Harde knallen na tijdje stilstaan

16 jan 2011
41
0
Genk
Ik heb een kawasaki 454 LTD en deze had 2 jaar buiten stilgestaan.
Nadat die in mijn bezit is gekomen heb ik ervoor gezorgd dat deze starte. Nadien ben ik begonnen met alles op te knappen en het is vandaag allemaal klaar buitendat ik nog een tankdop moet hebben.

Maar dit terzijde. Als ik de motor nu start dan knalt die soms emens fel waardoor die soms stilvalt en kan roken.
Daarstraks na 3x was er precies een soort van slag van de cilinderkop naar de carburateur en deze heeft even staan doempen alsook de uitlaat.
Mijn vader zei dat het normaal was en dat is van vocht of toestanden dat nu in de motorblok zit. En dat ik moet blijven proberen totdat hij een kwartiertje heeft liggen warmlopen.

Nu is mijn vraag of dit ook het beste is of dat er iets serieus mis kan gaan lopen?

Er zitten nieuwe bougies in, nieuwe bougiedoppen + kabels en hij ontsteekt zeer goed.

alvast bedankt!
 
Zolang je geen backfire hebt (vuurslag terug door je carb) is er in de eerste instantie niet heel veel loos.

Ik zou em even laten draaien liefst beetje rijden.

Wel goed olie checken en zorgen voor schone benzine.


Probleem kan zijn:
Lang niet gelopen waardoor vuile cilinder/uitlaatpoort.

Gevolg:
Niet altijd vonk of explosie waardoor gasmengsel in de uitlaat ontbrand = Knal.

Even rijden, laten draaien, liefst goed warm rijden maakt het vuil verdwijnen.

(vuile longen leeghoesten)
 
Er zit een nieuwe tank op met verse benzine.
Alsook nieuwe olie

Kleppen laten stellen zal geen slecht gedacht zijn want dat is de laatste 5-6jaar zeker en vast niet gebeurt.
Iemand enig idee wat de prijs is voor kleppen te laten stellen?
 
Er zit een nieuwe tank op met verse benzine.
Alsook nieuwe olie

Kleppen laten stellen zal geen slecht gedacht zijn want dat is de laatste 5-6jaar zeker en vast niet gebeurt.
Iemand enig idee wat de prijs is voor kleppen te laten stellen?

ligt aan je monteur
kan een uurtje werk zijn ook 2 uur werk

X 50 euro werkplaats kosten = 100 euro

geef jij die beste man dat even contant wil ie et ook vast zonder BTW doen.

Of je probeert het zelf (how to). kleppen stellen is bijna altijd hetzelfde.
Kan niet veel fout gaan en is wel leuk.

Maar probeer nou eerst gewoon dat ding es ff goed op te stoken.
Waarschijnlijk is het vocht en moet je dat ding eerst es ff lekker reanimerend inrijden.
 
Ondertussen draait de moto perfect.
Gewoon start en hij draait mooi!
Probleem was dat de carburateur van de inlaatklep los was gekomen.

Maar ik ga sowieso er is carbreiniger aan toevoegen.

Merci aan iedereen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan