Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

C2FA0935-994F-46B7-BD2A-AD423759607D.jpeg

MURICA!!!
 
Ok, ik ben gezwicht...na jarenlang allerhande Harley's en Buell's te hebben gereden, waarbij de Buell's met injectie zo spoedig mogelijk werden omgebouwd naar Mikuni HSR's, heb ik nu een 'moderne' Harley gekocht...een Roadglide met injectie...:N
En ik heb echt mijn best gedaan om het kut te vinden, maar het werkt helaas gewoon top en het nieuwe type touring frame rijdt stukken beter. En toch...mis ik die ouwe troep.
Het schijnt dat Honda"s nog beter rijden.
 
Lieve vrienden,

Jullie zijn vast beter thuis in deze dingen, hebben jullie ervaring met de Müller PowerClutch voor je motor?
Werkt dat een beetje zoals gezegd of merk je er maar weinig van dat de koppeling lichter is?
 
Lieve vrienden,

Jullie zijn vast beter thuis in deze dingen, hebben jullie ervaring met de Müller PowerClutch voor je motor?
Werkt dat een beetje zoals gezegd of merk je er maar weinig van dat de koppeling lichter is?
Ja, werkt perfect
 
Ja, werkt perfect
Ik heb eerder vandaag al een mail gestuurd naar een aanbieder of hij ook de kogels verkoopt. Zouden die van mij toevallig ruw zijn zoals in dat filmpje dan vervang ik die meteen. Ben liever een paar euro meer kwijt dan dat ik de boel onnodig voor een tweede keer moet openmaken. Mn hendel is ook wel aan vervanging toe dus dat ook gelijk maar.
 
Lieve vrienden,

Jullie zijn vast beter thuis in deze dingen, hebben jullie ervaring met de Müller PowerClutch voor je motor?
Werkt dat een beetje zoals gezegd of merk je er maar weinig van dat de koppeling lichter is?
Scheelt enorm veel.
Wel strak afstellen, anders werkt hij niet.
 
Het vroegere , noodzakelijke "tussendoor-gesleutel" aan de tegenwoordige moderne HD's is allang niet meer nodig :N ,...
Ik heb in m'n garage nog een gereedschapkar met alleen maar engelse maten ( en ook een karretje met alleen metrisch ) staan , maar :....
De enigste sleutel die ik nu nog maar nodig heb ,....is mijn stuurslot/contact-SLEUTEL.

Als de Harley Davidson factory in de USA nou ook nog eens wat minder getreiterd zou worden door die EPA aldaar ,
alsook een beetje wat meer aandacht zou schenken aan nieuwe type motorblokken vóórdat deze te rap op de markt gegooid worden ,
i.v.m. om als HD-enthousiastelingen altijd weer met lullige begin-kinderziektes geconfronteerd te moeten worden , dan hoeven we in het vervolg helemaal nooit meer te schelden en te godverren . :+

... ( dan hooguit alleen maar om de aanschafprijs :/ )
 
Laatst bewerkt:
Mijn "Milkyway 114 ci , bj 2019 Street Glide Special " gaat als een raket !
Natuurlijk wel een paar vertimmeringetjes , t.w:

- SE 447 Torque cam + S&S EZ install stoterstangen.
- Aluminium intake manifold
- SE luchtfilter ( ovaal type )
- S&S oliepomp + Cam plate
- Dyno-rum tbv ECU afstelling. ( 111 pk )
- Vance & Hines headers ( zonder cat. )
- M8 Road King Police , bj 2018 wielen !! ( voor meer comfort , ivm dikkere banden , alsook betere looks )
- Mustang zadel ( voor me meissie en mezelf een heel veel beter comfort )
- KessTech EC gekeurde , elektronisch/servo regelbare dempers ( waarvan de regeling ook uitschakelbaar is , en dus ook constant open kan staan )

Het wachten is nu nog op een zgn Feuling "Vented Oil Dipstick" ( die ik voor drie man tegelijk besteld heb )
 
Laatst bewerkt:
Beste heren en dames, ik ben eigenaar van een Sportster uit 2002 en vroeg mij af of iemand hier mij in de richting kan sturen van een adres waar ik aan vervangende tandwielen voor mijn versnellingbak zou kunnen komen. Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat mijn 1e en 3e versnelling van de counterschaft niet meer lekker in elkaar grijpen.

Nu heb ik ze wel gevonden bij Zodiac maar alleen voor pre 95 Sportsters. hierbij zou ik ook de corresponderende tandwielen mee moeten vervangen.

Bij voorbaat dank
 
Heb je die versnellingsbak al uit elkaar liggen ?

Zodiac heeft voor alle bakken de onderdelen in huis.
Het jammere is , dat je er zelf nog niet een boutje of moertje kan kopen ,.....ze leveren NOOIT aan particulieren , dan alleen maar aan de vakhandel
 
Heb je die versnellingsbak al uit elkaar liggen ?

Zodiac heeft voor alle bakken de onderdelen in huis.
Het jammere is , dat je er zelf nog niet een boutje of moertje kan kopen ,.....ze leveren NOOIT aan particulieren , dan alleen maar aan de vakhandel
Ik heb hem nog niet uit elkaar liggen maar alle symptomen wijzen op versleten/afgeronde "dogs" en het niet goed aangrijpen van countershaft gear 1 en 3. Ik wil er pas aan beginnen als ik de onderdelen binnen heb met alle risico's van dien. Weet je wellicht een ander adres voor versnellingsbak onderdelen?
 
Beste heren en dames, ik ben eigenaar van een Sportster uit 2002 en vroeg mij af of iemand hier mij in de richting kan sturen van een adres waar ik aan vervangende tandwielen voor mijn versnellingbak zou kunnen komen. Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat mijn 1e en 3e versnelling van de counterschaft niet meer lekker in elkaar grijpen.

Nu heb ik ze wel gevonden bij Zodiac maar alleen voor pre 95 Sportsters. hierbij zou ik ook de corresponderende tandwielen mee moeten vervangen.

Bij voorbaat dank


Een van de weinigen die zaken precies op nul kan krijgen.
 
Heb je die versnellingsbak al uit elkaar liggen ?

Zodiac heeft voor alle bakken de onderdelen in huis.
Het jammere is , dat je er zelf nog niet een boutje of moertje kan kopen ,.....ze leveren NOOIT aan particulieren , dan alleen maar aan de vakhandel
je kan het zelf bestellen en bij een zodiac dealer op halen.
 
Hieronder een link over het reviseren/repareren van een HD-Sportster-versnellingsbak.
( Het gaat hier dan wel over een ouwe zgn "ironhead" , maar het geeft wel aan dat als je het echt 100% wilt doen ,
je ALLES op slijtage en tolleranties hoort te controleren . )
Specifiek bij alleen het type Sportster wordt de versnellingsbak én de prim. door dezelfde gewone olie gesmeerd .
Motor-olie bevat helaas geen "EP-dopings" mbt API-aanduidingen als GL-4 of GL-5 .
Het is dan i.m.o. niet helemaal ondenkbaar , dat een Sportster met een hoge kilometerstand met wat meer bak-slijtage geconfronteerd kan worden dan een motorfiets met een aparte bak . ( tenminste ,....dat denk ik zomaar )
( Ikzelf zou zo'n klussie dan aan de geroutineerde vakmensen als bijv. een Ger Dijkshoorn of een Willem Been overlaten ,.....maar dat moet je zelf maar beslissen natuurlijk )

Hieronder die leuke publicatie van Ger Dijkshoorn :

 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie(s). Ik zal eens een belletje wagen. Ik twijfel er niet aan dat ik de klus zelf op een nette manier uit kan voeren. Het gaat mij voornamelijk om de onderdelen die moeilijk te vinden zijn. Wellicht toch eerst maar even inventariseren met de versnellingsbak uit de motor.

EDIT* Inmiddels een mail gestuurd aan Willem Been.
 
Laatst bewerkt:
hier kun je de nummers vinden.
 
Laatst bewerkt:
tandwiel (2).jpg
kwam nog een oud kickstart tandwiel tegen van mijn evo. dit is de strijd tussen rechterbeen en compressie.
 
Bedankt voor de reactie(s). Ik zal eens een belletje wagen. Ik twijfel er niet aan dat ik de klus zelf op een nette manier uit kan voeren. Het gaat mij voornamelijk om de onderdelen die moeilijk te vinden zijn. Wellicht toch eerst maar even inventariseren met de versnellingsbak uit de motor.

EDIT* Inmiddels een mail gestuurd aan Willem Been.
Dan ben je i.i.g. bij een goeie , vriendelijke en geroutineerde vakman terecht gekomen .
( doe 'm de groeten van Sjors :t )

Dit soort mensen zijn ( gelukkig maar voor "ons" ) van het type "van de gestampte pot" ,.....een belletje naar 'm toe werkt volgens mij makelijker en duidelijker en beter ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan