Helmet camera

dsc00355-thumb.jpg


:9~

dat wil ik ook wel!
 
Hebben wij met ons PAL-systeem hier wel iets aan???

Op de site wordt nergens melding gemaakt over het kleur systeem, Noord-Amerika en Japan gebruiken het NTSC (Never The Same Color :) ) systeem...

Ook de resolutie opgave is vaag, 380 of 480 lijnen. 380 lijnen zou ongeveer S-VHS kwaliteit zijn en 480 lijnen is ongeveer DV-kwaliteit. Ik mis ook het aantal pixels in de opgave.
 
Hebben wij met ons PAL-systeem hier wel iets aan???

Op de site wordt nergens melding gemaakt over het kleur systeem, Noord-Amerika en Japan gebruiken het NTSC (Never The Same Color :) ) systeem...

Ook de resolutie opgave is vaag, 380 of 480 lijnen. 380 lijnen zou ongeveer S-VHS kwaliteit zijn en 480 lijnen is ongeveer DV-kwaliteit. Ik mis ook het aantal pixels in de opgave.

de cam bepaald toch niet of het pal of ntsc is?
 
tja,... je hebt bulletcams en bulletcams... de ene goedkope is nog niet hetzelfde als de andere dure....

die krengen hang aan een nog veel duurdere digi-cam, zou zonde zijn als je er klote beelden mee filmt...

ik heb me destijds suf gestaard bij conrad, maar wat ze daar hadden waren van die dingen waar je nog behuizing om moet verzinnen.... dan liever 1 die in een waterdichte behuizing komt.
 
Guz, die cam van jouw sluit je aan op je AV-IN ???

Weet je of het ook mogelijk is om ze op DV-IN aan te sluiten ??

In principe heeft me JVC AV-out, DV-out en DV-in. (dus in principe geen AV-in, maar moet het nog steeds een keer uitproberen)
 
Op donderdag 05 december 2002 16:21 schreef Gizzmo het volgende:
In principe heeft me JVC AV-out, DV-out en DV-in. (dus in principe geen AV-in, maar moet het nog steeds een keer uitproberen)
MIJN!

maarre... sluit je camera maar aan op je tv (vaak zijn de bijgeleverde scart-blokkies niet 2-way... moet je een schakelbare kopen, kost wènâg) en kijk of je de tv beelden kan opnemen... kan me niet voorstellen dat dat niet kan...
 
De conrad-catalogus Pag 744
kleuren-bullet-cam
PAL
365.496 pixels
afm.: 24x44 (doorsnede/lengte)
79.95 Euro
bestel# 15034844

Zie ook www.conrad.nl

Precies, exact zo'n cameramodule heb ik vorig gekocht, het beeld is echt BAGGER! De witbalans is zo,zo en hij is niet 'groothoekering' genoeg om mensen die voor je een bocht uitkomen te filmen, je mist ze steeds een stukje.
De resolutie is minder dan Video-8 en dat is qua scherpte al minder dan VHS, niet echt om over naar huis te schrijven :( .

Uiteraard geldt voor iedere losse camera dat je ofwel een losse recorder moet meenemen of een camera met DV-in of S-video in (4-polige hosiden plug) in een rugzakje (minder last van trillingen, dus geen drop-outs). Overigens hebben de meeste camera's geen DV/S-Video en audio in, daarvoor moet je dan eerst een DV-widget kopen om deze inputs (vanwege een importheffing geblokkeerd) 'vrij' te schakelen.

Voske, volgens mij moet het FBAS/DV-out signaal PAL zijn om hem te kunnen aansluiten op een Europese PAL camera met DV/S-video in, aan een NTSC camera heb je weinig lijkt me maar misschien heb ik het niet bij het rechte eind...

Aanvulling, ik heb net even op die pagina gekeken, op deze camera staat duidelijk PAL dus dat zal wel essentieel zijn, die Amerikaanse camera is voor ons dan niet bruikbaar!
Als resolutie wordt 380 lijnen horizontaal opgegeven (682 x 582), dat klinkt als ca S-VHS of Hi-8 niveau maar ik kan je verzekeren dat de beeldkwaliteit helaas zéker niet kan tippen aan deze standaard. Best jammer want dat ding bouw je b.v. bij een Blade vanaf 2000 zo in op de plek van de middelste koplamp...vrijwel onzichtbaar en zonder het nadeel dat je niet achter je kuipruitje kan wegduiken vanwege een klompige camera op je tank! Ook handig dat ze het op de Nordschleife niet zien... :} .
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet gewoon een videaocamera erop plakken met tape
Ja ik weet het, een behoorlijk ding, maar moet toch wel lukken dacht ik.
 
Ja hoor, werkt ook prima, maar zo'n ding is vanwege het gewicht moeilijker te stabiliseren. En je wilt kleine trillingen echt wel opvangen om het opname mechaniek (bij bandjes) goed te houden.

Ik wil zelf ook een bullet camera gaan kopen voor als ik straks mijn nieuwe corona heb. De cam zelf past niet op de tank als ik zelf nog plat wil kunnen zitten. Dus die mag de 'kofferbak' in. Ruimte zat.

Weet iemand of een gewone digi-camcorder 380 of 480 beeldlijnen heeft??
 
jongens jongens gewoon een tanktas met oude sokken en onderbroeken (schoon )
volproppen ...die vast maken achter op je bike camera erop en filmme maar
suc6 2003
 
Terug
Bovenaan Onderaan