Iddik denk dat een stuurdemper meer is voor tankslappers dan voor trillingen ....
Heeft iemand nog geode ideeën om de trillingen uit mn stuur te halen? 'tZijn clip ons op een FXDX front en een hardtail shovel. Ik heb het al heel wat verminderd, maar op de lange stukken (jah ik rijd weldegelijk langere stukken achter elkaar zeg 150-200km) valt mn rechterhand al snel dood na een half uur.
Ik knijp zekers niet te hard en mn positie/hoding is ontspannend.
Het volgende is al gedaan:
- stuurhelften van aluminium opnieuw vervaardigd van RVS voor meer massa/gewicht
- stuurhelften voorzien van gewichten die je in de stuurhelft schuift.
- Dikker rubberen handvat.
Een ander stuur is geen optie.
Heeft iemand nog geode ideeën om de trillingen uit mn stuur te halen? 'tZijn clip ons op een FXDX front en een hardtail shovel. Ik heb het al heel wat verminderd, maar op de lange stukken (jah ik rijd weldegelijk langere stukken achter elkaar zeg 150-200km) valt mn rechterhand al snel dood na een half uur.
Ik knijp zekers niet te hard en mn positie/hoding is ontspannend.
Het volgende is al gedaan:
- stuurhelften van aluminium opnieuw vervaardigd van RVS voor meer massa/gewicht
- stuurhelften voorzien van gewichten die je in de stuurhelft schuift.
- Dikker rubberen handvat.
Een ander stuur is geen optie.
Trilling. Hardtail. En wss enkel harde verbindingen tussen stuurhelften en kroonplaat.
Daar zijn dus oa die rubbers of kunststof bussen voor onder de risers.
Misschien is dat de rede dat harley’s geen clipons hebben
Maar je weet zeker dat de hoek van de clipons goed is?
Ik heb op mijn monster ook clipons maar die zijn verstelbaar
En daar heb ik ook best wat aan versteld voordat ik ze goed had
Loopt ie op kruissnelheid in een lekker toeren gebied?
Anders wat klooien met tandwiel verhoudingen
en denk ook niet dat het iets met de clipons te maken heeft ook niet ...MAAR , vraag mij dan ook niet hoe het wel komt , dat kan ik je niet zeggen , ik heb al heel wat motoren gehad en ik heb het bij bijna alle motoren , van goldwings tot bmws naar harley enz , dus zou het denk ik meer aan de piloot liggen :-) de ene heeft het de andere heeft het niet met dezelfde motor
Als het alleen je rechterhand is zou je eens cruise control kunnen proberen zodat je die hand meer kan ontspannen
dit wordt al meer dan 100 jaar gebruikt:
https://www.ebay.com/itm/Antique-Indian-Hedstrom-Roughrider-Handle-bar-grips-1910-15-/252488427616
de uitsteeksels zitten niet meer om het stuur en daardoor voel je geen trillingen