als ik op een constant toerental wil rijden bv 3500 toeren, dan hapert hij.
het lijkt dan net of de linkse cilinder dan soms wel, en soms niet mee doet.
(ik denk dat het probleem aan de linkerkant zit, omdat die uitlaat minder heet word)
Als ik volgas geef, dan gaat hij als een speer, maar juist bij lagere constante toerentallen, hapert hij.
Ik dacht eerst aan een carburateurprobleem, dus daarna nog diverse keren, de carbs gedemonteerd, en gecontroleerd, schoongemaakt.
alle sproeiers zijn schoon, vlotters zijn schoon, membranen zijn heel,
sproeiers afgesteld volgens de basis afstelgegevens uit het boekje.
alles schuift soepel, kortom, ik twijfel of ik het wel bij de carburateurs moet zoeken.
luchtfilters vernieuwd.
De bougies zijn nieuw, van het voorgeschreven type, en vonken zo te zien goed.
de weerstandjes, die in de bougie dop zitten, heb ik vervangen door koperen staafjes.
de bobines heb ik doorgemeten, en deze vallen binnen de opgegeven waarden.
iemand nog een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
groeten,
Tonie