Help mijn motor begeeft het in Italie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurrianxt660

Rookie
11 jul 2021
5
23
Beste lezers,
ik heb bij Turijn in de buurt een mooi stuk Tet-route gereden met mijn Yamaha XT 660 R. Na een paar dagen besloot ik terug te gaan naar het noorden om mijn motor niet te veel te ontzien, ik moest namelijk ook nog terugrijden. Op het begin van de terugreis merkte ik af en toe dat de motor stotterde als ik accelereerde. Dit werd gedurende een uur steeds erger totdat er niet meer mee te rijden viel. Hoe warmer de motor is hoe meer hij stottert/inhoud.
Ik heb het luchtfilter al schoongemaakt, de bougiedop eraf en erop gedaan en elektrische draden gecontroleerd. Maar het stotteren blijft aanhouden. In elke versnelling en op elk toerental. Statetonair loopt die wel goed. Verder geen gekke geluiden. Ik zit met beperkt gereedschap dus ik krijg de bougie er niet uit. Heeft iemand een idee of oplossing dat wellicht zou kunnen helpen? Hoor het graag!

Ps tijdens de rit was het hobbelig en stoffig. Als iemand toevallig in de buurt van Turijn is momenteel met een aanhanger of bus waar mijn motor bij op kan hoor ik het graag ik zit rechtsboven van Turijn bij Viverone. Dan betaal ik de benzinekosten😉

Groeten Jurrian
 
Oplossing
Bedankt allemaal voor het meedenken! De oorzaak was de pluspool van de accu die los is getrild door het hobbelen. Stom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. Ik hoop dat anderen wat aan dit topic hebben. Bedankt allemaal!😁 ik vervolg morgen mijn reis naar Zwitserland.
Beste lezers,
ik heb bij Turijn in de buurt een mooi stuk Tet-route gereden met mijn Yamaha XT 660 R. Na een paar dagen besloot ik terug te gaan naar het noorden om mijn motor niet te veel te ontzien, ik moest namelijk ook nog terugrijden. Op het begin van de terugreis merkte ik af en toe dat de motor stotterde als ik accelereerde. Dit werd gedurende een uur steeds erger totdat er niet meer mee te rijden viel. Hoe warmer de motor is hoe meer hij stottert/inhoud.
Ik heb het luchtfilter al schoongemaakt, de bougiedop eraf en erop gedaan en elektrische draden gecontroleerd. Maar het stotteren blijft aanhouden. In elke versnelling en op elk toerental. Statetonair loopt die wel goed. Verder geen gekke geluiden. Ik zit met beperkt gereedschap dus ik krijg de bougie er niet uit. Heeft iemand een idee of oplossing dat wellicht zou kunnen helpen? Hoor het graag!

Ps tijdens de rit was het hobbelig en stoffig. Als iemand toevallig in de buurt van Turijn is momenteel met een aanhanger of bus waar mijn motor bij op kan hoor ik het graag ik zit rechtsboven van Turijn bij Viverone. Dan betaal ik de benzinekosten😉

Groeten Jurrian
Meld je aan bij de tet groep op fb, mogelijk kan daar iemand lokaal hulp bieden...
 
Dat is nogal een rottige situatie. Heb je genoeg gereedschap om te kijken of hij wel brandstof krijgt? Lijkt er haast op dat hij niet genoeg brandstof krijgt aangezien hij met stationair wel mooi wilt lopen.
 
Welkom!
Klinkt als een mooie reis maar wellicht niet helemaal goed voorbereid. Hoe kun je nou zonder bougiesleutel vertrekken?
Je klachten klinken ontsteking gerelateerd, een pick-up die het aan het begeven is? Los contactje bij je bobine? Los contact bij je contactslot? Als je gaat rijden begint de motor te hobbelen en krijg je dus stotteringen.
 
Heb eens hetzelfde meegemaakt met dat type motorblok (dichter bij huis gelukkig).
Bleek na wat zoeken een scheurtje in een (vacuüm?) slangetje te zijn, rechterzijde van de motor.

Lang geleden, dus helaas herinner ik me de details niet meer.
Ter plaatse dicht getapet en door.
 
Welkom!
Klinkt als een mooie reis maar wellicht niet helemaal goed voorbereid. Hoe kun je nou zonder bougiesleutel vertrekken?
Je klachten klinken ontsteking gerelateerd, een pick-up die het aan het begeven is? Los contactje bij je bobine? Los contact bij je contactslot? Als je gaat rijden begint de motor te hobbelen en krijg je dus stotteringen.
Je kan gelijk hebben maar dit blok laat bij stationair de hele motor ook al flink schudden. Wel een goeie om te controleren.
 
Je kan gelijk hebben maar dit blok laat bij stationair de hele motor ook al flink schudden. Wel een goeie om te controleren.
Zonder deze opmerking zou ik eerst ff zonder luchtfilter proberen te rijden en/of kijken of hij met choke beter loopt.

Maar
Statetonair loopt die wel goed
daar spreek je jezelf tegen, dus ik gooi de handdoek in de ring
 
Zonder deze opmerking zou ik eerst ff zonder luchtfilter proberen te rijden en/of kijken of hij met choke beter loopt.

Maar

daar spreek je jezelf tegen, dus ik gooi de handdoek in de ring
ho, was niet ts. Dus wel eerst met choke aan testen en daarna zonder luchtfilter

choke aan beter > te weinig benzine
luchtfilter eruit beter > te weinig lucht
 
Bedankt voor alle snelle berichten ik ga kijken of ik iets in de benzinetoevoer kan vinden en zonder luchtfilter rijden! Het is een injectieblok. Ik weet hoe ik de choke erop kan zetten want dat werkt automatisch ik ga het onderzoeken! Ook zal ik mij aanmelden bij de tet-facebookgroep. Ik houd jullie op de hoogte!
 
Klinkt alsof dat stotteren en inhouden komt door een te arm mengsel, wat ook maakt dat-ie heel warm wordt. Je zegt alle elektrische draden te hebben gecontroleerd, betekent dat ook dat je de stekkers op o.a. de ECU goed schoongemaakt hebt? Als daar stof en/of aanslag op zit functioneert-ie niet perse foutloos. Is de bedrading van alle sensoren (o.a. inlaattemperatuur) intact? Kan het zijn dat-ie valse lucht aanzuigt?
 
Laatst bewerkt:
Post dit bericht even in een technisch topic, bijvoorbeeld de allroads. Daar zitten de kenners

Succes in ieder geval! Altijd vervelend pech, maar zeker op zondag in het buitenland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan