fixiepowerr
Die hard MF'er
- 18 mei 2009
- 427
- 109
Moet wel zeggen dat die K60 ( zowel voor als achter) verdomt weinig balans lood nodig had .
zowel voor als achter heb ik de dragers voor de remschijven zelf gemaakt en daar mee gezorgd dat mijn wielen op nul uitkwamen wat onbelans aangaat .
na montage van de K60 en binnen banden was voor en achter slecht 7 gram nodig om de wielen gebalanceerd te krijgen
Die rode puntjes zouden zo dicht mogelijk bij het ventiel moeten zitten zodat je zo weinig mogelijk balanceergewicht nodig hebt.Ik zie twee rode puntjes op de band staan, geven die het zwaarste punt van de band aan? Valt me nu pas op, nadat ik hem gemonteerd heb....
Dus ze geven het lichtste punt van de band aan.Die rode puntjes zouden zo dicht mogelijk bij het ventiel moeten zitten zodat je zo weinig mogelijk balanceergewicht nodig hebt.
Update; Band erafgehaald, velgbed goed schoongemaakt en geschuurd daar waar de hiel tegenaan ligt en een combi van bandenzeep en extra zeepsop gebruikt. Band erop, deze keer met de rode puntjes op de juiste plek. Staat nu op 4 bar, verder durf ik niet te gaan, Maar de hiel aan 1 kant duikt nog steeds op 1 plek, wel een andere plek dan de vorige keer. Ik ga er maar gewoon mee rijden, misschien merk ik het niet eens. Het scheelt je wel minimaal 1 keer naar de sportschool gaan, een Heidenau omleggen.
Ik werk niet veel met tubeless banden op mijn werk, maar sommige combis zijn idd godsonmogelijk om fatsoenlijk te monteren. Tubeless heeft vast voordelen op de MTB, maar ik ga echt niet lopen klooien met die vieze latextroep als je er simpelweg ook een binnenbandje in kan drukken.Een beetje Schwalbe TLR op een Ryde velg idee dus
En een compressor bij de benzinepomp? Kost €0,50 en ze kijken niet op een explosie meer of minder
Het grappige is dat de bandenfabrikanten (althans hun vertegenwoordigers) het daar niet over eens zijn. De ene zegt dat het ventiel zwaarder is dan het deel wat uit de velg is gehaald om het ventielgat te maken, maar de ander zegt het precies omgekeerd.Dus ze geven het lichtste punt van de band aan.