Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik ben sinds 3 jaar in het bezit van softail street bob met standaard mini apes. Nu denk ik eraan om deze te vervangen door een lager stuur. Iemand ervaring met deze ingreep of kennis hierover? Het is een praktische ingreep, ik hoop dat er met een lager stuur veel makkelijker valt te sturen, maar ik wil wel nog een relaxe houding.
Heb ik ook gedaan, veel beter.
 
waarom ?,.....je moet je troep toch fatsoenlijk mee kunnen nemen ? ,.....en je meissie wil ook veilig/ontspannen achterop kunnen zitten

zonder koffers is gewoon 200% arremoe ( kettingslot , regenpak , EHBO doossie , reserve-bougietje voor die evo , bougie-sleutel , klein rolletje gereedschap , stukkie ijzerdraad , flessie limonade , etc )

Ik wil zelf NOOIT meer een motor zonder tassen/koffers :N

:)
Heb 95% van de tijd genoeg aan m'n rugtassie.
Die incidentele keer dat ik meer ruimte nodig heb improviseer ik wel wat.
 
een samwel maar dat is deze volgens mij niet. wat is goed ten opzichte van een goede telescoop of
upside down voorvork?
 
Upside down past niet bij het uiterlijk wat ik voor ogen heb. Maar een rsu is ook zeker een optie.
 
Heb 95% van de tijd genoeg aan m'n rugtassie.
Die incidentele keer dat ik meer ruimte nodig heb improviseer ik wel wat.
Rugtassie ,...... kettingslot om je nek ,..... of alles onder je jas proppen ,......heb ik vroeger ook zo gedaan . ( wil ik dus nooit meer )
Voor "incidenten" heb ik een bagagedrager ,......en zó voor het grijpen altijd twee spanbandjes constant in 1 van de 2 koffers.
( evenals een EHBO verband-setje )
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Gisteren te horen gekregen : .....Nóg een maand langer wachten op een bestelling van drie Feuling "vented oil-dipsticks".
( daar is namelijk een "run" op in de wereld ,.....vanwege één van de "bloopertjes" in het M8 blok. )-O-

nou ja ,.....HD wordt natuurlijk ook constant getreiterd door die kut EPA-restricties ,.....die constructeurs zitten in die fabriek ook met de handen in haar -O-

Het zou 'ns per ongeluk een keertje in 1 keer allemaal wél perfect mogen wezen zeg , als je een nieuw type motor koopt :/
 
Laatst bewerkt:
Een "springer" is wel hartstikke leuk voor de "looks" natuurlijk ,....maar absoluut niet voor goede stuureigenschappen
( en als ie aan het oude type softail-frame getimmerd moet worden , dan wordt 't helemaal een dweil )
Zou in mijn Hardtail moeten komen, idd voor de looks. Zou er zeker wel 1 met schokdemper willen. Weet wel globaal welke richting ik ermee op wil maar nog niet precies met wat voor onderdelen.
En flitsende stuureigenschappen heb ik andere motoren voor.
 
Electra Glide Revival , limited Edition , 114 ci , M8 motorblok :

S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D !!!!



 
Laatst bewerkt:
Je moet het natuurlijk niet erg vinden om je eige constant een slag in de rondte te moeten poetsen aan die motorfiets.
De moderne chroom-kwaliteit zal helaas niet helemaal vergelijkbaar wezen met de doorgaans veel betere chroom-kwaliteit uit de 60-er jaren.
....Maar MOOI is 'ie !!! , ....en het comfort ,....remmen ,...frame ,....power en handling is 100 X beter dan het ontwerp van weleer.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat dat stuurkuipje😂 gunstige invloed zal hebben op het stuurkarakter
Vind dat witte ook een beetje alsof het nog gespoten moet worden
En dat voor 40000€ ? ofzo
Maar ach hij zal best al wel uit verkocht zijn
En er zijn veel lelijkere uit de fabriek gekomen
 
Over smaak valt nou eenmaal nooit te twisten ,.....en eerlijk = eerlijk ,.....het ding ziet er (bijna) precies zo uit als de FL1200 Electra Glide uit het jaar kruik.

Het geluid is natuurlijk ruk ,....er is geen enkele NIEUWE stock HD zo ongewijzigd uit de showroom te halen die een fatsoenlijk geluid teweeg brengt. :/

Maar : Er hoeft in principe eigenlijk geen geld uitgegeven te worden voor aftermarket uitlaten.
Met een gaten-zaag op een verlengstuk valt er gelukkig maar 1 klein schotje per kant uit te zagen ,.....de cat. kun je leeghalen en weer netjes dicht-lassen ,......en je zult versteld staan wat een prachtig passende ( en niet à-sociale ) sound dat oplevert.
Wel moet de ECU daarna effe ge-remapped worden ;)
 
Over smaak valt nou eenmaal nooit te twisten ,.....en eerlijk = eerlijk ,.....het ding ziet er (bijna) precies zo uit als de FL1200 Electra Glide uit het jaar kruik.

Het geluid is natuurlijk ruk ,....er is geen enkele NIEUWE stock HD zo ongewijzigd uit de showroom te halen die een fatsoenlijk geluid teweeg brengt. :/

Maar : Er hoeft in principe eigenlijk geen geld uitgegeven te worden voor aftermarket uitlaten.
Met een gaten-zaag op een verlengstuk valt er gelukkig maar 1 klein schotje per kant uit te zagen ,.....de cat. kun je leeghalen en weer netjes dicht-lassen ,......en je zult versteld staan wat een prachtig passende ( en niet à-sociale ) sound dat oplevert.
Wel moet de ECU daarna effe ge-remapped worden ;)
Zou die originele pijpen maar origineel houden
Las vandaag in de krant dat zelfs de MAG vraagt om extra geluidscontroles zo genaamd om de rest wel te kunnen laten rijden over dijkjes
Als je dan gesnapt word kun je naar de keuring met de originele
 
.....zit ook i.d.d. wel wat in hoor ;)
Ik heb die originele pijpen + headers met cat. ook nog liggen voor m'n SGS M8.
Al die jaren kon de A.P.K. voor motorfietsen nog worden tegen-gehouden , .....maar binnen die kut EU hebben we eigenlijk helemaal niks te vertellen.
Als dat er allemaal ooit doorgedrukt gaat worden ,....dan betekent dat een drama in de H-D scene.
De helft van het H-D motorpark is inmiddels verzaagd en versleuteld , en kucht en hoest waarschijnlijk ook een pluimpie teveel CO uit.
In Duitsland willen ze bijv. bij een wegcontrole al niet eens zien dat er aftermarket rem-/koppeling hendels op zitten , ....of dat er een te ouwe DOT-code op een bandje staat. ( soms betreft dit zelfs banden die heel goedkoop en voor nieuw worden verkocht )
( Je kan dan gewoon direct mit dem Zug nach Hause ) :/
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat dat stuurkuipje😂 gunstige invloed zal hebben op het stuurkarakter
Vind dat witte ook een beetje alsof het nog gespoten moet worden
En dat voor 40000€ ? ofzo
Maar ach hij zal best al wel uit verkocht zijn
En er zijn veel lelijkere uit de fabriek gekomen
Het is echt geen vergelijk met die shovel van weleer ,....die ging als een hobbelpaard door de bocht :)
 
36b1194c76c26c7f99f58a11f3e1c9ac (2).jpg
 
Het is echt geen vergelijk met die shovel van weleer ,....die ging als een hobbelpaard door de bocht :)
Ik heb een shovel en die gaat strak door een bocht , maar daar gaat het niet om
Als je een stuurkuip van die oppervlakte en breedte aan je voorvork schroeft kan het niet anders dan dat dat op hogere snelheid niet lekker rijdt
En dat iets sneller rijden gaat met deze een stuk eenvoudiger als met een shovel
 
Ik heb een shovel en die gaat strak door een bocht , maar daar gaat het niet om
Als je een stuurkuip van die oppervlakte en breedte aan je voorvork schroeft kan het niet anders dan dat dat op hogere snelheid niet lekker rijdt
En dat iets sneller rijden gaat met deze een stuk eenvoudiger als met een shovel
Deze discussie wilde ik eigenlijk helemaal niet uitlokken .
Ik bekijk ook alles nuchter en plaats alle pro's en con's in de tijdgeest van toen en nu . ( de ontwikkeling staat nou eenmaal niet stil )
Iedereen weet dat als je een sport-motor wil gaan produceren , het helemaal idioot is om een mee-draaiende "badkuip" aan je stuur vast te gaan timmeren. :+
Dit is ook hetgeen waarom bijv. een Road Glide stukken beter stuurt dan een Electra- , Ultra- of Street Glide.
Die Shovelhead van jou heb ik destijds al eens goed bekeken ,....en je had/hebt daar ( meen ik echt ! ) een heel leuk ding van gemaakt. ;)
Dat jouw motor goed stuurt , dat neem ik direct aan . Ik zag dat je er bijv. een compleet andere achterbrug in gemonteerd had zitten.
Een clublid van ons was jaren geleden ook zo bezig ,....die had z'n oorspronkelijke EG shovel omgetoverd tot een serieuze sport-motor ,....
....ook een pracht-ding !! ,....ging als kogel !! , en stuurde messcherp.
( .....maar ja ,....het enigste waaraan de leek nog aan kon zien dat het ooit een Electra Glide was geweest ,.....was het kenteken. )
Voorvork , achterbrug ,.... het motor-blok was één-en-al S&S aan gemene spullen , bak , remmen , tank , seat , vering , clip-ons ,.......kortom : "Een erg gemeen ding" ! ;) )
De man werd toch op een keer het gesleutel spuugzat , en ruilde de motor in bij de HD dealer op een verse FXD twin cam.
...( met de woorden : "de enigste sleutel die ik nu nog nodig heb , is m'n contact-sleutel" )

--------------------------------------------------

Maar ,....eerlijk = eerlijk ,....na een aantal TC's , ....en nu weer een RK M8 ,....heeft 'ie het nog dikwijls over die "shovel-racer" van weleer. ;)
 
Laatst bewerkt:
.....zit ook i.d.d. wel wat in hoor ;)
Ik heb die originele pijpen + headers met cat. ook nog liggen voor m'n SGS M8.
Al die jaren kon de A.P.K. voor motorfietsen nog worden tegen-gehouden , .....maar binnen die kut EU hebben we eigenlijk helemaal niks te vertellen.
Als dat er allemaal ooit doorgedrukt gaat worden ,....dan betekent dat een drama in de H-D scene.
De helft van het H-D motorpark is inmiddels verzaagd en versleuteld , en kucht en hoest waarschijnlijk ook een pluimpie teveel CO uit.
In Duitsland willen ze bijv. bij een wegcontrole al niet eens zien dat er aftermarket rem-/koppeling hendels op zitten , ....of dat er een te ouwe DOT-code op een bandje staat. ( soms betreft dit zelfs banden die heel goedkoop en voor nieuw worden verkocht )
( Je kan dan gewoon direct mit dem Zug nach Hause ) :/
Wat een ellende '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan