Harley Davidson Electra Glide '69 "schuurvondst"

Langemarck

Rookie
30 nov 2013
27
0
Kan mij iemand op weg helpen met de waarde te schatten van deze Harley?
Het betreft een volledig originele Electra Glide uit '69 met Belgische papieren. De motor heeft echter de afgelopen 10 jaar niet meer gelopen en heeft al die tijd geslapen in een garage.

Volledig origineel met de oorspronkelijke windkap en koffer (niet op foto).
full
 
een mooie, onverprutste harley, daar moet toch wel een liefhebber voor te vinden zijn!
 
8000 bevestigd zo een beetje ook mijn vermoeden.
Voor die prijs ga ik hem nu ook te koop aan bieden.

Mocht iemand hier interesse hebben kunnen ze me altijd een berichtje sturen.
 
In goede staat deze is in matige uiterlijke staat, en het blok heeft 10 jaar stilgestaan. Reken maar op een blokrevisie.

welnee ,....is gewoon een knap ding ,....en helemaal origineel

carb schoonmaken , verse accu , nieuwe sappies , filtertjes en bougietjes .....
....poetsie-poetsie ,.....en rije !
 
Laatst bewerkt:
Zou ik ook doen.tenminste als het blok los is!
Even poetsen.carburateurs reinigen,verse accu erin,remmetjes checken en gaan met dat ding.
 
Die motor heeft gewoon netjes droog gestaan ,.....dan is 'r dus in feite niks mee aan de hand .

10 jaar stilstaan veroorzaakt veroudering van de benzine , en smerige afzetting in 't carburateurtje , en een kapotte accu , en verharding van de banden die daardoor gewoon gevaarlijk zijn geworden B|

nieuwe motorolie 20W50 SF ( niet hoger dan SG ) , Bak-olie SAE 80 GL1 , of 80W90 GL4 ( niet hoger )
en nieuwe bougietjes ,.....en starten maar !

Ik vind 't een net ding .


Het blijft een beetje wat de gek er voor wil geven , want om er een gebruiks-motor van te maken zijn er waarschijnlijk ook wel een paar upgrades noodzakelijk .

De koppeling is kut van zo'n ding , en de bak heeft een upgrade nodig ( te vinden op prostreet holland / Ger Dijkshoorn ) , ontsteking Dyna-S , stuur is link ( 2 helften )

De komen nog gerust wel een paar dingen bij kijken .

Een hele bijzondere is het niet , het is nèt geen zgn early shovel meer ( met panhead-carter )


ik denk dat ie eerder 7000 zou kunnen opbrengen zo die er bij staat voor een liefhebber, en die is dan wel minimaal zo'n 2000 euro verder voordat ie er dan met een gerust hart een blokkie mee om durft :+ ( en dan zit dat bak-verhaal er natuurlijk nog niet bij in )

.....en als je 'm zelf voor een "beetje" hebt gekocht , dan zou ik 'm lekker zelf houden .
Het is een pracht-ding !

Ik heb gisteren nog even staan kijken naar het inwendige van een twin-cam .
Het rijdt vandaag-de-dag wel veel meer met souplesse e.d. , maar op de lange termijn wordt reviseren een ander verhaal .
De krukas bijv , valt bij die nieuwe dingen niet eens meer te reviseren , ...die kunnen zó de oud-ijzer-ton in .
Het oude concept blijf ik meer waarderen . B|
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk moet er het één en ander gebeuren, maar dat is maar net hoever de (nieuwe?) eigenaar (M/V) daarin wil gaan.
Zou hem voorlopig zo houden en hem rijdend maken, en daar hebben die oudjes meestal maar weinig voor nodig....ook na langere hibernations.
Ik vind 8500 een nette prijs voor zo'n beestje, daar zou ik hem ook voor aanbieden.
Lui willen altijd schaggeren en handje-klappen, zo hou je ruimte om er zelf met een goed gevoel uit te komen.

Als ik heel eerlijk ben: je bent gék als je deze wegdoet, hier krijg je gegarandeerd spijt van.
Dit heeft toch veel meer dan zo'n nieuw chroomding van 110CI?
 
Bedankt voor alle reacties.
Motor staat nu te koop voor 8000 euro Te koop: Harley Davidson Electra Gilde "schuurvondst"

Ik weet nu al zeker dat ik er spijt van ga krijgen, het is een compleet originele motor waar niets aan verpruts is. Alleen de koffer is er vanaf gehaald en de windkap vervangen door een politiescherm met extra lampen (koffer en windkap zijn wel nog aanwezig).

Het ontbreekt mij echter aan tijd om de motor weer helemaal in orde te brengen. Ik wil liever de motor weer snel op de weg zien dan hem nog eens tien jaar zien staan te wachten....
 
Bedankt voor alle reacties.
Motor staat nu te koop voor 8000 euro Te koop: Harley Davidson Electra Gilde "schuurvondst"

Ik weet nu al zeker dat ik er spijt van ga krijgen, het is een compleet originele motor waar niets aan verpruts is. Alleen de koffer is er vanaf gehaald en de windkap vervangen door een politiescherm met extra lampen (koffer en windkap zijn wel nog aanwezig).

Het ontbreekt mij echter aan tijd om de motor weer helemaal in orde te brengen. Ik wil liever de motor weer snel op de weg zien dan hem nog eens tien jaar zien staan te wachten....



je begaat een zware misdaad tegen jezelf .....

nooit zal je meer lekker kunnen slapen .....

je hebt iets verkocht wat je had moeten houden .....

....ohhhhhhhhhhh........ :$



:+
 
+1


Er is bijna geen leukere combinatie dan een ouwe Harley en een XS triple in je garage... ;)
 
....onthou nog wel even voor jezelf dat dit nog een "echte" Harley Davidson is ,
die nog het "karakter" van een Harley heeft , wat garant staat voor de speciale "beleving" als je op dat ouwe ding rijdt !!!!

Helaas is dat fenomeen behoorlijk verminderd na de intrede van de nieuwste HD's ( hoe comfortabel de TC's ook mogen sturen , schakelen , koppelen , remmen en rijden )
Het reviseren van die nieuwe motorblokken is verworden tot compleet vervangen van bijv het gehele onderblok , omdat de krukassen ook al niet eens meer te repareren zijn , enz .

Als ik jou was had ik me er maar een beetje in verdiept voor mbt de huidige technische staat van dat leuke ding , en een lijstje gemaakt voor een "plan-van-aanpak" .

Als je dan 2000 (tot 3000) euro gaat uitsmeren over een termijn van 2 jaar ,
dan merk je weinig zeer in je dagelijkse leven denk ik .

( als ik op dit moment de centen hier had liggen had ik je een bod van 5000 euro voor dat ding gedaan ,
Ik heb zelf een paar jaar terug op MF een shovel aangeboden voor een member van onze club , en die bracht exact dat bedrag op na een hoop geleur )

Ik wens je desondanks veel succes met de verkoop .
 
Laatst bewerkt:
Al (serieuze) reacties gehad, of beter: al verkocht?
Wat zal de nieuwe eigenaar M/V hier een hoop lol aan gaan beleven...
Heb gisteren avond nog dik 120 km gereden met een paar lui op ouwe H-D's ( RL, 3x WLA/C) en een èchte Indian en dat was gewoonweg Genieten (met hoofdletter): zo'n oudje rijdt zoveel leuker dan een nieuwe Twin Cam...hoe comfortabel ook.

Ook al kan ik me inleven in je verkoopredenen kerel, geloof me: dit is eeuwig zonde, want zo eentje vind je niet snel weer....en zeker niet voor dit geld.
Tis dat ik de garage al vol heb staan en geen 8 rooitjes los te spenderen heb (in welke volgorde dan ook), anders wist ik het wel... :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan