Die motor heeft gewoon netjes droog gestaan ,.....dan is 'r dus in feite niks mee aan de hand .
10 jaar stilstaan veroorzaakt veroudering van de benzine , en smerige afzetting in 't carburateurtje , en een kapotte accu , en verharding van de banden die daardoor gewoon gevaarlijk zijn geworden
nieuwe motorolie 20W50 SF ( niet hoger dan SG ) , Bak-olie SAE 80 GL1 , of 80W90 GL4 ( niet hoger )
en nieuwe bougietjes ,.....en starten maar !
Ik vind 't een net ding .
Het blijft een beetje wat de gek er voor wil geven , want om er een gebruiks-motor van te maken zijn er waarschijnlijk ook wel een paar upgrades noodzakelijk .
De koppeling is kut van zo'n ding , en de bak heeft een upgrade nodig ( te vinden op prostreet holland / Ger Dijkshoorn ) , ontsteking Dyna-S , stuur is link ( 2 helften )
De komen nog gerust wel een paar dingen bij kijken .
Een hele bijzondere is het niet , het is nèt geen zgn early shovel meer ( met panhead-carter )
ik denk dat ie eerder 7000 zou kunnen opbrengen zo die er bij staat voor een liefhebber, en die is dan wel minimaal zo'n 2000 euro verder voordat ie er dan met een gerust hart een blokkie mee om durft

( en dan zit dat bak-verhaal er natuurlijk nog niet bij in )
.....en als je 'm zelf voor een "beetje" hebt gekocht , dan zou ik 'm lekker zelf houden .
Het is een pracht-ding !
Ik heb gisteren nog even staan kijken naar het inwendige van een twin-cam .
Het rijdt vandaag-de-dag wel veel meer met souplesse e.d. , maar op de lange termijn wordt reviseren een ander verhaal .
De krukas bijv , valt bij die nieuwe dingen niet eens meer te reviseren , ...die kunnen zó de oud-ijzer-ton in .
Het oude concept blijf ik meer waarderen .