Harley davidson wla

Retroil

Rookie
19 feb 2022
1
4
Beste allen, Ik ben in het bezit gekomen van een WLA. Een hele mooi motor. Hoe kan ik nu te weten komen of deze motor gebruikt is tijdens de bevrijding of dat deze motor ingezet is aan landen zoals Polen of Rusland in het kader van Marchall plan. Wie o wie is een kenner op dit gebied.
 

Bijlagen

  • wla harley.jpg
    wla harley.jpg
    122,8 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Mooie fiets man, gefeliciteerd!
Zo te zien heb je een '42 type III..en je mist wat kleine onderdelen.
Het Marshall-plan heeft met wederopbouw ná WWII van doen, wat jij bedoelt is Lend-Lease-(Act)..
Het motornummer (VIN) geeft wel een indicatie.
Vandaaruit kun je verder; neem de boeken van Palmer of de www van Johan.

Als je slim bent verwijder je het nummer en mailadres uit je post...
 
Laatst bewerkt:
Geachte,

Zeer nice! Ziet er mooi uit. Gefeliciteerd. KTR en de boeken van Bruce Palmer zijn goede tips!

Wat ik altijd eerst doe is een goede studie van bloknummer/eventueel andere nummers, (datum) geschiedenis kenteken, eventueel andere documentatie en gehele bike (welke onderdelen, heeft er een duo zadel opgezeten, heeft er een zijspan aangezeten, velgen maat, voorvork etc.). Kom je vaak al veel te weten. Onderstaande site/linken geven wat basis informatie.



Allemaal geen garantie maar kan je mogelijk een goede indicatie geven. Heb zelf nog geen "sluitende" database gezien waar alle bloknummers naar toe zijn gegaan en met bloknummers is/wordt door de tijd heen (helaas) veel gerommeld. Maar b.v. een bike met oud Hollands kenteken geeft dan weer wat zekerheid.

Succes met de zoektocht/onderzoek/puzzel.

Old Skool.

20210918_122327.jpg
 
Kan het niet laten want is mijn hobby. Zijn onderstaande dezelfde?

wla harley.jpg
1944-harley-davidson-wla-61d9e5588eaa6.jpeg


Indien het geval. Een "Type III" uit 1944 (wat ik heb gelezen) kan in ieder geval niet juist zijn. Wat zegt het VIN-nummer?

Schermafbeelding 2022-02-23 092852.jpg


Moet er nog een NL-kenteken op effe meenemen.

Simpelweg blijven zoeken/onderzoeken en puzzel compleet maken.

Old Skool.
 
Laatst bewerkt:
Tis mijn hobby ook...mooie hobby niet? ;)
Een type III kan niet uit '44 komen...dan zit je al in V/VI...
Ik heb TS al aangegeven zich te oriënteren op carternummer en tag, omdat hij geen kloppend VIN heeft (geen 42WLA***).
Ook aangegeven dat dit vaker voorkomt, helaas ook dat eigenaren of overheden alsnog een nummer in een Blank Boss sloegen/ slaan...

Het lijkt er inderdaad op dat de fiets op beide foto's hetzelfde is.

Officieel zaten alleen aan de aan Rusland geleverde motoren (vaak, niet altijd..) een door de Russen zelf gemonteerde M72 zijspan, type III is nooit aan de Russen geleverd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan