Hayabusa VS 600cc

wie gaat er harder door de bocht?

  • hayabusa

    Stemmen: 5 7,6%
  • een 600cc

    Stemmen: 58 87,9%
  • mijn motor, namelijk een:

    Stemmen: 3 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    66

jj motorsport

Die hard MF'er
25 jun 2003
834
0
Utrecht
Op msn het volgende:

SilverShadow zegt:
ik denk dat een busa harder door de bocht heen knalt dan een 600 cc

ik dacht(JJ motorsport) dat dit niet zo was, ik denk namelijk dat je met een 600cc harder door de bocht gaat, wat denken jullie ? 8-)

het gaat hier om een "echte" bocht, laten we zeggen een hoevelaken bocht :P
 
Laatst bewerkt:
een echte bocht! dat je het idee hebt dat je door een bocht moet, van snelweg naar snelweg, laten we zeggen een hoevelaken bocht :P
 
Tuurlijk gaat een Hayabusa er harder doorheen, of ie dr hard (heel) uitkomt is nog maar de vraag :+




600cc gaat natuurlijk harder door de bocht

maar daar voor is het ook een supersport, als een hayabusa daarvoor gemaakt was, was ie ook wel even licht als een 1000, en evenkorte wielbasis

:?

waar gaat dit over?
 
Hier in de buurt zijn een aantal hele lange bochten, dwz bochten waar je serieus boven de 200 doorheen kan. In zulke bochten doe mij dan de Busa maar.
Op een circuit echter, doe me dan maar een GSX600R oid.
 
Omdat de aarde niet meer plat geacht wordt, rijden we altijd al in een bocht, maar iha denk ik dat zo'n 95% v/d bochten een 600 cc met qua capaciteiten en durf vergelijkbare rijder sneller gerond wordt.

Leuke test voor een zichzelf respecterend tijdschrift, ze lezen hier m.i. mee...
 
1 bocht...heb je alleen te maken met bodemspeling voor de rest niet.
een gixxer 600 heeft gewoon mega veel bodemspeling en een busa een stuk minder.

dus een 600tje is hier in het voordeel.

als je op een assen gaat rijden...met een serie bochten na mekaar...is een busa erg zwaar...je merkt dat vooral bij het insturen van de bocht. hoe lichter de motorfiets hoe makkelijker die van plaats kan veranderen...

ik denk voor de gemiddelde motorrijder dat niet de motorfiets de beperking is maar diegene die erop zit... :) dus als jij een snel iemand op busa zet...en een normale motorrijder op een 600 wint de busa...

laat jij van de goorberg een rondje assen rijden op alle 2 de motoren wint de 600....simpel...

mooi he...

oja..ik kan het weten ik stapte van een blackbird af van 230kg naar een sv1000s van 175kg ofzoiets....
 
1 bocht...heb je alleen te maken met bodemspeling voor de rest niet.
een gixxer 600 heeft gewoon mega veel bodemspeling en een busa een stuk minder.

dus een 600tje is hier in het voordeel.

als je op een assen gaat rijden...met een serie bochten na mekaar...is een busa erg zwaar...je merkt dat vooral bij het insturen van de bocht. hoe lichter de motorfiets hoe makkelijker die van plaats kan veranderen...

ik denk voor de gemiddelde motorrijder dat niet de motorfiets de beperking is maar diegene die erop zit... :) dus als jij een snel iemand op busa zet...en een normale motorrijder op een 600 wint de busa...

laat jij van de goorberg een rondje assen rijden op alle 2 de motoren wint de 600....simpel...

mooi he...

oja..ik kan het weten ik stapte van een blackbird af van 230kg naar een sv1000s van 175kg ofzoiets....




niets aan toe te voegen!!! :}
 
Oke en stel nou dat er twee Rossi's zijn. Eentje sprint op de busa en eentje op de R6. Dus gewoon gelijke bestuurders op andere fietsen.

Wie is het dan ? De busa of de R6 ?
 
Een bocht noem ik een op- of afrit van een snelweg (hoek van 90º of meer), daar zal die 600 harder doorheen gaan :)
Helemaal makkelijk is het op een circuit, daar zal wederom de 600 winnen :P

Een busa is gewoon (ivm een 600) te zwaar qua massa, massa die in een echte bocht heeeel graag naar de buitenkant van de bocht wil :P
 
Laatst bewerkt:
zal eerder aan de persoon op de motor liggen dan aan de motor zelf..

Eens met de gek, kijk voor de aardigheid fastbikes 2 maar eens. Volgens mij is het shakey die op die busa in die franse haarspeldjes alles en iedereen het snot voor de ogen en de knie aan de grond rijdt :} Ow ja, en en passant bij het uitkomen van die haarspeldjes het asfalt een beetje opvullen met vloeibaar rubber ;)
 
rossi rijdt met 230 pk.........die lacht zich het appezuur met zo'n brommer als een busa
 
lichteraan wat voor een 600..
gsx f 600 verliest het van de busa..
maar heb je een R6, gsxr of zx6r van gelijke leeftijd als de busa dan verliest de busa het.

Maar niet omdat de busa het niet kan maar omdat die wat grond speling mist.. je rijd al heel snel de kuip aan de grond
 
Eens met de gek, kijk voor de aardigheid fastbikes 2 maar eens. Volgens mij is het shakey die op die busa in die franse haarspeldjes alles en iedereen het snot voor de ogen en de knie aan de grond rijdt :} Ow ja, en en passant bij het uitkomen van die haarspeldjes het asfalt een beetje opvullen met vloeibaar rubber ;)
Yes.. is stukje Menton - Sospel (en terug) :} Je hoort dan z'n steppies vaker wel dan niet schuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan