Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Dit potje op onderstaande link heb ik op de Vmax en HD op m`n knar . Ding is ruk en goedkoop` ja ik weet het, maar voorlopig de enigste die mij goed om de knar zit ..
Op m`n snelle brommer heb ik wat degelijkers op m`n bol ….anders kan ik geen auto`s koppen ..O-)

:
 
Laatst bewerkt:
Dit potje op onderstaande link heb ik op de Vmax en HD op m`n knar . Ding is ruk en goedkoop` ja ik weet het, maar voorlopig de enigste die mij goed om de knar zit ..
Op m`n snelle brommer heb ik wat degelijkers op m`n bol ….anders kan ik geen auto`s koppen ..O-)

:
Ik houd ook m’n AGV erbij om auto’s te koppen hoor.
 
Past een voorwiel van een Heritage in de FXD? Die van de Heritage is 16inch en de FXD is 19inch. Komt dat goed met de schijf bijvoorbeeld? Kan ik andere problemen verwachten?
Uit mn hoofd niet. FXD zit op Dyna platform en is anders dan Softail platform waar Heritage op zit. Andere vorken etc.
Als je gaat mixen en matchen met HD wielen moet je ook opletten op de lagers. Oude lagers, die je af moet stellen, hebben een andere as als de moderne lagers.
 
Uit mn hoofd niet. FXD zit op Dyna platform en is anders dan Softail platform waar Heritage op zit. Andere vorken etc.
Als je gaat mixen en matchen met HD wielen moet je ook opletten op de lagers. Oude lagers, die je af moet stellen, hebben een andere as als de moderne lagers.
En als hij de velg herspaakt?
 
71149947_2604409846353428_4911276819300220928_o.jpg
 
Uit mn hoofd niet. FXD zit op Dyna platform en is anders dan Softail platform waar Heritage op zit. Andere vorken etc.
Als je gaat mixen en matchen met HD wielen moet je ook opletten op de lagers. Oude lagers, die je af moet stellen, hebben een andere as als de moderne lagers.
Oude lagers vervangen door moderne.

Los daarvan is dikte vd as, ruimte tussen de vorkpoten en lokatie vd remklauw van belang.

Gelukkig heeft hd maar een paar maten as. Remklauw/schijf combi blijft dan vaak over om uit te vogelen.
 
Past een voorwiel van een Heritage in de FXD? Die van de Heritage is 16inch en de FXD is 19inch. Komt dat goed met de schijf bijvoorbeeld? Kan ik andere problemen verwachten?
Is niet vooraf te zeggen. Er zijn per model diverse soorten wielen gebruikt.

Meten is weten 😀
 
Oude lagers vervangen door moderne.

Los daarvan is dikte vd as, ruimte tussen de vorkpoten en lokatie vd remklauw van belang.

Gelukkig heeft hd maar een paar maten as. Remklauw/schijf combi blijft dan vaak over om uit te vogelen.
Is niet vooraf te zeggen. Er zijn per model diverse soorten wielen gebruikt.

Meten is weten 😀
Dank je wel, het beste is dan het wiel, velg, naaf mee te nemen en één op één te vergelijken. Ik zag een heritage velg op marktplaats staan en daar had ik wel belang bij maar dan moet het wel passen.
 
Hij blijft dus het zelfde?
Ik vind van niet , ik heb een 16,17,19,21 inch voorwiel gehad
en die Harley van jou heeft een smallere voorvork dan die heritage , dan kom je in de problemen met je remschijf ( van smal ( mid) naar wide is geen probleem ( spacer tussen wiel en schijf) anders om lastiger
 
Ik vind van niet , ik heb een 16,17,19,21 inch voorwiel gehad
en die Harley van jou heeft een smallere voorvork dan die heritage , dan kom je in de problemen met je remschijf ( van smal ( mid) naar wide is geen probleem ( spacer tussen wiel en schijf) anders om lastiger


Dus met een groter voorwiel gaat de motor beter sturen ?
Ik kan nu niet zeggen dat de slim met 16 inch slecht stuurt .
 
Terug
Bovenaan Onderaan