Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi dat hij een goed tehuis heeft gevonden!Gaat eindelijk lekker zo. Toch wel wat tegenslagen gehad waardoor vooral tijd verloren ging maar het is opgelost. Ik heb niet alles hier neergezet, niemand zit daar op te wachten dacht ik.
Alleen om te hebben al gaaf helaas nergens op voorraad.
Mijn buren zijn zo vergevingsgezind dat het een aard heeft. Nou zien zij ook wel dat ik de demper zo buitenproportioneel heb gekozen dat ze echt verschil horen met de eerdere demper.
Jazeker, nu weet ik tenminste dat het een J-6 classic is en dat EBC de blokken verkoopt voor €29,- ex vzk dus als blijkt dat de klauw goed is dan kan ik ze bestellen.
Ik heb de lekkende klauw eraf gehaald en de j6 gepast en dat is alvast een dikke oke!
Bekijk bijlage 1977092
Daarna een koperen afdichting gemaakt, die had ik natuurlijk niet liggen.
Bekijk bijlage 1977095
Nadat is gebleken dat dat de boel niet meteen lekt de druk opgevoerd totdat alle zes de zuigers naar buiten kwamen en daarna de remhevel met een tie-wrap vastgezet. Tussen de zuigers zit een op maat gemaakt stuk hardhout.
Bekijk bijlage 1977094
Zo nu is de koffie op, het verhaal geschreven en nu kijken of hij nog op druk is en of de hiervoor met remmenreiniger en doekje schoongemaakte klauw nog steeds schoon is.
Zeker, ik ben toch al een tijdje bezig om de randen waar de blokken zijn ingeslagen weg te halen zodat het weer goed glad. De glijpen die er nog bij is is niet meer rond. Ik denk dat ook daarom de sporen van de blokken zo goed te zien zijn. De diameter moet zo’n 8mm zijn en ik heb al wat gevonden in een bak rvs bouten met een deel waar geen draad aan zit.Mooi dat hij een goed tehuis heeft gevonden!
Gaat eindelijk lekker zo. Toch wel wat tegenslagen gehad waardoor vooral tijd verloren ging maar het is opgelost. Ik heb niet alles hier neergezet, niemand zit daar op te wachten dacht ik.
Alleen om te hebben al gaaf helaas nergens op voorraad.
Mijn buren zijn zo vergevingsgezind dat het een aard heeft. Nou zien zij ook wel dat ik de demper zo buitenproportioneel heb gekozen dat ze echt verschil horen met de eerdere demper.
Jazeker, nu weet ik tenminste dat het een J-6 classic is en dat EBC de blokken verkoopt voor €29,- ex vzk dus als blijkt dat de klauw goed is dan kan ik ze bestellen.
Ik heb de lekkende klauw eraf gehaald en de j6 gepast en dat is alvast een dikke oke!
Bekijk bijlage 1977092
Daarna een koperen afdichting gemaakt, die had ik natuurlijk niet liggen.
Bekijk bijlage 1977095
Nadat is gebleken dat dat de boel niet meteen lekt de druk opgevoerd totdat alle zes de zuigers naar buiten kwamen en daarna de remhevel met een tie-wrap vastgezet. Tussen de zuigers zit een op maat gemaakt stuk hardhout.
Bekijk bijlage 1977094
Zo nu is de koffie op, het verhaal geschreven en nu kijken of hij nog op druk is en of de hiervoor met remmenreiniger en doekje schoongemaakte klauw nog steeds schoon is.
Ja mooi, duur spul hè dat PM?
Dat slot zit er mooi handig ,kan je tenminste eerst een metertje naar voren voor hij vastslaatJa mooi, duur spul hè dat PM?
Ja mooi, duur spul hè dat PM?
Die zou ik wel willen overnemen (was ooit eigenaar van zo'n 250 cross uitvoering uit die periode...)Lezen hier ook AMF HD rijders mee?
Ik heb dit boek dubbel....
Nieuw in folie
Bekijk bijlage 1977814
Bekijk bijlage 1977815
€20 + verzenden.
Waarom schroef je die er niet gewoon uit, danIn de onderste voorvorkplaat zitten twee m8 gaten getapt waar twee imbuss bouten zitten gedraaid die er voor beperking van de stuuruitslag zorgen. Daardoor heeft mijn motorfiets een draaicirkel van een obese olietanker met aanhanger. Even vlotjes keren is er dus nooit bij en soms vergeet ik dat even en dan moet ik toch even alle pootjes aan de grond zetten om hem op z’n wielen te houden.
Ja, daar zeg je zo wat, waarom ook niet eigenlijk?Waarom schroef je die er niet gewoon uit, dan
Remblokken en koperen ringen komen volgende week binnen.
Hebben jullie nou ook dat gekloot met die gaskabels dat de binnenkabels zo lang zijn dat er geen afstellen aan is? Zowel bij de originele gasbuis alsook bij de nieuwe hippe retro biltwell vervanger. De gaskabel is één geheel en behalve dat deel wat je kunt verdraaien om de buitenmantel langer te maken kun je er niks aan veranderen. Aan de buiszijde bij het handvat heb ik dat kogeltje eraf geknipt en twee goedkope tonnetjes eraan geschroefd. Ik gebruik toch alleen de trekkende kabel dus één kabel bezet nu beide uitsparingen met de tonnetjes en ik kan nu in ieder geval weer gebruik maken van de afstellingsmogelijkheden van de mantel.
Ongetwijfeld doe ik iets vaut maar ik zie zo gauw ook geen andere oplossing dan deze.
Ik blijf bezig zo…
Is dit met die s&s carb ?Heb dus de boel zo’n beetje afgesteld zoals geadviseerd en ik denk dat hij nu wel klaar is voor de testbank. Hij loopt heel best oke denk ik.
Bekijk bijlage 1976986
Ja, de super GayIs dit met die s&s carb ?
Ghehehe, ja als je het zo bekijkt dan is het wel simpel. Weg ermee of zelf nieuwe boren en tappen.Als je noodgedwongen, zo hard dat het een deuk oplevert, met je vork tegen je tank aanzit, lig je toch ook al op je muil en moet je nog wel meer repareren...
Ik heb er vandaag een op de kop kunnen tikken, komt morgen of overmorgen binnen. Dan komen de remblokken ook. En het gaat het hele weekend nat zijn…draait toch al best wel netjes zo ?
Je kunt misschien 'ns kijken of je een 14mm "ColorTune" op de kop kunt tikken.
Altijd makkelijk zo'n ding.