Hayabusa - deeltje tweeeeeeeeeeeeeeee !!!

Hallo Baws.

Ik heb een black edition uit 2003. En ben 195cm lang.

De busa zit comfortabel en de lange veerweg zorgt ook voor voldoende comfort.

voor mijn gevoel zitten de knieën nogal al dubbel gevouwen. Dat ga je wel voelen daarvoor heb je een motorbroek nodig die niets afknelt in die zit positie op de motor.

Ik heb het zelf wel gezien na 2 uur op de motor langer dan dat begin meer volhouden te worden niet bepaald plezierig.

Maar goed misschien ben een een echte bikkel en hou je het veel langer vol.

Groeten ,
 
1. Zelf ben ik 1.90 lang dus ik vroeg me af of een Hayabusa comfortabel zit, dus ook voor lange afstanden 3 tot 7 uur.
Geen probleem, al werkt mijn linker been (hoop ijzerwerk na fietsongeval) niet altijd mee. Maar juist de Busa gekocht vanwege ruimere zit.
Foto? Iets omhoog scrollen.
 
Bedankt voor de feedback.

3 weken geleden op een Hayabusa test gereden en de zithouding beviel me wel.
Zo goed zelfs dat ik uiteindelijk de Hayabusa een week later naar huis heb meegenomen.

Echt een genot om op te rijden en de motor gaat nog redelijk strak de bochten in ook!

Ik ben wel van plan om de motor iets tourgerichter te maken d.m.v. een superbike stuur te monteren en misschien lagere voetsteunen te plaatsen.

Mochten jullie nog suggesties hiervoor hebben dan hoor ik dat graag :)

Groet
 
Ik heb LSL steunen zowel voor als achter. Aan de voorkant verstelbaar en daarmee best wat extra ruimte kunnen creëren
10168054_622168874527806_5466448958218403016_n.jpg


Check https://www.lsl-online.nl/contents/nl/d5578_Verstelbare_Voetsteunen_LSL.html
 
Welkom Baws , Een hayabusa is de juiste keuze als je rond de 200 cm bent.
Jij kan de busa zo opmaat maken als jij wilt.
Van SuperBikeKit en met gebruik van Buell pegs of LSL als Fred.
En met het juiste zadel is het een toerbuffel die de snellllllste op deze Aardkloot is en zal blijven .

P.S jij hept p.b op Facebook van mij .

Garoete van Flakkee(s)
 
De LSL voetsteunen had ik ook gezien.

Ik lees hier en daar dat wanneer de LSL voetsteunen gemonteerd zijn je niet goed meer kunt remmen en op en terug schakelen.
De voetsteun hoogte veranderd maar de rem en schakel pedalen blijven op de originele hoogte.

Klink plausibel nu ik de foto zo zie.

Hebben ze een punt of is dit ook op te lossen?
 
Geen last mee, qua remmen en schakelen. Achterrem 1x rit aan het begin om te kijken of hij het doet, verder niet.
Schakelpedaal iets verstelt en prima voor elkaar.
Rij er nu het 4e seizoen mee.
 
Ik dacht, dit topic ga ik volgen! Maar wauw, de laatste post was in 2017 😲
Is er zo weinig animo voor een Busa topic tegenwoordig?

Om het topic maar weer eens een slinger te geven.
Wat vinden jullie van de nieuwe 2021 Hayabusa???

Test_2021_Suzuki_Hayabusa_GSX-1300R_18.jpg


Mooi ding hoor, maar op een of andere manier gaat mijn hart er niet echt sneller van kloppen 😳 🤔
Maar ik ben wel een grote fan van de eerste generatie :Y
 
Ik denk dat ik maar gewoon op blad 1 ga beginnen;)

Leuk om die oude post terug te lezen;)
Mijn motor is uit 2002 dus die past daar mooi bij.
 
Aaah, de legendarische busa 'vleeskleur'.
Dat smeekt om een sbk stuur setje, ali open dempers en een verlengde achterbrug.
 
Laatst bewerkt:
Wowwerdewow wat een pracht 99er , wees er zuinig op , deze kleur combi met lage kms ,gaan de pijzen als een raket omhoog .
Hier nog een albummetje vol detailfoto’s.

Wees maar zeker dat we er zuinig op gaan zijn. Ik heb hem dit jaar op de kop kunnen tikken. Is van eerste eigenaar met maar 6500 km op de klok. Had nog maar zijn eerste beurt gehad in 1999. Heeft dus heel lang stilgestaan… en dat vergde een serieus onderhoudsbeurt + dat de tweede uitgebreide recall nog niet was uitgevoerd.
De onverprutste versies zijn inderdaad schaars aan het worden en er worden al behoorlijke bedragen voor neergeteld. Hier eentje die per opbod in Amerika van de hand is gegaan voor $14980.
En hier eentje te koop in Italië voor €15000.
 
Grappig hier in de buurt van Ede zit ook een verzamelaar die heeft al meerdere hayabusa’s opgekocht.

Hij rijd er niet op of amper en geeft ze allemaal elk jaar netjes een beurt.
 
Grappig hier in de buurt van Ede zit ook een verzamelaar die heeft al meerdere hayabusa’s opgekocht.

Hij rijd er niet op of amper en geeft ze allemaal elk jaar netjes een beurt.
Je meent het… meerdere koper/zilver exemplaren? Daar zou ik graag een keertje een shot van willen zien.
Mocht ie er eentje willen verkopen, ik weet nog een kandidaat.
 
Kocht ik dus vd week een lift als center stand. Is er blijkbaar dus een bok optie of mod?!

Dat is handig met kettingsmeren;)
 

Bijlagen

  • F7B1CD5B-BE01-4B74-A032-F3E6C0177F93.jpeg
    F7B1CD5B-BE01-4B74-A032-F3E6C0177F93.jpeg
    79,4 KB · Weergaven: 30
Kocht ik dus vd week een lift als center stand. Is er blijkbaar dus een bok optie of mod?!

Dat is handig met kettingsmeren;)
Zo een lift is inderdaad superhandig, maar ketting smeren lukt ook aardig met een simpele paddockstand.

Een middenbok zoals op de foto, staat om de een of andere reden niet bij deze motor:N. Je mist er ook een stuk onderkuip mee. Wel mooie kleurstellingO-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan