Heer in het verkeer ?

Hilbert

MF'er
2 mei 2004
227
0
Coevorden
Ben jij ook zo'n heer in het verkeer ??? :]
Of kreeg jij ook wel eens een boete en waarvoor kreeg je die prent.

Ik kreeg er èèn van 30 euro voor maar 4 km te snel :) ( wel dure kilometerjes.)
 
Van dat soort boetes heb ik er een stuk of tien :X

altijd met net ff minder dan 10 te hard :(

dus.

en die keren dat ik gemazzeld heb omdat ik veeeeeeeeel meer te hard reed, maar de flitsers op tijd zag, tellen we maar niet mee :+
 
ik doe nooi wat fout.

Behalve dat ik met m`n demper de aarde kan splijten en m`n achterband nog minder grip heeft dan een schaatser op een bowlingbaan. :(

 
Laatst bewerkt:
Op 7 januari 2004 parkeren op een plaats voor vergunninghouders met de vergunning van 2003 achter de voorruit (de nieuwe lag bij de post) 40euro..
 
Ik wacht nog steeds op een boete van uit mn brommerperiode, ook mijn schakeltje moest aan de rollerbank geloven >2kw.
 
Ben altijd een heer in het verkeer... goed oplettend, mensen voor laten gaan, voetgangers laten overstekken, zwaaien naar mensen die uitwijken in de file etc...

Helaas niet te merken aan m'n boetesaldo :(
 
Van dat soort boetes heb ik er een stuk of tien :X

altijd met net ff minder dan 10 te hard :(

dus.

en die keren dat ik gemazzeld heb omdat ik veeeeeeeeel meer te hard reed, maar de flitsers op tijd zag, tellen we maar niet mee :+
Dan mag je niet klagen, die zijn nog te betalen...
 
nooit een boete voor te hard rijden, altijd voor zebrapaden stoppen, enz enz

wordt je aangehouden, en wordt je genaaid omdat je papieren 2 lettertjes missen. of ik ff 200 euro wil betalen omdat ik zogenaamd niet 25kw rij. :r

zaak loopt nog, ik zal strijden tot het eind :X
 
Jullie 'hollanders' hebben geluk
in belgie begint t bij 150euro ipv 30of40

rotte smeerlappen hier in bels en ze staan overal, telaatst in een industrie terrein, men mag70 ikke reed 83, 150 pleuro
daar moet ge gemiddelde arbeidere toch zo een 2a3 dagen voor werken!!

ik zeg altijd maar zo, een echte vent wordt Nooit Agent
 
HEER in het verkeer ?
Tja, ik rij meestal onder het motto "leven en laten LEVEN"...
5 minuten later kom ik er ook wel..

Mijn trackrecord zegt ook wel genoeg...
In totaal meer dan 1.5 miljoen kilometer op deze planeet's wegen nog maar 3 bekeuringen, 1 keer voor geen luchtdichte uitlaat, 2 keer voor geen gordel, beide op eenvolgende dagen :r (winterjas uit doen in blik, en de tweede was van benzinepomp naar wasbox rijden)...
Verder wel een paar bekeuringen gekregen voor te snel rijden, maar de eerste was uitgeschreven toen de auto nog niet eens op kenteken stond (hoe dat mogelijk is, geen idee) dus die verviel, de tweede was ik aan de andere kant van Nederland, LETTERLIJK, de bekeuring voor door rood licht rijden was in Den Helder, en ik zat op dat moment in Maastricht, en de derde bekeuring die ik ontvangen had was voor gelasered te worden in mijn geboortedorp, terwijl ik op dat moment 120km verderop zat (de bewakingscamera's van de het ministerie van binnenlandse zaken, bond-van-doorstarters waar mijn auto op stond die de parkeergarage binnenreed op het tijdstip van de overtreding was natuurlijk wel zwaar tegenbewijs).

(dat ik sinds ik mijn rijbewijs heb ook met 'illegale' autoradio gereden heb KAN misschien ermee te maken hebben dat ik weinig bekeuringen heb :X , alhoewel ik nu niet meer met zo'n grote zwarte schoenendoos op het dashboard moet rondrijden)
 
Jullie 'hollanders' hebben geluk
in belgie begint t bij 150euro ipv 30of40

rotte smeerlappen hier in bels en ze staan overal, telaatst in een industrie terrein, men mag70 ikke reed 83, 150 pleuro
daar moet ge gemiddelde arbeidere toch zo een 2a3 dagen voor werken!!

ik zeg altijd maar zo, een echte vent wordt Nooit Agent


juist, maar waar wij 30 50 of weet ik veel hoe 'weinig' voor krijgen krijgen jullie gewoon niets.

heb net weer een bezwaarschrift de deur uit gedaan. kost wel wat tijd, maar niet geschoten is altijd betalen.
 
Vorig jaar tweede paasdag,met een hele groep naar Scheveningen gereden via het Westland en weer terug.
De hele weg heen en bijna de hele weg terug netjes gereden(omdat er een dame mee reed die niet zo van "scheuren"is)en de rest van de groep dus niet.
Toen de hele groep besloot om een stukje rustig te doen voor de Beneluxtunnel dacht ik;nu geef ik eens effe lekker gas..... 8-)
Had alleen die motoragent vanuit Rotterdam niet gezien.... |(

Ik reed dat stukje +/- 170 km/u,hij hield het op 40 tot45 te hard.

270 euro boete.... '(
 
2 van 30 euro, 2x tussen de 5-10km te hard in 50km zone.
En 1 van 125 euro, aangehouwe, 90 waar ik 60 mog. EIKELS (boerenweg)
 
2x 100 euro, was in een keer.
1x85 euro voor snelheid
veel heel veel van minder dan 10 en minder dan 20 km te hard.

Voor de rest gedraag ik me altijd wel goed
 
Ben jij ook zo'n heer in het verkeer ??? :]
Of kreeg jij ook wel eens een boete en waarvoor kreeg je die prent.

Ik kreeg er èèn van 30 euro voor maar 4 km te snel :) ( wel dure kilometerjes.)
Het zijn van een heer in het verkeer en krijgen van boetes staat los van elkaar. Komt vaker voor dat de heer een boete krijgt dan de klootzak. 65 op de snelweg rijden krijg je geen bekeuring maar vertellen ze dat je wat harder mag rijden. 10 te hard en je wordt bruut genaaid hoe 'heer'lijk je je gedraagt. Bij blik op de weg gaan ze voor zover ik begreep ook aamdacht besteden aan het waarom je gevaarlijk kan zijn en toch legaal en ongevaarlijk maar illegaal :} Voor lang lijks rijden heb ik op tv nooit een boete gezien behalve als het een minuut was ofzo. Als mensen 15sec. links hangen vind ik het al fout :(

Ik gedraag me als heer als de andere partij in kwestie zich als een gelijkwaardig persoon doet gedragen
 
Alleen dit jaar al 3 :( 2* 45 euro en 1* 65 euro, was overigens met de auto. Dus het jaar begint lekker.
In de afgelopen jaren toch regelmatig van die kleine bekeuringen gehad, nou ik er zo over nadenk, 5 tot 20 km te hard ofzo. Paar keer zelfs dat ik wist dat er een flitspaal stond, maar er eigenlijk niet bij stil stond dat ik te hard reed, todat je die flits ziet, kut... |( Ik rij eigenlijk altijd wel iets te hard, en dan sta je er niet zo meer bij stil. Wel een paar behoorlijke gehad, en dat blijft wel even hangen. Rood licht, voorrang, doorgetrokken strepen en dat soort dingen geen bekeuringen voor gehad, maar daar hou ik me ook wel aan. Dus vind me eigenlijk nog best wel een heer in het verkeer. Op mijn snelheid na dan...
 
Dit jaar al weer straf gehad voor het rijden in nederland a 60 euro, maar dat noemen ze motorrijtuigbelasting :+
 
Ben jij ook zo'n heer in het verkeer ??? :]
Of kreeg jij ook wel eens een boete en waarvoor kreeg je die prent.

Ik kreeg er èèn van 30 euro voor maar 4 km te snel :) ( wel dure kilometerjes.)

W A K E - U P !

:X

Heb stellig de indruk dat de onvrede en frustratie t.a.v. de handhaving van de verkeerswetgeving in Nederland, het meest besproken thema is op dit Motor Forum!
 
een heer in het verkeer is meestal een vrouw !!! :}


full
 
W A K E - U P !

:X

Heb stellig de indruk dat de onvrede en frustratie t.a.v. de handhaving van de verkeerswetgeving in Nederland, het meest besproken thema is op dit Motor Forum!
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=59047
De politie moet stoppen met flitsen. Het strakke bekeuringsregime is slecht voor het imago van de politie en ondermijnt de geloofwaardigheid van de verkeershandhaving. Dat vindt korpschef Pier Eringa van de politie Flevoland.
Ook bij degene die er van zouden profiteren zijn het niet met de palen eens. En ik met Pier Eringa :} Als ze zo graag meer willen binnen halen laat ze dan maar werken voor hun geld en gaan rond rijden en zo de mensen op hun gedrag aanspreken en ook bekeuren voor andere dingen dan alleen maar snelheidsverschillen
 
nooit een boete voor te hard rijden, altijd voor zebrapaden stoppen, enz enz

wordt je aangehouden, en wordt je genaaid omdat je papieren 2 lettertjes missen. of ik ff 200 euro wil betalen omdat ik zogenaamd niet 25kw rij. :r

zaak loopt nog, ik zal strijden tot het eind :X

Je weet het he?
Brommers moeten op een rollerbank al geven de papieren "tot 45km/u" op
maar gek genoeg is bij 25 Kw is ineens die cijfertjes op je kentekenbewijs
geldig
[me]Nightbat® bedoelt dit serieus, niet als 25K-watter grap
[/me]

De wet buigt naar waar de stuiver naartoe rolt


On Topic:
Absolute heer (Totdat dalijk de fanmail in m'n bus valt voor 20km te hard O-) )
 
Ik ben -in de vijf jaar dat ik m'n rijbewijs heb- slechts één keer geflitst... Heeft me zo'n 150€ gekost(67 ipv 50km/u). Voordeel hier in belgie vind ik wel dat ze maar van rond de 10km/u te snel beginnen te flitsen. Ik rij bv. áltijd 60 waar ik 50 mag, 130 op snelweg en nog nooit briefje gekregen...
Toch al iets beter dan bij onze noorderburen vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan