Helm vastmaken aan motor

Ik neem em ook altijd mee. En als ik een keer naar de supermarkt moet ofzo, dan gebruik ik em gewoon als boodschappenmandje ;) en d'r past best veel in hoor :z
Ja vooral handig als je shoarma gaat halen en het bakje vlees lekt. Jammie heerlijk dagen lang in een shoarma lucht rondrijden. |(

Fritz neemt zijn helm altijd mee, achter op de rugzak. Niet aan te raden als je porselein gaat bekijken.
 
ja ik heb ook zo'n haak en snapte al niet waar die voor was. m'n helm stop ik wel onder het zadel (ja het is een scooter met 650cc)of in de topkoffer maar nooit aan de buitenkant.
 
Dat slotje heb je binnen 5 seconden open. Een beetje helm kost al gauw een paar honderd Eurie. Lijkt me dus niet moeilijk......
in dat geval hebn jij dus ook een motor gestart in 5 min
kan jij die dus ok nergens laten staan(de meeste schijfremsloten zijn ook open met 5 minuten)
ik zet mijn motor alleen daar neer als ik er zicht op heb en anders niet
 
Ik heb eens gehoort van iemand die een jerrycan benzine aan zijn motor vast wilde maken en vervolgens van maastricht naar a'dam wilde rijden... mischien dat die wat tips voor je heeft.
 
De helm meenemen naar een verjaardagsfeestje is ook niet altijd safe.
De volgende dag toen wij weer naar huis wilden rijden was mijn helm onder :r :(
het was wel mijn moeders helm :X en het was al jaren geleden gebeurd.
 
In een helm piesen? "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" :+

Ik ben dus (blijkbaar) zo naïef om mijn helm wel regelmatig aan mijn motor te laten hangen(op het werk of tijdens boodschappen). Haakje aan kinband gaat aan het slotje. Helm over passagiersvoetsteun zodat hij met het vizier richting stuur blijft hangen. Klep dicht en klaar. Soms laat ik dan ook nog mijn handschoenen in mijn helm zitten. :o

Kat op het spek binden? Misschien. :X
Maar ik ga er maar van uit dat niemand de helm van een ander op zijn hoofd wil zetten. Hij past misschien niet, en daarbij weet je nooit wat de rechtmatige eigenaar voor hoofdhuidziekten/parasieten heeft(niet dat ik daar last van heb!). En ik geloof ook niet dat iemand op klaarlichte dag in een drukke straat iets vies doet met een helm die aan een motor hangt.
Maar misschien komt dat wel omdat ik in het rustige Brabantse land woon. :z
 
Meenemen!! Ik heb een ringetje aan mijn helm en een slotje aan mijn motor speciaal voor dit doel maar NO WAY dat ik mijn helm onbeheerd achterlaat. Ten eerste heb je em zo losgesneden en iets wat ik op mijn hoofd moet zetten laat ik liever niet achter als vuilnisbak of urinoir!! :(

Misschien domme vraag hoor, maar hoe gaat de dief de helm gebruiken als de kinband is doorgesneden???
 
Hoe veilig is een topkoffer? Zo'n slot hebben ze toch ook zo open? Tenminste, bij mijn (originele Honda) topkoffer heb ik het idee dat je met een schroevendraaier het slot snel open hebt hoor.
 
gebruik het haakje regelmatig, bandje van de helm doorsnijden wil dan niet want helm zit met onderkant stevig tegen de motor aangetrokken en het vizier naar beneden dus gaat het regenen of iemand wil er wat in gooien moet i t omhoog werpen :? .
Of is het rustige friesland zo vertrouwd dat ik nix gewend ben wat betreft helmvandaalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan