Harley Davidson Electra Glide '69 "schuurvondst"

Sodeknetters man....wat een prachtding!
Ik heb geen 6 rooitjes te besteden volgens de vrouw, en heb de garage echt bómvol staan met drie motoren waarvan er eentje een zijspan meezeult...

Dikke vuk!!!
Het is dat ik veel te gecharmeerd ben van m'n 'Liberator' anders wist ik het wel...!
Kan ook niet geloven dat je nog geen koper hebt kunnen vinden man; dat kán toch niet?!
In zo, n 750 zit geen gang met een Shovel met 1600 kitje blaas je alle YAMASUKIES van de weg. *D
 
Kijk...dáár ga je al scheef:

een 'Liberator' heppie ook niet voor de snelheid, da's op zo'n ding t-o-t-a-a-l niet interessant...(gaat het ook zuigers vreten enzo).
Zo'n oud bakbesje is ook meer om te 'onthaasten' zoals dat zo mooi heet..

En dat je met een "Scheppie" Japanse pk-huizen het snot voor ogen rijdt laat Hildo ons wel zien...prachtig! haha!
oke.oke..Hildo rijdt een Evo..
 
Laatst bewerkt:
Harley is inmiddels verkocht en is naar een heel goed nieuw huis gegaan.

Weet je dat zeker? Hij staat namelijk niet bij mij in de garage, of hij moet nog onderweg zijn... :P
Geintje.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er erg blij mee is, maar dat kán niet anders.
 
Kijk...dáár ga je al scheef:

een 'Liberator' heppie ook niet voor de snelheid, da's op zo'n ding t-o-t-a-a-l niet interessant...(gaat het ook zuigers vreten enzo).
Zo'n oud bakbesje is ook meer om te 'onthaasten' zoals dat zo mooi heet..

En dat je met een "Scheppie" Japanse pk-huizen het snot voor ogen rijdt laat Hildo ons wel zien...prachtig! haha!
oke.oke..Hildo rijdt een Evo..
Nou vooruit dat is jouw visie voor mij kan t nooit hard genoeg. ;)
 
Wat moet je dan met een HD..?
Even zonder gekkigheid: die zijn, ondanks dat hun watergekoelde modellen best van hun plek willen, eigenlijk niet gemaakt voor het betere blaaswerk..
Zijn ze veels te lomp voor en de geschiedenis leert dat ze dit niet hebben kunnen.
'Two cams' (JDH), 8-kleppers, WR's, KRTT's, XR750/1000... het hield het altijd maar even vol en moest dan weer uit elkaar...
 
http://silodrome.com/wp-content/uploads/2012/11/motorcycle-drag-racing.jpgquote]TripleXS schreef op 23 augustus 2014 @ 20:02:
Wat moet je dan met een HD..?
Even zonder gekkigheid: die zijn, ondanks dat hun watergekoelde modellen best van hun plek willen, eigenlijk niet gemaakt voor het betere blaaswerk..
Zijn ze veels te lomp voor en de geschiedenis leert dat ze dit niet hebben kunnen.
'Two cams' (JDH), 8-kleppers, WR's, KRTT's, XR750/1000... het hield het altijd maar even vol en moest dan weer uit elkaar...~[/quote]
Er is altijd een hele industrie rond het tunen van Harleys geweest ook is er altijd volop ge dragraced met HD,
En niet alleen een industrie maar er is altijd ook thuis in de garage gesleuteld om dat ding sneller enz te maken.
 
motorcycle-drag-racing.jpg


AMA Motorcycle Museum Hall of Fame | Leo Payne

In de 50er jaren begon men al met het tunen vd big twins.
De eerste stroker kits bestonden uit UL vliegwielen die hadden een langere slag
 
Laatst bewerkt:
george-smith.jpg


George Smith begon ook in de jaren 50 in z, n schuurtje met het maken van opvoerspullen voor HD later ging ie ook voor anderen produceren nu is het een bedrijf die complete blokken kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Ik trek met mijn WLA geen zwarte strepen op het wegdek, ben altijd als laatste weg bij de verkeerslichten, rijd nooit harder als 80-90 km/uur, kan geen enkele Jap bijhouden.

Maar het is inderdaad onthaasten en tot rust komen op zo'n machine, waarbij je jezelf ook nog eens als machinist voelt.
 
@4SR: dat van industrie eromheen weet ik ook wel, maar alles wat je in een HD steekt om er vermogen en snelheid uit te peuteren lever je weer net zo hard in aan duurzaamheid/ levensduur/ betrouwbaarheid..mee eens?

@Ruud; psies :]
 
@4SR: dat van industrie eromheen weet ik ook wel, maar alles wat je in een HD steekt om er vermogen en snelheid uit te peuteren lever je weer net zo hard in aan duurzaamheid/ levensduur/ betrouwbaarheid..mee eens?

@Ruud; psies :]


als je 't walletje bij 't schuurtje houdt , ....dan is 'r eigenlijk nog weinig an de hand ,

....maar overdaad schaadt :)
 
@4SR: dat van industrie eromheen weet ik ook wel, maar alles wat je in een HD steekt om er vermogen en snelheid uit te peuteren lever je weer net zo hard in aan duurzaamheid/ levensduur/ betrouwbaarheid..mee eens?
Dat hangt er van af met een big bore kit bv gaat de zuigersnelheid niet omhoog. Mijn Shovel blok heeft ook wel wat meer vermogen maar dat komt vooral uit de koppen. Verwacht zeker geen kortere levensduur ook omdat het blok geblueprint is.
Maar bij 1800 cc blokken en nog groter gaat dat wel op lijkt me. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan