helder glas voor koplamp

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
je ziet steeds meer in het straatbeeld, de heldere glazen/plastic(polycarbonaat) delen voor de koplampen van vele auto's en enkele motoren (nieuwe duc ss/ kawa zx6-r 1998)
is dit ook te koop voor een ducati monster, zo ja waar dan?? of het adres van fabrikanten van dit soort delen zodat ik het even kan navragen, vindt het erg :9~
 
Bij een koplamp met helder glas is de reflektor aangepast om een juiste belichting van het wegdek te geven, en de tegenliggers zo weinig mogelijk te verblinden. Dus daar zomaar een ander ruitje voorzetten is niet toegelaten (geen goedkeuring, E-nummer).
Bij mijn vorige motor heb ik ooit na een ongeval een plastiekfolie (waarmee bloemen ingepakt worden) over de koplamp moeten kleven, omdat we de 1000km van Belgie aan het rijden waren. Alleen het glas van de koplamp en een deel van de kuip was stuk. Met die folie heb ik gewoon de hele nacht doorgereden.
 
wel een leuke oplossing, met dat bloemenfolie, kleurt je dag dan nog en beetje :}
maar eeh, dan moet er dus een hele andere koplamp unit op, zijn die dan wel te koop??
 
Terug
Bovenaan Onderaan