Heeft deze Harley een evo of een Twin cam blok

Gefeliciteerd man. En wat zei de verkoper over het EVO TC verhaal?
Ik had het idee dat hij het wel wist dat er een evo onder lag maar dat hij er gewoon geen aandacht aan had besteedt of het vernoemen waard vond.
Was volgens mij echt zo'n oud mannetje die de motor er bij had en er verder weinig verstand van had.
Maar ik heb absoluut niet het idee dat hij oneerlijk geweest is.
Hij vertelde me dat hij het poetsen van de motor maar niets vond(en zo zag de motor er ook uit).
Morgen dan maar even wat chroompoets en spulletjes halen en dan de handen uit de mouwen.
 
Hallo, Ron, gefeliciteerd met je nieuwe motor. Dat is weer heel wat anders als je al had. Ik ken je met een Wildstar, een Trike en een zelfbouw.
Wat heb je daar nog van??
 
Whahaha.
Ja ik wilde eens een keer wat anders dus vandaar.
Maar dat wil niet zeggen dat ik alles weg heb gedaan hoor.
De trike heb ik nog, maar dan moet ik wel heel eerlijk zijn dat die van mijn vrouw is.
En die wil weer niet alleen rijden dus heeft dit jaar stil gestaan, dat moet volgend jaar helemaal anders worden.
De zelfbouw heb ik uiteraard nog, die gaat ook echt niet weg.
Ik hoop hem volgend jaar af te hebben, ik volg jouw foto's en dan word ik toch wel heel jaloers hoever je bent.
En mijn zoon die nu 13 is heeft al besloten dat hij van hem moet worden dus mag ik hem ook helemaal niet weg doen.

Alleen de Wildstar is er niet meer, en ik overwoog om nu weer een Wildstar terug te kopen maar zoals ik zei wilde ik wel eens wat anders en dus vandaar dat het de Harley is geworden.

En dan heb ik nog een 2008 Honda Dylan 150cc staan, maar dat is gewoon lekker makkelijk voor naar de sportschool en naar het werk e.d.

Boys with toys O-)
Overigens begin ik wel een ruimteprobleem te krijgen.
Mijn schuur is 9.5x4.5 en begint een beetje vol te raken.
 
Ik had het idee dat hij het wel wist dat er een evo onder lag maar dat hij er gewoon geen aandacht aan had besteedt of het vernoemen waard vond.
Was volgens mij echt zo'n oud mannetje die de motor er bij had en er verder weinig verstand van had.
Maar ik heb absoluut niet het idee dat hij oneerlijk geweest is.
Hij vertelde me dat hij het poetsen van de motor maar niets vond(en zo zag de motor er ook uit).
Morgen dan maar even wat chroompoets en spulletjes halen en dan de handen uit de mouwen.
Van harte.

Dan denk ik dat bij registratie de rdw een verkeerd model uit het lijstje heeft aangeklikt.

Dat is recht te (laten) zetten.
 
Ik kan idd ook niet anders dan het vermoeden hebben dat het fout is gegaan bij het aanmelden.
Maar stel je voor ik krijg controle en ze kijken het bloknummer na, dan zien ze dat hij overeenkomt en dan word er neem ik aan niet gekeken naar de cilinderinhoud verder.
Dus voorlopig laat ik het maar even voor wat het is.
 
Ik kan idd ook niet anders dan het vermoeden hebben dat het fout is gegaan bij het aanmelden.
Maar stel je voor ik krijg controle en ze kijken het bloknummer na, dan zien ze dat hij overeenkomt en dan word er neem ik aan niet gekeken naar de cilinderinhoud verder.
Dus voorlopig laat ik het maar even voor wat het is.
Je kunt wel ff rdw bellen hoor.

Nummers kloppen, dus is een verkeerd type aangeklikt.
Dat is recht te laten zetten.
 
Ik zal ze van de week idd wel eens bellen. Kijken of ze dit kunnen aanpassen.

Heb vandaag mijn eerste ritje gereden, klein stukje door Duitsland effe bakkie doen in bad bentheim en via Oldenzaal weer naar huis.

Kwam een prachtige opmerking in Duitsland terwijl we daar zaten.
Liepen 2 kerels langs de motor waarop de een tegen de ander zei: kijk een Harley davidson.
Waarop de andere zei, pffff zijn gewoon stickers erop geplakt(dus was volgens hem geen echte Harley whahaha)
Ook de vrienden van mijn zoon waren onder de indruk en vroegen of het een echte Harley is.

Opmerkingen die ik met mijn Yamaha Wildstar nog nooit heb gehad.
 
Daar moet je aan wennen al die aandacht. Met een Harley hoor je er ineens bij :)
Waar je dan precies bij hoort weet ik ook niet, maar het zijn leuke fietsen...
 
Ik zal ze van de week idd wel eens bellen. Kijken of ze dit kunnen aanpassen.

Heb vandaag mijn eerste ritje gereden, klein stukje door Duitsland effe bakkie doen in bad bentheim en via Oldenzaal weer naar huis.

Kwam een prachtige opmerking in Duitsland terwijl we daar zaten.
Liepen 2 kerels langs de motor waarop de een tegen de ander zei: kijk een Harley davidson.
Waarop de andere zei, pffff zijn gewoon stickers erop geplakt(dus was volgens hem geen echte Harley whahaha)
Ook de vrienden van mijn zoon waren onder de indruk en vroegen of het een echte Harley is.

Opmerkingen die ik met mijn Yamaha Wildstar nog nooit heb gehad.
Tis gewoon een Kawasaki, maar verkeerd geregistreerd... ;)
 
Hahaha een vulcan met Harley stickers.

Verzekeren was ook grappig overigens.
We bellen, geven meldcode door en kregen te horen: een Harley davidson........ Zozo

Kijk wist best dat Harley onder de niet motorrijders als enige bekend staat om zijn "choppers"
Maar had niet verwacht dat het zo duidelijk zou worden binnen 2 dagen.
 
Ben maar blij dat 't een EVO is en geen TC...

Dergelijke fouten worden overigens met enige regelmaat gemaakt bij 't RDW dus verder weinig spannends aan.
 
Nederland bureaucratisch land.

Zojuist gebeld met de rdw, mijn verhaal uitgelegd en dat ik graag een aanpassing van het kenteken wil hebben.

Maar het kwam neer op het volgende: omdat het een Nederlandse motor betreft kan hij niet worden aangepast.
Dus ik vroeg:wat als ik er nu een big bore in steek en de cilinderinhoud daardoor verander naar 1800cc, dan moet hij toch ook worden aangepast en kan het wel.
Dat klopte idd, dus ik vraag waarom kan niet dan niet naar een lagere cilinderinhoud worden aangepast.
Tja daar had hij eigenlijk geen antwoord op, maar als de cilinderinhoud naar 1800cc zou gaan komt er ook een andere motorcode op het kenteken :?
Dat wil ik natuurlijk niet omdat nu alles origineel is.

Dus moest maar contact opnemen met Harley davidson, maar dat heb ik een aantal keer geprobeerd maar zijn totaal niet bereikbaar.

Dus nogmaals, Nederland bureaucratisch land :N
 
Zoals je het uitlegt draaien ze de boel mooi om. Jij hebt niets aangepast aan je motor. Harley heeft ook niet de verkeerde motor geleverd of zo. Zij hebben een kenteken afgegeven dat niet overeenkomst met de specs van de motor. Ik snap je frustratie.

Wat ga je doen?
 
Aangezien ik begrijp dat ze niet zomaar iets aanpassen omdat ik het zeg over de telefoon, heb ik aangeboden om langs een keuringstation te rijden.
Dan kunnen ze de nummers controleren en zien ze snel genoeg dat het om een evo gaat en niet om een Tc.
Hier hadden ze ook niet echt een boodschap aan.
Ook lijkt het me vreemd dat het bloknummer zou veranderen als er een big bore in komt, nummer staat immers niet op de zuigers.
Dus ik ga het nog eens via Harley davidson zelf proberen maar word dat ook niets blijf ik lekker zo rijden.
Bij een eventuele controle zal er namelijks niets aan de hand zijn.
En wie weet doe ik ooit nog eens een big bore oid waardoor de cilinderinhoud zal stijgen, en dan is het ineens geen enkel probleem om het aan te passen. |(
 
Laatst bewerkt:
Bij een controle zou ik ook niet weten wat een agent hierop aan te merken kan hebben. De nummers kloppen toch met het kenteken.

Maar je weet het nooit met agenten. Zo werd ik eens aan de kant gezet, iets met een doorgetrokken streep geloof ik. Die agent keek bij het uitschrijven van de bekeuring naar de motor en vroeg wat voor merk het was. Er stond met grote letters Suzuki op de tank. Het was vast een strikvraag ;) Maar als je er zo eentje tegenkomt en je wilt jouw EVO TC verhaal uitleggen, wens ik je veel succes :)

Misschien eens bij een keuringsstation langs gaan? Misschien reageren ze dan anders als via de telefoon. En anders heb je een mooi ritje met de Harley, want daar heb je hem toch voor.
 
Stel ik word aan de kant gezet, dan word er gevraagd naar de papieren.
Geef die af en ze zien dat het nummer van het frame hetzelfde is als die van het blok.
Dus niets aan de hand.
Dan heb je natuurlijk motoragenten of gewone agenten die zelf Harley rijden en het verschil zien tussen de evo en de Tc.
Die zullen zeggen dat het blok is uitgebracht als een 1340, maar dan nog kunnen ze niet zien dat het ook daadwerkelijk 1340 is en er geen big bore in zit.

Oké en stel ik kom een supercop tegen die op een magische manier kan zien dat het geen 1450 is maar een 1340, dan moet ik naar het rdw.
Daar aangekomen zullen ze concluderen dat het blok de originele nummers heeft en word ik weer heen gestuurd(met een beetje geluk passen ze de cilinderinhoud aan maar dat zal wel niet).

Hopelijk is het dan wel lekker weer en heb ik er een mooie rit aan overgehouden :]

Mijn conclusie:ik maak me niet druk.
Enige nadeel is natuurlijk als ik hem ooit weer wil verkopen.
Dan zal de eventuele koper misschien wantrouwend zijn zoals ik was, dus dan maar nooit verkopen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan