Harley Davidson Sportster Ironhead XLCH 1000

Ik denk om de simpele reden dat dat ding €1000 te duur is...
 
Zo dan, zomaar 1000,- euro duurder ineens..
Logisch, je krijgt 'm voor 3900,- niet verkocht, dus dan voor 1000,- meer vast wel?
Ik heb 'm niet gekocht omdat ik ten eerste toch bang was dat er teveel sleutelen bij kwam kijken wat ik zelf niet kan.
Daarnaast is er uiteraard nog weinig origineel aan.
Voor mij zou dat toch ook een beetje voelen als strijken met andermans eer.
Ik verbouw er liever zelf één dan :)
Daarnaast ging ik dezelfde dag bij de motor kijken welk ik uiteindelijk heb gekocht,
en dat was liefde op het eerste gezicht.
Dus ik heb i.i.g. geen spijt van mijn keuze, verre van.
Foto volgt!
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik wist dat ik die te horen zou gaan krijgen.
Motorisch weet ik weinig tot niets, maar optisch ben ik een stuk handiger.
Met "verbouwen" doel ik in dit geval dus vooral op optische aanpassingen.
 
Ik heb 'm niet gekocht omdat ik ten eerste toch bang was dat er teveel sleutelen bij kwam kijken wat ik zelf niet kan.

Dat is precies het idee met dit soort motorfietsen voor deze prijs.
Hoewel de huidige eigenaar er vast van overtuigd is dat deze fiets goed is,
Moet dat nog maar blijken.
En een beetje knappe revisie, door een ander uitgevoerd, begint bij €3000,-
Dan ben je snel genezen van de liefde voor een oude harley.
 
Gozah, als dit is waar je hart ligt, moet je het zeker doen :Y

Sleutelen aan een harley is net als aan andere motoren een kwestie van doen, leren en af en toe plat op je bek vallen. Genieten, schelden (op jezelf _O- ) vloeken, ermee willen stoppen, toch weer doorgaan en uiteindelijk veel plezier er aan hebben en lekker :]
Of je nu met inches of mm's werkt maakt geen drol uit. Of je nu gewent raakt aan de grootte van sleutel 10 of die van 3/8. Maakt niets uit.

Ik hoop alleen voor je dat je nooit te maken krijgt met een afgebroken schakelpookveertje want dat kost je een halve dag om te vervangen :+

DOEN !!
 
robberobbe heeft gelijk,

niemand is een geboren sleutelaar, iedereen heeft het moeten leren.

maar als je het onder de knie hebt
en je hebt je eigen motor gebouwd/gereviseerd of wat dan ook word het veel meer jou motor .
als je het onderhoud kan betalen en je hebt de tijd ervoor zeker doen.
hiermee heb je veel meer plezier als met een "normale" motor.
 
Gozah, als dit is waar je hart ligt, moet je het zeker doen :Y

Sleutelen aan een harley is net als aan andere motoren een kwestie van doen, leren en af en toe plat op je bek vallen. Genieten, schelden (op jezelf _O- ) vloeken, ermee willen stoppen, toch weer doorgaan en uiteindelijk veel plezier er aan hebben en lekker :]
Of je nu met inches of mm's werkt maakt geen drol uit. Of je nu gewent raakt aan de grootte van sleutel 10 of die van 3/8. Maakt niets uit.

Ik hoop alleen voor je dat je nooit te maken krijgt met een afgebroken schakelpookveertje want dat kost je een halve dag om te vervangen :+

DOEN !!

.
 
(Ouwe) Harley's kosten nu eenmaal geld, maar daarin is het geen vreemde eend in de motorwereld: weet je wat een beetje Italiaan in onderhoud kost..?

Daarvoor hoef je een H-D niet te laten staan, maar je moet je voorbereiden op eventuele kosten.
In een eerder bericht gaf ik al aan voor de Ironhead gekozen te hebben; niet omdat ik nieuwe H-D's niet mooi vind maar ik ben liefhebber van het oude spul..punt.
Dat daar kosten aan verbonden zijn..soît.
Ik zou dus zelf ook nooit een Buell kopen, maar veel liever een Sportsterretje met een slijptol te lijf gaan en er zèlf een leuke caféracert van bouwen.
Zorg er in ieder geval voor dat het blok gezond is, de rest is minder belangrijk.
Als je dat niet zelf kunt, besteed het dan uit.
Ja; dat kost knaken, maar je hebt garantie en hopelijk rij je zorgenvrij.
Die centen ben je zo weer vergeten, zelf lopen (ver-)prutsen geeft kopzorgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan