Help...geen gas..hoge toeren

SilverShadow

MF veteraan
6 aug 2003
9.326
1
Amsterdam
Ik heb dus een FZX 750 uit 87
En vandaag toen ik wilde gaan stoppen voor de deur van me werk.. (in z'n 1) en ik kneep de koppeling in (gaf geen gas) en opeens begon ie te blaze! 12.000 RPM nou en met mijn uitlate was de hele buurt niet blij mee.. iedereen kwam naar buite en oude vrouwtjes die me verrot beginne te schelde :?

mijn vraag wat zou dit kunnen zijn?? want toen ik klaar was met werken en ff een extra rondje ging rijden..had ik dus nergens meer last van... :?

wie o wie weet wat dit betekend?!?
 
Gas bleef hangen direkt je kabel nakijken of er ergens een draadje van de kabel is
gesprongen die zorg voor stroef of het hangen van de kabel.Kan ook gevaarlijk zijn onder het rijden blijf ineens je gas hangen op max `(.Kijk ook je centrale as van je carbs na mischien bij het scharnierpunt opgehoopt vuil. :P
 
Ik denk dat ik de carbs dan es ga nakijke, want das t enige wat ik nog niet heb gecontroleerd.. gaskabel was ontspannen tijdens het blazen hij bleef niet hangen dus t moet dan wel vuil zijn in de carbs.

:} thnk you for you wisdom great masters :}
 
Hoi SilverShadow,

Als je aan het optrekken ben en het toerental schiet in een keer omhoog (Als de motor dus kracht moet leveren) dan is de koppeling hoogst waarschijnlijk versleten. Dit geld dus niet in jouw geval.

Het zou best de carberateur of gashendel kunnen zijn. Mischien de Choke??

Geef je gas bij het starten? Zo niet, dan kun je de gas kabels denk ik wel uitsluiten.

Sterkte, ;)


Jochen.
 
Ok ok ok...hier de super leek weer |(

Ik heb vandaag es goed me motor doorzocht en nu blijkt dat ik me gaskabel met een tie-rep vast had gemaakt aan me koplamp kuip, dus elke keer als ik een bocht naar links ging maken trok ik me gas dus via me kuip ope |( |(

maar er is gelukkig niets ernstigs gebeurt
 
Ok ok ok...hier de super leek weer |(

Ik heb vandaag es goed me motor doorzocht en nu blijkt dat ik me gaskabel met een tie-rep vast had gemaakt aan me koplamp kuip, dus elke keer als ik een bocht naar links ging maken trok ik me gas dus via me kuip ope |( |(

maar er is gelukkig niets ernstigs gebeurt

Bwoehahahaa :) :) :)

Zet em hier ook maar ff neer>> post hier je grootste sleutelblunder !
 
Terug
Bovenaan Onderaan