Helm

Welke helm?

  • gewoon een nieuwe kopen naar je zin

    Stemmen: 20 45,5%
  • goedkoophelmpje om de tijd door te komen

    Stemmen: 24 54,5%
  • door rijden met wat je nu hebt (eigenlijk geen optie)

    Stemmen: 0 0,0%
  • anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    44

YanickdeJong

MF'er
29 dec 2006
102
0
Ik heb momemteel een systeemhelm, prima ding hij heeft alleen ze langste tijd gehad. Hierbedoel ik mee dat het schuim loslaat.

Dus ik ben gewoon toe aan een nieuwe helm, dat snap ik ook. Het dillema is dat ik over ongeveer een half jaar tot een jaar een kaakoperatie onderga. Hierdoor verandert mijn gezicht, waardoor een helm wel eens helemaal niet zogoed meer past.

Dus nu mijn vraag wat zouden jullie mij adviseren te doen? Aangezien u goede helm niet goedkoop is en ik best wel veel rij ( 4-5 dagen in de week)

- gewoon een nieuwe kopen naar je zin
- goedkoophelmpje om de tijd door te komen
- door rijden met wat je nu hebt (eigenlijk geen optie)
- misschien nog andere ideen.
 
Ik persoonlijk zou gaan voor een iets goedkopere helm, dan kun je na de kaakoperatie altijd nog kijken voor een andere, met het risico dat ie dan nog wel gewoon past.
 
Helm kopen heeft met zoveel faktoren te maken.
Hoeveel wil en kan je missen.
Hoeveel meerwaarde vindt je, heeft een duurdere helm.
Stel die vraag eens in een motorzaak misschien zeggen hun wel
dat er in een bepaalde helm evt. later een ander binnenwerk kan.
 
Ik zou voor een goedkope helm gaan met een ECE keurmerk.
Dan heb je sowieso (tijdelijke) een helm die aan de minimaal geldende europese eisen voldoet..
 
Laatst bewerkt:
De lidl heeft net een aanbieding van motorspullen gehad, misschien hebben ze nog een helm in je maat liggen. Kan je voor een prikkie weer even vooruit :)

verder alvast succes!
 
Laatst bewerkt:
De lidl heeft net een aanbieding van motorspullen gehad, misschien hebben ze nog een helm in je maat liggen. Kan je voor een prikkie weer even vooruit :)

verder alvast succes!

:^ Ik was vanochtend bij de lidl in leeuwarden en daar hadden ze nog stapels motorspullen te liggen.
 
Ik zou voor een GOEDE (lees duurdere helm gaan. en niet voor zo'n botsmuts voor een paar tientjes bij de lild oid! Anders zit je 4 keer per week een half jaar lang met een ergernis op je kop hoofd.

De helm gaat wel "naar je hoofd zitten". Maar je kaak zit (bij de meeste mensen) meer aan de zijkant bij de kussentjes die je kunt vervangen bij de betere helm. (toch?)

Mocht de helm niet meer lekker zitten, hoef je alleen nieuwe wang-kussentjes te kopen!

imho
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker gewoon een goede helm kopen.Je helmmaat word imho immers bepaald naar de omtrek van je hoofd en niet hoe breed/smal(noem het maar op welke vorm) je kaak is.....Je onderkaak is er alleen maar om je bandje aan te trekken(voor het gemak neem ik aan dat deze gewoon intact blijft;eet anders zo moeilijk),neem aan dat ze niets met je jukbeenderen doen en die klemmen het meest op de wangkussentjes.Weet dat ze voor de duurdere Arai helmen losse wangstukken hebben,je kunt deze dus aan de onderzijde helm verkleinen.....

Ergo conclusio....gewoon een goede helm want je hebt maar 1 hoofd en als dat goed beschadigd door een goedkope butsmuts ben je verder van huis :Y !
 
Goeie helm kopen, dan kun je straks evt als het nodig is de wangstukken vervangen.
 
Ik zou ook een goeie helm kopen, wie weet heb je anders nog wel een extra kaak operatie nodig...

En die oude helm zeker vervangen :) Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus je kan maar beter zo weinig mogenlijk risico nemen en dus zo goed mogenlijk materiaal aanschaffen :)
 
bs, ook goedkope helmen zijn veilig.. ik zou voor iets als een airoh gaan ofzo, die zijn best fijn, schijnt. je huidige zou ik wel vervangen trouwens. ik zou ergens in de aanbiedingenbak kijken
 
Je had eigenlijk je helm wat eerder moeten vervangen O-)
Dan had je er langer plezier van gehad tot de operatie.

Maar eh, de pasvorm bovenop je hoofd verandert toch niet bij de operatie?
Als je dus maar zorgt dat er genoeg ruimte bij je kin overblijft
kun je volgens mij nu best een goede helm kopen, die na de operatie
ook nog goed zit.


Wat mankeert er allemaal aan de oude helm?
Die vulling niet voor die paar weken aan elkaar te plakken?
Ducttape })
 
Misschien een idee om een helm met uitneembare binnenvoering te kopen? (shoei)

De helm die ik nu heb zat prima alleen bij de wangen niet, hier is toen een binnenvoering gedaan van een maat XS ( dikkere binnenvoering )
de maat van de helm is een M.

Dus als jij die kaakoperatie hebt gehad, kun je wellicht een dikkere of dunnere binnenvoering erin zetten waardoor die weer goed past.

de binnenvoering is los te bestellen dus dat is het probleem niet.
 
Goeie helm kopen, dan kun je straks evt als het nodig is de wangstukken vervangen.
:^

Arai kun je gratis laten opvullen (als de wangstukken verwisselbaar zijn) als het een klein verschil zou zijn, je kunt ook dikkere of dunnere wangstukken kopen. Je kunt zelfs bij Arai NL langs geloof ik om 'm exact op maat te laten maken.

Shoei heeft ook dikkere/dunnere wangstukken te koop, alleen zijn die niet opvulbaar.
 
Ik zou voor een GOEDE (lees duurdere helm gaan. en niet voor zo'n botsmuts voor een paar tientjes bij de lild oid! Anders zit je 4 keer per week een half jaar lang met een ergernis op je kop hoofd.

De helm gaat wel "naar je hoofd zitten". Maar je kaak zit (bij de meeste mensen) meer aan de zijkant bij de kussentjes die je kunt vervangen bij de betere helm. (toch?)

Mocht de helm niet meer lekker zitten, hoef je alleen nieuwe wang-kussentjes te kopen!

imho
Nou, zo dramatisch vond ik ze nou ook weer niet. Ik heb ook zo een botsmuts gehad voor mijn rijlessen. Als ik het niet leuk zou vinden (lees: ik was al slecht met mijn autorijbewijs), had ik in ieder geval niet de HOOFDprijs betaald...

@ TS Ik ben het wel met de mensen eens, dat je misschien beter eerst kunt kijken wat er veranderd aan je gezicht. Geld weggooien is ook zonde...
 
Gewoon goeie helm kopen, niet op bezuinigen. Ik heb een systeemhelm ivm bril. werkt prima en er zit wat buigzaamheid op als ie open staat en je zet em op. Gebruik een haarmuts oid. kun je em verpatsen als ie niet meer past. Past ie wel, heb je een relaxte helm naar je zin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan