HELP! Ik ben de weg kwijt..

Rainey

Die hard MF'er
13 sep 2004
275
13
Regio Zuid
Tsja,

20 jaar lang veelal supersports gereden, met tussendoor een offroadje. Mijn hart ligt nog steeds bij supersport, maar met mijn 1.90m is het hele dagen achter de toerclub aansjokken met een R1 ook geen lolletje...

Nu zie ik de nakeds opkomen, met de wat comfortabelere zithouding, maar een fiets waar ik na 30 min snelweg met 150 km/u af moet vind ik ook nie wa...

Mijn eisen zijn eigenlijk:

- Lekker power (min 125 PK)
- Een "redelijk tot goede zithouding"
- Een sportief onderstel, moeten supersport banden op kunnen en liefst UD-voorvork
- Ik moet er een dagje snelweg met 140-150 redelijk mee kunnen doen.
- Wil nog leuk een curcuitddagje mee kunnen doen

Nu zat ik te denken aan een Tuono of een Superduke, maar daarop waait het volgens mij boven de 130 behoorlijk. Toch maar een fireblade of GSX-R 1000 kopen en daar een superbike stuur op zetten?
Vraag me trouwens af bij welke supersport je niet de hele kuip aan gort hoeft te zagen om zo'n stuur erop te krijgen. Zag op de motorbeurs dat een GSX-R er toch nog aardig uitziet met zo'n stuur.

Omdat ik nog weinig Honda's heb gehad zat ik te denken om op een Fireblade 929 zo'n stuur te zetten. Iemand daar ervaring mee? P.S. Mocht je nog een mooie zwarte hebben met weinig km's...

Of zit ik nu helemaal op het verkeerde spoor en ben ik toe aan een 990 Adventure :?

AAAAAAAAhhhh Help!


full
 
Laatst bewerkt:
Dan kom je m.i. toch uit bij een sport / tour fiets. Een vfr ofzo is een mooie fiets met sportieve looks, maar daar kan je ook lange afstanden mee overbruggen.
En een superbike stuur op een supersport.... Sorry hoor maar dat heb ik nooit begrepen :) Ik vind het er echt niet uit zien. :r
 
Iedereen loopt altijd te zeuren dat je met een Hayabusa niet mee komt met de supersports.
Echt wel, je moet er alleen wat harder voor werken.
Ga maar eens proef mee rijden.
Op de snelweg houd je het ook wel aardig uit hoor, makkelijk in één keer naar Trier of zo vanuit Apeldoorn en dan lekker door de heuveltjes slingeren is geen probleem.
Met jouw lengte echt een heerlijk ding.
 
Ach poe poe!

Natuurlijk kun je best 150 kmpu rijden met een naked voor langere perioden, doe ik ook altijd als we naar de Ardennen of Duitsland rijden. Het went!
 
Misschien een 1000 cc Fazer? Ticks all the boxes. Zithouding is natuurlijk persoonlijk, zul je zelf moeten gaan proberen. Hoewel je vaak ook nog wel wat met de positie van het stuur kan doen, of een ander stuur erop.

Edit: Oh stom, natuurlijk. Heb zelf mijn zinnen gezet op een BMW R1100S als volgende motor. Heeft alleen maar 100 pk. Verder voldoet hij volgens mij aan je eisen.
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp je dwaling, maar er is 1 motorfiets die je nog niet hebt genoemd>> Suzuki B-King. Beetje aanpassen met een mooie Bodis demper eronder en hij is super.
Na 4,5 jaar een GSXR750 te hebben getemd wou ik ook iets rechterop zitten, maar toch wel wat PK's hebben. Lekker stuurwerk te kunnen blijven doen en ja er niet afwaaien bij 140-150 km/h.
Succes met proefrijden, wat ik overigens niet heb gedaan maar gewoon 1 gekocht *O*
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp je dwaling, maar er is 1 motorfiets die je nog niet hebt genoemd>> Suzuki B-King. Beetje aanpassen met een mooie Bodis demper eronder en hij is super.
Na 4,5 jaar een GSXR750 te hebben getemd wou ik ook iets rechterop zitten, maar toch wel wat PK's hebben. Lekker stuurwerk te kunnen blijven doen en ja er niet afwaaien bij 140-150 km/h.
Succes met proefrijden, wat ik overigens niet heb gedaan maar gewoon 1 gekocht *O*

Idd ook een erg dikke fiets :9~

full
 
Spreek uit ervaring, met een Tuono kun je prima een kruissnelheid van 160 aanhouden op de snelweg, en zeker met het oudere type. Ben zo naar Italie gereden, zeer goed te doen.
En een Tuono is een wat grotere fiets, dus ik denk geknipt voor jouw lengte, zeker het oermodel. En de stamvader is de RSV, dus je kunt met de T gerust het circuit op. Power zat, en Italiaanse stuureigenschappen-beter kan dus niet.
 
Laatst bewerkt:
een paar suggesties

triumph sprint st 1050
honda VFR 800/1200
yamaha FJR 1300
bmw k1200/1300
 
ben harleyfreak in hart en nieren maar heb wel zo tussendoor vesrchillende motoren gereden.
en daar waren oa de tuono en de speedtriple bij.
de tuono was een huurfiets voor een weekend(was toendertijd mijn motor opnieuw aan het opbouwen nadat iemand er onzacht met een auto tegenaan gereden was en ik moest en zou met de openingsrit meerijden...ach en dan denk je doe eens gek ik huur een tuono..leuke fiets en ook ik ben 1,90 en kon daar ook rustig lange stukken 160 mee blazen zonder er af te waaien of nekspieren als zwakzinnignecker te krijgen....leuk ding.

die speedtriple(1050) is van een clubmaatje van me,heeft ie er voor de gek en debiel bij...paar keer met em geruild....is ook best leuke fiets.maar vond zelf die tuono fijner rijden...waarschijnlijk omdat het een twin is

en je schrijft minimaal 125 pk....
eh je weet dat pks relatief zijn?
koppel is ook wat waardt
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp je dwaling, maar er is 1 motorfiets die je nog niet hebt genoemd>> Suzuki B-King. Beetje aanpassen met een mooie Bodis demper eronder en hij is super.
Na 4,5 jaar een GSXR750 te hebben getemd wou ik ook iets rechterop zitten, maar toch wel wat PK's hebben. Lekker stuurwerk te kunnen blijven doen en ja er niet afwaaien bij 140-150 km/h.
Succes met proefrijden, wat ik overigens niet heb gedaan maar gewoon 1 gekocht *O*

De B-king is ook erg geschikt om je RBW een aantal maanden uit logeren te sturen bij de officier van justitie : Turtle in "Motor-Forum Boetepot III"

Ik denk eerder aan de Sprint ST, VFR, Fazer 1000
 
Zonder twijfel de B-King, heb nu z'n kleine broertje de GSR en bevalt prima! :Y
Lekker mee te touren en goed mee te komen met de sport/race fietsen...

Mijn volgende word ook een B-King :Y
 
Aha! wat een reacties.. Ik lees:

Ural met zijspan
Een vfr ofzo
een superbike stuur op een supersport vind ik er echt niet uit zien
Hayabusa
Buell 1125r of de 1125cr
1000 cc Fazer
BMW R1100S
B-King
Triumph Speed triple
FJR
Tuono
triumph sprint st 1050
honda VFR 800/1200
yamaha FJR 1300
bmw k1200/1300

Ehh.. Ik ben eruit! Nee, gein. Wat ik wel zie zitten is:

een superbike stuur op een supersport ookal ziet die er niet uit
Triumph Speed triple
Tuono
Superduke
Fazer 1000

Zal maar es wat gaan proefrijden dan he?
 
Ehh.. Ik ben eruit! Nee, gein. Wat ik wel zie zitten is:

een superbike stuur op een supersport ookal ziet die er niet uit
Triumph Speed triple
Tuono
Superduke
Fazer 1000

Zal maar es wat gaan proefrijden dan he?


Veel plezier maar dan! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan