Heeft iedereen een slot?

spiker

MF'er
19 mrt 2002
183
0
Ik vraag me dus af of zo'n lullig slotje op je
remschijf dus echt helpt tegen diefstal. Als je
de motor op 't stuurslot zet, is hij net zo moeilijk/
makkelijk mee te nemen.

Of ben ik nou gek? :?

Thuis staat hij gewoon vrij in de schuur, en onderweg
gaat hij gewoon op 't stuurslot. As simple as that. 8-)
 
Als ze'm echt willen hebben nemen ze'm toch wel mee. Maar het is (hoop ik) toch weer een klein stukje ontmoediging voor een aspirant dief (joyrider ofzo). Belangrijker (voor mij) is echter dat het verplicht is om verzekerd te zijn tegen diefstal.
 
Als ze'm echt willen hebben nemen ze'm toch wel mee. Maar het is (hoop ik) toch weer een klein stukje ontmoediging voor een aspirant dief (joyrider ofzo). Belangrijker (voor mij) is echter dat het verplicht is om verzekerd te zijn tegen diefstal.

Precies. En wegrijden met een schijfslot lijkt me erg lastig! Een stuurslot schijnt een niet al te groot probleem te zijn als ze je motor willen hebben.

Maar ook ik doe het puur voor de verzekering.
 
Ik vraag me dus af of zo'n lullig slotje op je
remschijf dus echt helpt tegen diefstal. Als je
de motor op 't stuurslot zet, is hij net zo moeilijk/
makkelijk mee te nemen.

Of ben ik nou gek? :?

Thuis staat hij gewoon vrij in de schuur, en onderweg
gaat hij gewoon op 't stuurslot. As simple as that. 8-)

Een slot, wat is da, het is nu al 18 maanden dat ik rij op brikken, en er is nog nooit een slot opgekomen en zelfs het stuurslot gebruik ik niet. Alhoewel, als ik hoor dat die VF1000FII zeldzaam is, zal ik me er toch eentje aanschaffen.
 
Op maandag 10 februari 2003 20:57 schreef Orpheus het volgende:
Als ze'm echt willen hebben nemen ze'm toch wel mee.......ontmoediging
idd, voor in de stad enzo, alleen stuurslot is
wel erg aantrekkelijk voor die gasten
een beetje motordief komt hem thuis ophalen en
breekt desnoods je schuurwand eruit zoals bij saymonie.
 
Voor een paar geleden heb voor mijn verjaardag een schijfrem slot gekregen, ben er niet kapot van, spatbordje toch een keer beschadigd.

Als ik op stap ben dan zet ik hem nooit op slot; is dan toch op zicht afstand geparkeerd. Kun je er wat van zeggen als er mensen zijn die met hun kleffe handjes zonodig aan je motor zitten.

Kijk met je ogen en niet met je handen !
 
ik gebruik altijd 't stuurslot, en als ik em wat langer wegzet een schijfslot en een schijfslot met kabel. als ze hem echt willen hebben dan werkt dit alleen maar tijdrekkend, ik hoop dan maar dat ze dat dus te veel werk vinden.
 
Stuurslot heb je in principe geen flikker aan, dat maak je met een goeie ruk zo stuk. Schijfslot is ietsje lastiger, maar ook niet onmogelijk moeilijk.
Maar de echte boefjes laden 'm met slot en al in. Die sloten komen later wel.
 
Geen slot, maar een spyball.
Is ook beter om je accessoires te beschermen.
En beter dan de spyball, IK ben altijd in de buurt,
spyball roept en ik ben er al... })
 
Mwaahh, gewoon motor altijd in de buurt, op je werk naast je werkplek, thuis naast je bed, mee de winkel in, enz.
 
Stuurslot heb je in principe geen flikker aan, dat maak je met een goeie ruk zo stuk. Schijfslot is ietsje lastiger, maar ook niet onmogelijk moeilijk.
Maar de echte boefjes laden 'm met slot en al in. Die sloten komen later wel.

Inderdaad, mijn gpz900r is ooit gejat, stond op stuurslot maar dat breken ze er zo af. Ik denk door gewoon met het stuur te slaan.
 
Als ze'm echt willen hebben nemen ze'm toch wel mee. Maar het is (hoop ik) toch weer een klein stukje ontmoediging voor een aspirant dief (joyrider ofzo).
:^ Altijd stuurslot en alarm, al loop ik alleen maar ff de supermarkt in. Als het wat langer duurt: schijfremslot erbij.
 
Altijd op het stuurslot als ie binnen zichtafstand staat.
Buiten zichtafstand stuur- en schijfremslot (zelfs in de garage).
Staat hij voor langere tijd stil dan staat hij met de ketting ergens aan vast.

Maar of de eerste twee echt helpen???
 
Ik zet hem altijd op het stuurslot.
Als 'ie ergens gaat overnachten gaat er een extra slot omheen. Het liefst zet ik hem ergens aan vast.
Je moet het ze zo moeilijk mogelijk maken toch? Als ze er een willen nemen ze toch wel wat mee. Maar als de mijne te moeilijk is lopen ze door naar een volgende die niet goed op slot staat.
 
geen slot maar een spyball... ik laat 'm dan ook nooit buiten staan want dan betaald Unive niet uit... (dan moet ie verankerd)
 
Ik heb sinds een maand of 3 zo'n xenalock slot, Schijfremslot met ingebouwd alarm. je zal hem nooit vergeten eraf te halen, want dat ding gaat loeien zodra ie bewogen wordt.
als ze hem willen hebben dan nemen ze hem toch wel mee, maar dit schrikt hopelijk tcoh weer een stukje af.
 
Mooi product die Xenalock! Ik heb hier een review gevonden:

http://www.motorgestolen.com/reviews/xenalockXE12.html
Leuk ding ja en Sander en ik zouden elk zo'n ding bestellen... maar hij heeft geen ART goedkeuring dus voor de verzekering heb je er niks aan, en daar gaat het ons juist om. Als ze m'n motor willen jatten doen ze het toch wel, als de verzekering maar uitbetaalt daarna.

Welk niet al te duur slot met ART goedkeuring is aan te raden? Liefst ook een beetje compact zodat het erg gemakkelijk is om mee te nemen.
 
Ik heb mijn xenalock via die TTbaco veiling een tijdje geleden "gewonnen".
35 € heb ik voor betaald :)
en ik moest een slot hebben hoefde niet perse ART te zijn aangezien mijn fietsje toch al oud is, en dan is dit een superuitkomst :)
 
geen slot maar een spyball... ik laat 'm dan ook nooit buiten staan want dan betaald Unive niet uit... (dan moet ie verankerd)

Pas een verzekering bij unive afgesloten echter ben nergens tegengekomen dat deze verankerd moet staan. Kan jij misschien zeggen waar dat staat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan