Heer in het verkeer ?

Ooit 'ens een boete voor over het fietspad rijden. Af en toe deel ik een vinger uit als ze erom vragen. Voor de rest doe ik niet vaak raar, behalve als ik bij een rood licht op nix sta te w8ten ;)
 
Ik vind dat ik wel een heer in het verkeer ben omdat:

Ik me aan alle verkeersregels hou behalve die van de snelheid.
Bijvoorbeeld: Ik haal niet in op een doorgetrokken streep ook al kan het naar mijn mening wel veilig, ik geef altijd voorrang waar dat moet en ik gebruik altijd mijn knipperlicht.

Ik rij alleen altijd te snel en maak regelmatig wheelies. Maar wie heeft daar last van?

Op de motor nog geen bekeuring gehad. Met de auto alleen snelheidsboetes.
 
Mwa ik ben redelijk braaf hoor...... nou ja.......... ik let heel goed op, en rem tijdig. Achtervolgende auto's met méér dan 1 inzittende vertrouw ik niet en ga zo maar door.

Laatse boete was omdat ik 78 km/h door een vrijwel stilstaande file reed, maar ik had dan ook héél veel haast.

Oh ja en een keer 121 (na correctie) bij wegwerkzaamheden waar je 70 mocht. Ik had het gewoon te laat in de gaten. Dromerig typje he O-)
 
ik ben een echte rotschoft, ik waagde het 62 te rijden waar je 50 mocht, had het niet eens door. het was in bergen zo'n weg met gescheiden weg helften, en apart liggende fietspaden. ik reed gewoon relaxed, 1 handje aan eht stuur, 3e versnelling soepele toeren, sprong er een vent uit de bosjes met een raygun dag 45 euro.
tis vergeleken sommige boetes niet veel, maar je kon er toen toch zo'n 35 liter benzine voor kopen :(
voor de rest ligt het aan mijn bui en aan de omstandigheden hoe ik me aan de regels hou O-)
 
juist, maar waar wij 30 50 of weet ik veel hoe 'weinig' voor krijgen krijgen jullie gewoon niets.

heb net weer een bezwaarschrift de deur uit gedaan. kost wel wat tijd, maar niet geschoten is altijd betalen.

Fout

Sinds kort ook hier nultolerantie.

Bovendien kunnen wij geen bezwaarschriften indienen. Want als we dat doen moeten we voorkomen en kost het dubbel zoveel.

En dan het schoonste van al is dat jullie ook nog eens je nummerplaat kunnen plooien/afplakken/vuil maken etc.
Kost jullie een boete...bij ons is het een misdrijf en kost het veeeeeeel meer.

Neenee...jullie hollanders moeten niet klagen (tov ons belsen)
 
Fout

Sinds kort ook hier nultolerantie.

Bovendien kunnen wij geen bezwaarschriften indienen. Want als we dat doen moeten we voorkomen en kost het dubbel zoveel.

En dan het schoonste van al is dat jullie ook nog eens je nummerplaat kunnen plooien/afplakken/vuil maken etc.
Kost jullie een boete...bij ons is het een misdrijf en kost het veeeeeeel meer.

Neenee...jullie hollanders moeten niet klagen (tov ons belsen)
Op de LPG zitten geen extra accijnzen behalve de BTW. Scheelt toch ook mooi. Kan je een boete van betalen ;) (niet teveel boetes verzamelen :P )
 
Gaat de laatste tijd niet helemaal goed hiero:

oktober 2004 met motor:
48km te hard & doorgetrokken streep a 300 en 125 euro.
moeten lullen als brugman om die 48 te hard te krijgen dus had niet eens te klagen! Mocht mijn motor zelf naar huis rijden :]

december met Caddy parkeerbekeuring a 45 pleuro
begin januari met Caddy niet stoppen voor roodlicht a 95 pleuro
eind januari met VERVANGENDE AUTO het in de hand houden van mobiel a 140 euro
half februari met Caddy parkeerbekeuring a 45 pleuro
begin maart wellicht gesnaaid door trajectcontrole bij schiphol???

Heb nu alsmaar allerlei stemmetjes in mijn hoofd als het stoplicht op oranje springt enzo...

in een half jaar meer bekeuringen gehad dan in de 6 jaar ervoor. Maar rijd best netjes al zeg ik het zelf :)
 
Pas één voor over de stoep rijden en natuurlijk een scale aan snelheidsboetes (meest met de auto en gelukkig, tot dusver, allemaal <30kph te hard).

Heer in het verkeer? Sja... Ik probeer zodanig te rijden dat ik niemand tot last ben of hinder. Regels let ik wat minder op. Ik laat mensen voor, snij niet, kleef niet, laat mensen oversteken, bedank mensen als ze me erdoor laten, rij rustig door de file, etc. Maar ik haal ook in bij doorgetrokken streep als ik denk dat het geen kwaad kan, rij te hard, rij (rustig) naar voren bij het stoplicht, etc. Ben ik dan een heer in het verkeer? Ik vind dat ik me netjes gedraag, maar anderen vinden soms van niet.
 
Shit vanmiddag bij wegwerkzaamheden geflitst.
Zat gelukkig achter een vrachtauto en reed iets meer dan 85 waar 70 op dit moment toegestaan is en normaal 100.
Is het zo dat bij wegwerkzaamheden de bekeuring hoger is als bij een gewone verkeers situatie ?
En waarom gaan ze niet gewoon op een stuk staan waar je 100 mag of zal dit te weinig op brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan