Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Hij is wel wat breed maar steekt zo wel wat uit zodat hij aan weerskanten goed gecentreerd in de houder zit.
 
Minimaal een 100 Watt bout gebruiken.
Eerst zeer goed ontvetten en stukje doorsteken in 't tonnetje , dan als klein "parapluutje" uitvouwen , stukkie terugtrekken en dan snel solderen met toevoeging van een beetje S39.
Daarna de boel weer met een vijltje netjes in model brengen
Daarna ivm de S39 de soldering en begin van de kabel goed afsoppen met afwasmiddel ( anders gaat de kabel rotten door het zuur van de S39 )
Daarna de kabel afdrogen en smeren.

Binnenkabels voor gashendel gewoon halen bij de lokale (brom)fietsenmaker of Halfords o.i.d.
( complete originele gaskabel van HD is reteduur )
 
Laatst bewerkt:
Gaat eindelijk lekker zo. Toch wel wat tegenslagen gehad waardoor vooral tijd verloren ging maar het is opgelost. Ik heb niet alles hier neergezet, niemand zit daar op te wachten dacht ik.

Alleen om te hebben al gaaf helaas nergens op voorraad.

Mijn buren zijn zo vergevingsgezind dat het een aard heeft. Nou zien zij ook wel dat ik de demper zo buitenproportioneel heb gekozen dat ze echt verschil horen met de eerdere demper.

Jazeker, nu weet ik tenminste dat het een J-6 classic is en dat EBC de blokken verkoopt voor €29,- ex vzk dus als blijkt dat de klauw goed is dan kan ik ze bestellen.

Ik heb de lekkende klauw eraf gehaald en de j6 gepast en dat is alvast een dikke oke!
Bekijk bijlage 1977092

Daarna een koperen afdichting gemaakt, die had ik natuurlijk niet liggen.
Bekijk bijlage 1977095
Nadat is gebleken dat dat de boel niet meteen lekt de druk opgevoerd totdat alle zes de zuigers naar buiten kwamen en daarna de remhevel met een tie-wrap vastgezet. Tussen de zuigers zit een op maat gemaakt stuk hardhout.

Bekijk bijlage 1977094

Zo nu is de koffie op, het verhaal geschreven en nu kijken of hij nog op druk is en of de hiervoor met remmenreiniger en doekje schoongemaakte klauw nog steeds schoon is.
Mooi dat hij een goed tehuis heeft gevonden!
 
Mooi dat hij een goed tehuis heeft gevonden!
Zeker, ik ben toch al een tijdje bezig om de randen waar de blokken zijn ingeslagen weg te halen zodat het weer goed glad. De glijpen die er nog bij is is niet meer rond. Ik denk dat ook daarom de sporen van de blokken zo goed te zien zijn. De diameter moet zo’n 8mm zijn en ik heb al wat gevonden in een bak rvs bouten met een deel waar geen draad aan zit.

IMG_7679.jpeg
 
Gaat eindelijk lekker zo. Toch wel wat tegenslagen gehad waardoor vooral tijd verloren ging maar het is opgelost. Ik heb niet alles hier neergezet, niemand zit daar op te wachten dacht ik.

Alleen om te hebben al gaaf helaas nergens op voorraad.

Mijn buren zijn zo vergevingsgezind dat het een aard heeft. Nou zien zij ook wel dat ik de demper zo buitenproportioneel heb gekozen dat ze echt verschil horen met de eerdere demper.

Jazeker, nu weet ik tenminste dat het een J-6 classic is en dat EBC de blokken verkoopt voor €29,- ex vzk dus als blijkt dat de klauw goed is dan kan ik ze bestellen.

Ik heb de lekkende klauw eraf gehaald en de j6 gepast en dat is alvast een dikke oke!
Bekijk bijlage 1977092

Daarna een koperen afdichting gemaakt, die had ik natuurlijk niet liggen.
Bekijk bijlage 1977095
Nadat is gebleken dat dat de boel niet meteen lekt de druk opgevoerd totdat alle zes de zuigers naar buiten kwamen en daarna de remhevel met een tie-wrap vastgezet. Tussen de zuigers zit een op maat gemaakt stuk hardhout.

Bekijk bijlage 1977094

Zo nu is de koffie op, het verhaal geschreven en nu kijken of hij nog op druk is en of de hiervoor met remmenreiniger en doekje schoongemaakte klauw nog steeds schoon is.
sircrow_707aee9521aac4dd302b40fdb1158632.jpg
 
Lezen hier ook AMF HD rijders mee?


Ik heb dit boek dubbel....
Nieuw in folie
20240225_180134.jpg


20240225_180155.jpg


€20 + verzenden.
 
In de onderste voorvorkplaat zitten twee m8 gaten getapt waar twee imbuss bouten zitten gedraaid die er voor beperking van de stuuruitslag zorgen. Daardoor heeft mijn motorfiets een draaicirkel van een obese olietanker met aanhanger. Even vlotjes keren is er dus nooit bij en soms vergeet ik dat even en dan moet ik toch even alle pootjes aan de grond zetten om hem op z’n wielen te houden.
 
In de onderste voorvorkplaat zitten twee m8 gaten getapt waar twee imbuss bouten zitten gedraaid die er voor beperking van de stuuruitslag zorgen. Daardoor heeft mijn motorfiets een draaicirkel van een obese olietanker met aanhanger. Even vlotjes keren is er dus nooit bij en soms vergeet ik dat even en dan moet ik toch even alle pootjes aan de grond zetten om hem op z’n wielen te houden.
Waarom schroef je die er niet gewoon uit, dan :?
 
Als je noodgedwongen, zo hard dat het een deuk oplevert, met je vork tegen je tank aanzit, lig je toch ook al op je muil en moet je nog wel meer repareren... O-)
 
Remblokken en koperen ringen komen volgende week binnen.

Hebben jullie nou ook dat gekloot met die gaskabels dat de binnenkabels zo lang zijn dat er geen afstellen aan is? Zowel bij de originele gasbuis alsook bij de nieuwe hippe retro biltwell vervanger. De gaskabel is één geheel en behalve dat deel wat je kunt verdraaien om de buitenmantel langer te maken kun je er niks aan veranderen. Aan de buiszijde bij het handvat heb ik dat kogeltje eraf geknipt en twee goedkope tonnetjes eraan geschroefd. Ik gebruik toch alleen de trekkende kabel dus één kabel bezet nu beide uitsparingen met de tonnetjes en ik kan nu in ieder geval weer gebruik maken van de afstellingsmogelijkheden van de mantel.
Ongetwijfeld doe ik iets vaut maar ik zie zo gauw ook geen andere oplossing dan deze.

Ik blijf bezig zo…

Heb dus de boel zo’n beetje afgesteld zoals geadviseerd en ik denk dat hij nu wel klaar is voor de testbank. Hij loopt heel best oke denk ik.
Bekijk bijlage 1976986
Is dit met die s&s carb ?
 
Vond dit wel leuk om ook hier te delen, even de volgende generatie inspireren. Inmiddels geslaagd voor volledige A en na 6 jaar gereden te hebben op de Suzuki SV650 nu eindelijk de eerste ritten op de Dyna gereden. Het is echt een beest, maar hij doet precies wat ik zoek. Chill door de bocht, en beetje gassen op de rechte stukken!
 

Bijlagen

  • IMG-20240223-WA0008.jpg
    IMG-20240223-WA0008.jpg
    343,5 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan