Harley-rijders en zwaaien

Vanmorgen kwam ik op weg naar Den Haag een Harley-rijder tegen. Tot mijn verbazing zwaaide hij naar me! Maar zoals iedereen weet mogen Harley-rijders helemaal niet zwaaien naar andere motorrijders. Al is het alleen maar om te voorkomen dat de motor onder hun handen vandaan trilt.

Hoe maak je zo'n man (of vrouw) duidelijk dat ie verkeerd bezig is, zonder hem te beledigen? Per slot van rekening gaat het ook om zijn eigen veiligheid en imago. Iemand een idee?


waarschijnlijk zwaaide hij niet,
maar probeerde hij je duidelijk te maken
dat er een stuk tupperware loszit aan jou motor :P .
 
Ik ben geweest. Was goed druk en hele gave HD's gezien, jammer dat ik geen foto's kon maken.
(telefoon lag nog in de auto)
O, daarom waren er zoveel HD's op de weg. Ik dacht al, wat vreemd, :o want het was vandaag eigenlijk 10 graden te koud om met de HD op pad te gaan.
 
Ik zag gisteren bij Gorinchem een Harley rijder knee-down gaan toen die de a27 op draaide vanaf de A15. Volgens mij met een Dyna. Was toch wel een apart schouwspel :]
 
~
Wat voor lesmotoren heeft hij dan? Dat moeten dan wel Harleys zijn...Voor de lessen heeft hij 2 Honda's en 1 Harley inderdaad.
Harley kost wat extra en wordt voornamelijk ingezet voor AVD-lessen, maar AVB is ook mogelijk. Heb er 1 les AVB en 1 les AVD op gedaan om eens te proberen.
AVB is alleen korte slalom, halve draai en achtje draaien niet mogelijk, rest wel.
 
Laatst bewerkt:
\
Wat voor lesmotoren heeft hij dan? Dat moeten dan wel Harleys zijn...Voor de lessen heeft hij 2 Honda's en 1 Harley inderdaad.
Harley kost wat extra en wordt voornamelijk ingezet voor AVD-lessen, maar AVB is ook mogelijk. Heb er 1 les AVB en 1 les AVD op gedaan om eens te proberen.
AVB is alleen korte slalom, halve draai en achtje draaien niet mogelijk, rest wel.


Lessen op een Harley _O-
 
In Arnhem zit ook een rijschool waar je kan lessen op Harleys, ik vraag me echt af waarom je dat zou willen :') lijkt me onnodig moeilijk bij AVB.
Ik kwam die rijschool wel eens tegen tijdens het oefenen voor m'n AVB bij het Gelredome. Je hoorde echt continu de voetsteunen/uitlaten tijdens de uitwijk oefening :P
 
Ach we kennen allemaal dat filmpje wel van die Amerikaanse agent, die AVB tot een kunst verheft op z'n Harley.. die maakt geen 8tjes maar 888383828234234823412569jes. Lachend.
 
Ach we kennen allemaal dat filmpje wel van die Amerikaanse agent, die AVB tot een kunst verheft op z'n Harley.. die maakt geen 8tjes maar 888383828234234823412569jes. Lachend.


Ja maar die had waarschijnlijk een Electra Glide :+
 
Nou, ik moet er niet aan denken, elke krappe bocht heb je de boel aan de grond zitten om over het sturen en remmen nog maar te zwijgen...
:Y Ik reed vorige week in de bergen achter een stel Harley's en bij elke bocht hoorde je de treeplanken over de grond schrapen, ze reden daardoor ook als een stel ouwe wijven omhoog. Helaas was het nog al een krappe weg en door die grote draaicirkel hadden ze veel weg nodig en was er bijna niet in te halen :/ Vind prima dat ze op een Harley rijden, zolang ze op dat soort wegen maar niet voor me gaan rijden _O-
 
Laatst bewerkt:
:Y Ik reed vorige week in de bergen achter een stel Harley's en bij elke bocht hoorde je de treeplanken over de grond schrapen, ze reden daardoor ook als een stel ouwe wijven omhoog. Helaas was het nog al een krappe weg en door die grote draaicirkel hadden ze veel weg nodig en was er bijna niet in te halen :/ Vind prima dat ze op een Harley rijden, zolang ze op dat soort wegen maar niet voor me gaan rijden _O-
Dan ga je er toch gewoon voorbij? :?
 
Dan ga je er toch gewoon voorbij? :?
Was een erg krappe weg, ze reden nogal breed, ze waren met zijn zessen, kwam veel tegenliggend verkeer en de rechte stukjes waren erg kort. Reed een Tsjech achter me die het wel deed en die ging rakelings langs een tegemoetkomende vrachtwagen, volgens mij scheet die 7 kleuren, want je zag dat hij ervan schrok _O-
 
Laatst bewerkt:
Overigens zat ik gisteravond in Boedapest op een terras toen er een Sportster voorbij kwam met open pijpen, je hoorde alles op het terras rammelen, dat was dus echt zo als een Harley hoort te klinken :}
 
Laatst bewerkt:
Was een erg krappe weg, ze reden nogal breed, ze waren met zijn zessen, kwam veel tegenliggend verkeer en de rechte stukjes waren erg kort. Reed een Tsjech achter me die het wel deed en die ging rakelings langs een tegemoetkomende vrachtwagen, volgens mij scheet die 7 kleuren, want je zag dat hij ervan schrok _O-


Zou ik denk ik ook doen als ik een voorkant van een vrachtwagen rap op me af zie komen. _O-
 
In Arnhem zit ook een rijschool waar je kan lessen op Harleys, ik vraag me echt af waarom je dat zou willen :') lijkt me onnodig moeilijk bij AVB.
Ik kwam die rijschool wel eens tegen tijdens het oefenen voor m'n AVB bij het Gelredome. Je hoorde echt continu de voetsteunen/uitlaten tijdens de uitwijk oefening :P
De gebruikelijke lesmotoren sturen lekker.

Zat andere motoren niet.
Zoals een VT750C Aco, of een XVS1300. Beide niet een bocht om te krijgen.

Een touring van HArley stuurt leker en verbzebd licht, net als de even grote Goldwings en dikke bmw's. Een Softail is een stuk beroerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan