Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
Allemaal de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar met hopelijk weer eens wat méér- en natuurlijk veilige kilometers.

vuurwerk101.gif
 
De beste wensen allemaal! *O**O**O*
Leek wel oorlog vannacht in het verder altijd zo rustieke, lommerrijke en Anton Pieck-achtige Houten. :+
Duidelijk geen vuurwerk-schaamte hier in de uitlopers van de Utrechtse Heuvelrug. :P
 
En hier hebben we de eerste jarige in het nieuwe jaar;
Vandaag is De Mat (Toon) aan de beurt; hij is 68 geworden.
Toon: van harte gefeliciteerd en nog een fijne verjaardag!
proost.jpg
 
Vandaag vliegticket geboekt naar india voor rondreis over de himalaya daar op een royal enfield.
full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow! Gaaf, Harley! Heb een blog / vlog gezien op YouTube van n stel Australiërs (die gingen overigens op andere motoren) die daar een rondreis gingen maken. Echt heel tof!
 
Wat is enduro? Ik pak wel eens in de zoveel tijd wat bospaadjes met de XT600. Zit genoeg leuks in de buurt, maar verwacht geen legale singletrack.
Veel wegen zijn idd afgesloten of beperkt toegankelijk, erg jammer. Ook steeds meer controles her en der.

En Lloyd, van harte!
 
Er zit nog wel genoeg om je te vermaken hoor. Ik ben alleen even benieuwd wat @Speedy_J verwacht voordat ik aanbied om hem mee te nemen. :)

Nou... ik heb Asten en de mtb route van Ijsselstein al gehad. Ik ben beginnende dus wil wat technische dingen doen.
Volg gas op een zandpad kan elke aap.
 
Nou... ik heb Asten en de mtb route van Ijsselstein al gehad. Ik ben beginnende dus wil wat technische dingen doen.
Volg gas op een zandpad kan elke aap.
In dat geval kan en ga ik je ook niet helpen. Gebruik maken van de mtb route is niet alleen gevaarlijk, maar zorgt er juist voor dat de paadjes die er wel nog zijn ook gesloten worden.

Succes met de zoektocht!
 
In dat geval kan en ga ik je ook niet helpen. Gebruik maken van de mtb route is niet alleen gevaarlijk, maar zorgt er juist voor dat de paadjes die er wel nog zijn ook gesloten worden.

Succes met de zoektocht!
Hele goeie wat je daar zegt, want idd er wordt toch nog wel eens wat stuk gereden. :)
Heb zelf ook een hele tijd gemountainbiked en dat is erg jammer om te zien, zeker omdat de paden die er zijn door vrijwilligers onderhouden worden!

Veel landwegen enzo zijn prima te doen, kant van Budel op zou ik mijden. ;)
 
Denk dat je het MTB pad in de bakelse bossen niet eens zomaar op de crosser kan afleggen. Sommige stukken zijn wel erg krap om door te komen zie zelfs MTB's wel eens met een stuurtje boom aantikken en omkieperen :D


Aangezien ik in India liever hoge laarzen heb dan mijn lage motor schoenen toch maar een paar laarzen gekocht.
Meestal zitten laarzen mij niet goed dankzij de rits krijg ze niet strak genoeg waardoor ik ze te los vind zitten. Vandaar dat ik al een aantal jaren motorschoenen heb. Maar die geven niet heel veel support tegen zijwaartse krachten en dat wilde ik in India wel hebben. Dus nu maar een paar Revit Discovery laarzen met boa sluiting.
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je het MTB pad in de bakelse bossen niet eens zomaar op de crosser kan afleggen. Sommige stukken zijn wel erg krap om door te komen zie zelfs MTB's wel eens met een stuurtje boom aantikken en omkieperen :D
Ik ben wel eens ooit met een verkeerde afslag terecht gekomen op een mountainbikeroute (die ik ook ken van het mountainbiken). Je moet wel rustig aan doen, maar je komt er prima doorheen.
Maargoed, specifiek die paden opzoeken ben ik lichtelijk op tegen. Zou leuk zijn als we als motorrijders met fatsoenlijke motoren, (lees: normale stock dempers en gewoon rustig rijden, niet op het achterwiel het bos door enzo) wat plekken zouden hebben net als de mountainbikes. Alleen jammer dat het vaak door een klein groepje verkloot wordt.
 
Nu ik weer dagelijks op het forum aanwezig ben, valt het me de hoeveelheid beunhazerij me echt op. Het mag allemaal niks (meer) kosten. Remhendels, remschijven, filters, benzine pomp, rempomp...alles wordt maar bij AliExpress besteld en op de motor geplempt. Daarnaast zie ik regelmatig ECU-flash-es langskomen. Je zou haast bang worden om nog een tweedehands motor te kopen. Daar heb ik toch al lekker veel geluk mee (een Tuono die in de soep liep, een KTM die uit meerdere motoren bleek te bestaan..beiden gekocht bij een officiële dealer van het merk).
Ik snap ook wel dat je motor laten onderhouden bij de officiële dealer veel geld kost, maar dr zijn toch ook gewoon betrouwbare andere garages te vinden? ik snap gewoon niet dat mensen bezuinigen op hun eigen veiligheid (en die van anderen).

Kortom dat wordt dus wederom een BMW (in die topics zie je het minst gebeun) ... zal m’n spaarvarkentje nog wel even wat verder vet moeten mesten dan ben ik bang haha.
 
Nu ik weer dagelijks op het forum aanwezig ben, valt het me de hoeveelheid beunhazerij me echt op. Het mag allemaal niks (meer) kosten. Remhendels, remschijven, filters, benzine pomp, rempomp...alles wordt maar bij AliExpress besteld en op de motor geplempt. Daarnaast zie ik regelmatig ECU-flash-es langskomen. Je zou haast bang worden om nog een tweedehands motor te kopen. Daar heb ik toch al lekker veel geluk mee (een Tuono die in de soep liep, een KTM die uit meerdere motoren bleek te bestaan..beiden gekocht bij een officiële dealer van het merk).
Ik snap ook wel dat je motor laten onderhouden bij de officiële dealer veel geld kost, maar dr zijn toch ook gewoon betrouwbare andere garages te vinden? ik snap gewoon niet dat mensen bezuinigen op hun eigen veiligheid (en die van anderen).

Kortom dat wordt dus wederom een BMW (in die topics zie je het minst gebeun) ... zal m’n spaarvarkentje nog wel even wat verder vet moeten mesten dan ben ik bang haha.
Buenmotoren vis je er zo uit joh. Leuk gekleurde hendeltjes, extra dingen op het dashboard, "leuke" uitlaat.. Dat zijn voor mij aanwijzingen dat het op zn zachtst gezegd niet meer origineel is. De rest kun je prima mee uit de voeten. Ik heb er zelf in elk geval nog nooit problemen mee gehad.
 
Nou als je ziet wat ik af en toe op de brug voorbij zie komen. ;(:X
Kromme voorvork al dan niet de vorkpoten of de kroonplaten, of speling op balhoofd lager of remblokken niet meer bestaand (dus op de zuiger remmen)

Vaak is de motor net gekocht en had nog een beurt gehad. Heel simpel als die een beurt heeft gehad is daar een onderhouds factuur van of in ieder geval van de onderdelen/olie die erop zijn gegaan. Is die er er niet dan heeft ie geen beurt gehad.

Lekke keerringen ook altijd kassa, verkoper heeft ze al meegeleverd ik hoef ze er alleen maar in te zetten binnen een uurtje het liefst. Dat de binnenpoten compleet door de Chrome laag heen geroest zijn was nog niet opgevallen dus binnen de kortste keren zijn ze weer lek hoor. En de remblokken zijn natuurlijk verzadigd met vorkolie wat ook heel goed samenwerkt...

Remvloeistof ook zo'n dingetje, minimaal 8 jaar oud,strontbruin en stroperig als de pest en het dan raar vinden dat je geen druk krijgt.

en sommigen dan ook nog klagen dat de beurt duurder uitviel dan €200,-.....:? (niet allemaal bij 1 motor overigens maar zijn wat voorbeelden)

Maar er zijn er ook genoeg die wel op tijd en goed een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en die mensen zijn uiteindelijk vaan veel goedkoper uit zijn want geen rare dure dingen.
 
Laatst bewerkt:
Nou als je ziet wat ik af en toe op de brug voorbij zie komen. ;(:X
Kromme voorvork al dan niet de vorkpoten of de kroonplaten, of speling op balhoofd lager of remblokken niet meer bestaand (dus op de zuiger remmen)

Vaak is de motor net gekocht en had nog een beurt gehad. Heel simpel als die een beurt heeft gehad is daar een onderhouds factuur van of in ieder geval van de onderdelen/olie die erop zijn gegaan. Is die er er niet dan heeft ie geen beurt gehad.

Lekke keerringen ook altijd kassa, verkoper heeft ze al meegeleverd ik hoef ze er alleen maar in te zetten binnen een uurtje het liefst. Dat de binnenpoten compleet door de Chrome laag heen geroest zijn was nog niet opgevallen dus binnen de kortste keren zijn ze weer lek hoor. En de remblokken zijn natuurlijk verzadigd met vorkolie wat ook heel goed samenwerkt...

Remvloeistof ook zo'n dingetje, minimaal 8 jaar oud,strontbruin en stroperig als de pest en het dan raar vinden dat je geen druk krijgt.

en sommigen dan ook nog klagen dat de beurt duurder uitviel dan €200,-.....:? (niet allemaal bij 1 motor overigens maar zijn wat voorbeelden)

Maar er zijn er ook genoeg die wel op tijd en goed een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en die mensen zijn uiteindelijk vaan veel goedkoper uit zijn want geen rare dure dingen.
Maar dingen net als remblokken check je toch als je voor de eerste keer een motor mee neemt? Net als kromme vorken etc.
 
Buenmotoren vis je er zo uit joh. Leuk gekleurde hendeltjes, extra dingen op het dashboard, "leuke" uitlaat.. Dat zijn voor mij aanwijzingen dat het op zn zachtst gezegd niet meer origineel is. De rest kun je prima mee uit de voeten. Ik heb er zelf in elk geval nog nooit problemen mee gehad.
Ja heb je ook wel weer gelijk in. :Y Gewoon alleen motoren met volledig onderhoudsboekje zoeken.

@Harley : kan me voorstellen dat je af en toe hoofdschuddend bij je brug staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan