- 20 feb 2008
- 12.012
- 652
Toen ik nog mijn EVO had , heb ik gewoon Andrews in de USA aangeschreven met een email ,....met de vraag wat voor nokkenas voor MIJN motor ( gebruik 2 op en kruissnelheid 70 - 75 mph ) de beste "BOLT IN" nokkenas zou zijn.
Hun antwoord was , dat voor MIJN doel hun Andrews EV23 nokkenas de beste keuze was.
Deze nokkenas trekt als de klere , en is bovendien stil ! ( geen toename van mechanisch geluid )
Een ietsje wildere nokkenas die zeer populair is , is het type EV27 ( ook bolt in ) ,....maar wel met een risico'tje dat er meer mechanisch getik kan optreden.
Ik heb me aan het advies van die Andrews fabriek gehouden , en die EV23 laten inbouwen ( inclusief nokkenas-lager upgrade , een stalen breather valve , time saver adj pushrods en carb rejetting ) .
Nooit spijt van gehad ! ,....die EVO ging als als de brandweer , ....en we konden met 2-op , echt moeiteloos met de TC's meekomen qua trekkracht en kruis-snelheid
( een andere "must" voor upgrade = een simpele Dyna Tech dual fire ontsteking compleet met Riveira rvs centrifugaal vervroeger ! , dit alles bij elkaar maakt er helemaal een super-fijne motorfiets van .
De redenen dat al die boven-genoemde zooi er NIET standaard inzit , komt door al de milieu-eisen , waar die Harley-fabriek door getreiterd werd/wordt. )
Misschien heb je wat aan dit advies .
Hun antwoord was , dat voor MIJN doel hun Andrews EV23 nokkenas de beste keuze was.
Deze nokkenas trekt als de klere , en is bovendien stil ! ( geen toename van mechanisch geluid )
Een ietsje wildere nokkenas die zeer populair is , is het type EV27 ( ook bolt in ) ,....maar wel met een risico'tje dat er meer mechanisch getik kan optreden.
Ik heb me aan het advies van die Andrews fabriek gehouden , en die EV23 laten inbouwen ( inclusief nokkenas-lager upgrade , een stalen breather valve , time saver adj pushrods en carb rejetting ) .
Nooit spijt van gehad ! ,....die EVO ging als als de brandweer , ....en we konden met 2-op , echt moeiteloos met de TC's meekomen qua trekkracht en kruis-snelheid
( een andere "must" voor upgrade = een simpele Dyna Tech dual fire ontsteking compleet met Riveira rvs centrifugaal vervroeger ! , dit alles bij elkaar maakt er helemaal een super-fijne motorfiets van .
De redenen dat al die boven-genoemde zooi er NIET standaard inzit , komt door al de milieu-eisen , waar die Harley-fabriek door getreiterd werd/wordt. )
Misschien heb je wat aan dit advies .
Laatst bewerkt: