Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Hey, mooi actief topic.
Sinds zondag heb ik ook een "HD" aan de verzameling toegevoegd.
Ik zet t bewust tussen haakjes, want op kenteken is t een eigenbouw.
Betreft een OIT frame uit de jaren 90.
Hangt een 1340 evo blok in.
Bekijk bijlage 1687294

Is mijn eerste Harley dus mag nog veel leren...
Low tail?
 
Heb nog niet zover gekeken in de motor, maar hoeveel streepjes of merktekens ga ik tegenkomen op de krukas en welke moet ik hebben voor t ontstekingstijdstip?
Weinig.
Er is 1 punt om te kijken, tussen de cilindervoeten. Dikke inbus draad ding.

Dyna S is echt eenvoudig, lees t a 4 tje.

Let op: bedrading juist aansluiten. Andersom kan permanente problemen geven.
 
Ich hoffe , dass Herr Polizist dasselbe darüber denkt :+
Net zo stil als het originele exemplaar waarmee hij uit de fabriek kwam. Moet alleen nog het K&N filter vervangen voor een origineel exemplaar en dan is het luidste aan de fiets het rollen van de banden op de klinkers.
 
Ik blader ook t liefste in een boek op de werkbank, maar t is nu ook zo wel gelukt.

De instructies die bij de ontsteking zitten zijn idd heel mooi duidelijk, dus het was min of meer plug and play.

 
Ik heb een "manual" op een usb-stick , ....dingetje kocht ik op ebay ,.....leuk , maar werkt niet prettig. :N
Een echt manual-( BOEK ) werkt het prettigste
Maar wat is een goed en handig boek die zich vooral richt op t EVO blok en transmissie, want al die andere model specifieke info heb ik toch niet zo heel erg veel aan denk ik.

Als ik alleen op de link van Kibbe al zie hoeveel verschillende manual er zijn kan ik me niet anders voorstellen dan dat er in hardware boekenland ook heel veel aanbod zal zijn
 
Maar wat is een goed en handig boek die zich vooral richt op t EVO blok en transmissie, want al die andere model specifieke info heb ik toch niet zo heel erg veel aan denk ik.

Als ik alleen op de link van Kibbe al zie hoeveel verschillende manual er zijn kan ik me niet anders voorstellen dan dat er in hardware boekenland ook heel veel aanbod zal zijn
Ik raak een beetje in de war van die gespiegelde foto ,.....maar ik denk dat je eigenbouw-motortje nog het meeste weg heeft van een FXLR 1340 low rider , bj 1990 .
Ik weet niet wat voor EVO blok erin zit , .....kan EVO-1 of EVO-2 zijn ( EVO-1 loopt ietsje harder ,....zit standaard een wat betere nokkenas in )
Zit aan de primairy-kant een aparte start-solenoid ? ( of zit de start-solenoid aan de startmotor vast ? )

Ik kan er na al die tijd ook maar niet echt aan wennen aan al die maffe letter-combinaties :+

i.i.g. ,....je kunt daarmee een "OFFICIAL FACTORY MANUAL" bij een Dealer of HD-workshop bestellen.
Ze zijn niet echt goedkoop ,.....effe diep adem halen ,....en doen !
Hier staan o.a. ook de aanhaal-momenten in ,....maar hou je nuchtere verstand erbij ,.....boutjes in aluminium .....blijven maar boutjes in aluminium ,....het concept is zondermeer goed ,....maar ook alweer oud ,....en de echte km-stand wat dat ding achter z'n kiezen heeft , ...dat weet alleen Onze Lieve Heer :+
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de gespiegelde plaatjes.
Daarom hier een paar normale foto's.

Je stelt moeilijke vragen aan een HD nitwit, maar ik vind t wel leuk om steeds weer meer er over bij te leren.
Een kennis van me dacht te denken dat dit een FXR blok is. Geen idee waarom, maar dat ligt aan mij.
20211022_233841.jpg
 
20211022_233911.jpg


De startmotor.
Ik weet wat ik zie, maar nog geen idee welke conclusie jij hier uit kan trekken
 
Het frame schijnt wel echt een OIT lowtail te zijn, maar wie ben ik?..
Ik vind de lijn iig erg mooi van dit frame en dat vind ik niet geheel onbelangrijk.


Aantal kms kan je idd niks zinnigs over zeggen.
Maar t zou goed kunnen dat die iig de laatste jaren niet heel veel heeft gereden
Er staat 22.000 mijl op de teller, wat ik vreemd vind voor een in NL gebouwde motor...
De voorband heeft nog heel veel profiel, maar wel wat beginnende droogte scheurtjes en dot code 1006. Dat is volgens mij 10e maand 2006 toch?
 
support de hells angels in costa rica ?? waarom dat dan ?? 🤣🤣
Zeg t maar...
Ik denk dat je dan mensen kunt laten denken dat je heel veel en ver hebt gereden, terwijl je ze eigenlijk met je nep patches besteld hebt op ebay?

Heb nog geen tijd genomen om de föhn te pakken om ze er af te halen.
Die op t achterspatbord zit over een beschadigde plek van een eerder zadel, daar heb ik de dyna sticker al over heen geplakt vanmorgen
 
Ben ik heel erg nieuwsgierig `` hoeveel euro`s heb je nu voor zo`n eigenbouw gelapt ? (heb wel eens het idee dat HD `s de laatste jaren steeds minder waard zijn ) Ik kocht de mijne 1982 FLT ong 6 jaar terug voor 5500 euro .. ik denk dat ik er nu amper nog 4000 voor beur .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb juist de indruk dat echt alles, maar dan ook alles veel duurder is geworden.
Niet alleen de harleys, maar ook de Japanners en Italianen.
Waar je 5-6 jaar geleden een oude duc 900ss voor rond de 1000 euro niet eens kwijt werd, vragen ze nu opeens weer minimaal 3 mile ervoor.
Waar ik eerder niet lopende GL1000 s voor een paar honderd euro ophaalde, vragen ze nu zonder blikken of blozen 2500 voor eentje die al meer dan 10 jaar in een oud en vochtig schuurtje heeft gestaan.

Het zelfde ervaar ik met de HD's.
Zat al een paar jaar te loeren op een evo dyna en voor SOA zag je ze geregeld rond de 5 mile voorbij komen.
Nu zie ik ze nooit ver onder de 7 mile.
Een eigenbouw lijkt me wat lastiger waarde van te bepalen, omdat t nogal afhankelijk is van de staat, en de meeste mensen willen toch vaak liefst zoveel mogelijk OEM, maar de goedkoopste meeste eigenbouw fietsen die ik voorbij heb zien komen met kloppende papieren gingen toch wel vaak al richting de 10 mile.
Deze stond voor 6 te koop, heb er nog wel iets van af gekregen, maar niet heel erg veel.
Leek mij een niet heel gekke prijs, maar heel erg veel vertroeteld is die volgens mij de laatste paar jaar ook niet.

Ik mag graag zelf ook (ver)bouwen, dus dan is dit kenteken wel extra gunstig voor mij. Er ligt niet zo heel erg veel vast bij de RDW, maar zo heel drastisch ga ik het niet maken voorlopig
Vind dit een erg mooie lijn hebben, nu alleen maar hopen dat ik er technisch gezien ook nog een beetje geluk mee ga hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan