Helm kopen, grote prijsverschillen met buitenland?

Fijn dat je er goed vanaf bent gekomen ;)
Was vast geen helm van 200 euro paul en het blijft altijd beter voorkomen dan genezen !

Absoluut,was m’n eerste crash in 10 jaar motorrijden en gelijk een stevige.
Aan tankslapper wel een verbrijzelde linker pink overgehouden(bovenste kootje)maar zou weer goed moeten komen.
Seizoen is toch wel voorbij,ff afwachten waar de verzekering mee komt.
 
Ondanks je dikke vinger ben ik toch benieuwd wat een verzekeraar nog gaat uitkeren op een 9 jaar oude helm hoor! O-)
 
Ondanks je dikke vinger ben ik toch benieuwd wat een verzekeraar nog gaat uitkeren op een 9 jaar oude helm hoor! O-)

Ik gok een Eurotje of 200...
Bij mijn vorige ongeluk namelijk mijn (toen) 3 weken oude C4 laten opnemen in schadeverhaal en daar kreeg ik slechts 200 euro voor. (toen nog 650 euro nieuw)
 
Ondanks je dikke vinger ben ik toch benieuwd wat een verzekeraar nog gaat uitkeren op een 9 jaar oude helm hoor! O-)

Om hier even op in te haken , zonder Paul te passeren : Ligt puur aan de expert, hoe de helm er uit ziet en wanneer je hem gekocht hebt ( helm kan 9 jaar oud zijn maar slechts 6 jaar geleden gekocht ) en dergelijke dingen.
Om heel eerlijk te zijn ligt het ook aan je verzekering voor kleding, mocht dit standaard zijn dan zal de helm 50-100 waard zijn omdat je in totaal toch wel aan het max. bedrag komt.


Maaaaarrr, het ongeval moet wel plaats vinden onder omstandigheden waarvoor je verzekerd bent ;)
 
0 euro nooit, je krijgt altijd iets.
Bij mij was het een soort handje klap, 1 bedrag voor alle kleding. Was ook allemaal al oud spul dus ik was wel tevreden. BIj elkaar 200 euro oid dacht ik.
 
eerder dit jaar ivm de skoeter ellende in Amsterdam ook helmpjes gekocht,
kwamen in Spanje op vakantie leuke tegen, in NL ook te vinden en in de UK, daar was ie (2 ook voor de baas)
20.- per stuk goedkoper incl verzenden...
(iets van €49 per stuk)

keuze was dus niet erg moeilijk..
passen/ zitten ook goed!
acerbis trial helmpjes..
👍🏼👍🏼👍🏼
 
Normaal snapt een mens dat na een tankslapper + hoog afstappen er meer schade is dan alleen de helm.
Motor rolde achter me aan maar ik was sneller 😎
 
0 euro nooit, je krijgt altijd iets.
Bij mij was het een soort handje klap, 1 bedrag voor alle kleding. Was ook allemaal al oud spul dus ik was wel tevreden. BIj elkaar 200 euro oid dacht ik.

0 euro gebeurd vaak genoeg..
Namelijk als je niet verzekerd bent ;) of bijv. Circuit rijd enzovoorts

Mijn tip aan iedereen die met redelijke kleding ,helm en handschoenen rijd ; zorg dat het voor het juiste bedrag verzekerd is zodat de expert daar rekening mee kan houden..
Soms is de max. Vergoeding maar iets van 450 euro.. en daar koop je weinig fatsoenlijks voor terug behalve in een aldi/lidl oid.

Heb zelf de kleding e.d. verzekerd tot 1250 of 1500 euro dacht ik.
 
Bij geen verzekering geen geld, lijkt me dat iedereen dat snapt. Maar bijvoorbeeld wel als het de ander zijn schuld is.
Maar hoe kun je kleding voor het juiste bedrag verzekeren? Dan dien je het ook regelmatig te taxeren bedoel je?
Het is toch niet realistisch dat je voor een gebruikt pak de nieuwprijs krijgt?
 
Bij geen verzekering geen geld, lijkt me dat iedereen dat snapt. Maar bijvoorbeeld wel als het de ander zijn schuld is.
Maar hoe kun je kleding voor het juiste bedrag verzekeren? Dan dien je het ook regelmatig te taxeren bedoel je?
Het is toch niet realistisch dat je voor een gebruikt pak de nieuwprijs krijgt?
Ik heb er bewust voor gekozen om mijn kleding extra te verzekeren. Ik hoop dat de verzekering coulant zal zijn mocht ik er aanspraak op moeten maken.
Voor de motor zal ik de dagwaarde krijgen en een vergelijkbare gebruikte motor terug moeten kopen, maar een vergelijkbare gebruikte helm zie ik niet zitten.
Je bent dus wat helm betreft min of meer verplicht om bij te leggen.
 
Wat betekend extra verzekeren dan concreet?
Krijg jij meer dat iemand anders voor dezelfde helm van dezelfde leeftijd? Een bepaald percentage van de nieuwprijs of hoe moet ik dat zien?
 
Wat betekend extra verzekeren dan concreet?
Krijg jij meer dat iemand anders voor dezelfde helm van dezelfde leeftijd? Een bepaald percentage van de nieuwprijs of hoe moet ik dat zien?
Dat ik dan max. 1500 Euro i.p.v. 500 Euro krijg als ik mijn dure motorkleding over het asfalt schraap. Voor 500 Euro kan ik geen gelijkwaardige outfit aanschaffen.
 
Ook de kleding en helm schrijven af. Helmprijs was €460, na 2 jaar nog €290 voor gekregen van de verzekering. Heb je wel facturen voor nodig, anders krijg je nop.
 
Wat betekend extra verzekeren dan concreet?
Krijg jij meer dat iemand anders voor dezelfde helm van dezelfde leeftijd? Een bepaald percentage van de nieuwprijs of hoe moet ik dat zien?
In principe is de berekening natuurlijk gelijk en zou je dus hetzelfde bedrag moeten krijgen, ware het niet dat de standaard regel vaak 500 of minder is en je daar met kledign en helmen zo overheen gaat.. wat dus betekend dat je dan max. 500 zou krijgen omdat je niet voor meer verzekert bent.
heel veel mensen weten het niet, verzekeraars wijzen er niet genoeg op ( vind ik )

Heeft dus wel alleen echt nut als je met relatief recent spul rijd waar je dus meer dan 500 voor hebt betaald of wat nog steeds meer dan 500 waard zou ( kunnen ) zijn volgens de expert.

Ook de kleding en helm schrijven af. Helmprijs was €460, na 2 jaar nog €290 voor gekregen van de verzekering. Heb je wel facturen voor nodig, anders krijg je nop.
Facturen zijn niet nodig, datum staat binnen in elke helm
 
Dat ik dan max. 1500 Euro i.p.v. 500 Euro krijg als ik mijn dure motorkleding over het asfalt schraap. Voor 500 Euro kan ik geen gelijkwaardige outfit aanschaffen.
Geldt dat niet alleen voor all-risk?
En hoeveel betaal je daar jaarlijks extra voor?

Zo min mogelijk verzekeren en het risico zelf dragen is ook een optie, heb je ook geen / minder gezeik met de verzekering.
 
1. Geldt dat niet alleen voor all-risk?
2. En hoeveel betaal je daar jaarlijks extra voor?

3. Zo min mogelijk verzekeren en het risico zelf dragen is ook een optie, heb je ook geen / minder gezeik met de verzekering.
1. Geen idee of het alleen voor een all-risk verzekering geldt. Ik heb mijn motoren altijd all-risk verzekerd.
2. Weet ik niet precies, dacht iets van 1+ euro per maand extra.
3. Dat kan ook, je moet verzekeren wat je niet kunt/wilt betalen mocht het mis gaan. V.b. mijn motoren hebben een dagwaarde van gemiddeld €8000,- per stuk en zijn all-risk verzekerd. Mijn tanden (priceless *D ) zijn niet verzekerd ;)
 
Ik heb bijna alleen maar oude brikken. Aanschafprijs tussen de 500 en 1000 euro. In een verzamelverzekering. Kost weinig en dus ook alleen WA verzekerd. Mijn helmen koop ik natuurlijk wel nieuw. De totaalprijs van mijn kleding overstijgt soms de waarde van de motor. Op het moment dat ik een ongeluk veroorzaak ben ik dus de sjaak: krijg ik inderdaad 0 euro. Maar ik ben een paar jaar geleden aangereden door een automobilist. Ook dan doet mijn verzekering weinig, maar daarvoor heb ik dan een algemene rechtsbijstandverzekering. Met hun hulp heb ik de schade aan de motor en mijn helm ruim vergoed gekregen. Ik kan iedereen die geen all risk verzekering (en eigenlijk ook degenen die dat wel hebben) heeft een rechstbijstandverzekering aanraden. Let wel: ik heb dus een algemene rechtsbijstandverzekering. Niet gekoppeld aan het voertuig. Als je meerdere voertuigen hebt (bv auto en motor) ben je al snel dief van je eigen portemonnee als het steeds aan elke voertuigverzekering koppelt.
 
Ja, maar de prijs niet.
Elke reden om niet of minder te hoeven uitkeren wordt opgepakt.

onzin, de expert werkt vaak voor een onafhankelijk bureau dus die heeft er niets aan om minder op te geven..
Mensen met die ervaringen hebben het of te hoog in de bol qua waarde van eigen spul of vinden het lastig te accepteren dat je spul van 4 jaar oud niet hetzelfde meer waard is als een nieuwe
 
Geldt dat niet alleen voor all-risk?
En hoeveel betaal je daar jaarlijks extra voor?

Zo min mogelijk verzekeren en het risico zelf dragen is ook een optie, heb je ook geen / minder gezeik met de verzekering.

Nee het is een aanvulling op de kleding polis en die is bij haast iedere verzekering te veranderen, zoals gezegd tegen geringe kosten.
Zo laag mogelijk verzekeren is wat standaard gebeurd, daarbij moet je dus rekening houden dat er evt (flink) geld bij moet.

Zoals ik al eerder aangaf heeft het alleen "nut"als je met spulletjes rijd wat redelijk geld kost en je er niet 20 jaar mee doet ;)
 
Was wel van plan komend seizoen een nieuwe helm aan te schaffen,dat zal nu dus ook moeten,maar een oudere helm is dus niet direct onveilig

Er zijn niet echt cijfers die het over tijd onveilig worden van de helm ondersteunen.
Het zijn met name adviezen van de helmfabrikanten, die baat hebben bij het snel vervangen van helmen. Dat zou ik ook adviseren als verkoper :P

De enige praktijktest die ik in de afgelopen jaren tegen ben gekomen, toonde dat zelfs (heel) oude helmen van motorjournalisten (dus veelvuldige blootstelling aan UV, temperatuurverschillen en regen) nog voldeden aan de veiligheidseisen (Snell/DOT).
 
Terug
Bovenaan Onderaan