Heeft High/Low ingaande demping nut bij straatgebruik ?

Ik ben naar WP gegaan voor het afstellen van de vering op mijn gewicht.
Ik heb ook alle mogelijke instel knopjes.

Samen met de zeer ervaren mensen daar een aantal basis afstellingen bepaald voor verschillende omstandigheden. Nu kan ik aan de hand van mijn lijstje de vering aanpassen aan de rit die ik ga maken.

Het gaat dan wel om een offroad motor maar dit zou toch ook mogelijk moeten zijn met een straat motor.


Dus als ik op een vlakke zachte ondergrond ga rijden dan moet ik die en die knopjes zoveel klikjes draaien.

Maar ga ik op een overwegend harde maar hobbelige ondergrond rijden dan moet ik die en die knopjes zoveel klikjes draaien.

En dan heb ik een stuk of 8 verschillende scenario's met de juiste afstelling.
 
Het is al eerder gezegd, de "hoge en lage" snelheids regeling is natuurlijk prima mits je weet wat je doet en dit ook kunt "voelen" in de praktijk. De meeste rijders zullen dit verschil niet eens merken, en dan wordt het alleen mar hopeloos ingewikkeld en duurder.

Persoonlijk denk ik dat dit voor gebruik op de openbare weg "overkill" is, met een goede kwaliteit demper met regeling van in-en uitgaande slag en de juiste veer heb je in de regel meer dan voldoende.

Op mijn enduro zit een achterschokbreker met voor de ingaande slag high en low speed instelling.
Ik heb er wat mee liggen experimenteren (klinkt beter dan rommelen) maar erg grote verschillen in vergelijking met een "conventionele" kwaliteits shock merk ik niet, kan echter even goed aan mij liggen.

Klopt helemaal, High/Low speed voor openbare weg is leuke marketingpraat, snelheid in een straatdemper is zo laag dat je nauwlijks van high en lowspeed kan praten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan