Help mijn motor begeeft het in Italie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurrianxt660

Rookie
11 jul 2021
5
23
Beste lezers,
ik heb bij Turijn in de buurt een mooi stuk Tet-route gereden met mijn Yamaha XT 660 R. Na een paar dagen besloot ik terug te gaan naar het noorden om mijn motor niet te veel te ontzien, ik moest namelijk ook nog terugrijden. Op het begin van de terugreis merkte ik af en toe dat de motor stotterde als ik accelereerde. Dit werd gedurende een uur steeds erger totdat er niet meer mee te rijden viel. Hoe warmer de motor is hoe meer hij stottert/inhoud.
Ik heb het luchtfilter al schoongemaakt, de bougiedop eraf en erop gedaan en elektrische draden gecontroleerd. Maar het stotteren blijft aanhouden. In elke versnelling en op elk toerental. Statetonair loopt die wel goed. Verder geen gekke geluiden. Ik zit met beperkt gereedschap dus ik krijg de bougie er niet uit. Heeft iemand een idee of oplossing dat wellicht zou kunnen helpen? Hoor het graag!

Ps tijdens de rit was het hobbelig en stoffig. Als iemand toevallig in de buurt van Turijn is momenteel met een aanhanger of bus waar mijn motor bij op kan hoor ik het graag ik zit rechtsboven van Turijn bij Viverone. Dan betaal ik de benzinekosten😉

Groeten Jurrian
 
Oplossing
Bedankt allemaal voor het meedenken! De oorzaak was de pluspool van de accu die los is getrild door het hobbelen. Stom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. Ik hoop dat anderen wat aan dit topic hebben. Bedankt allemaal!😁 ik vervolg morgen mijn reis naar Zwitserland.
Ligt aan je abonnement.
off topic maar gezien de accukabels weer vast zitten: Bedoel je nu of je telefoon op kosten van je werkgever hebt, of privé, of zijn er abonnementen met roaming buiten EU? Even gezocht maar ik vind zo 123 niets. Ons groepje privé gsm's, en iedereen €60 kwijt. Ik heb tot 5gb op mijn abonnement, kom ik nooit niet aan en op motorvakanties is het wel Itunes constant op tijdens rijden. De rekening komt er binnenkort aan maar denk weer ver onder de 5GB te zitten, maar wel de €60 erbij
 
off topic maar gezien de accukabels weer vast zitten: Bedoel je nu of je telefoon op kosten van je werkgever hebt, of privé, of zijn er abonnementen met roaming buiten EU? Even gezocht maar ik vind zo 123 niets. Ons groepje privé gsm's, en iedereen €60 kwijt. Ik heb tot 5gb op mijn abonnement, kom ik nooit niet aan en op motorvakanties is het wel Itunes constant op tijdens rijden. De rekening komt er binnenkort aan maar denk weer ver onder de 5GB te zitten, maar wel de €60 erbij
Wij zitten bij T-Mobile. Onbeperkt bellen en data.
Sim only, zelf 4 iPhones 11 gekocht.
Gratis telefoons bestaat niet.

Buitenland is wel beperkt 5GB ofzo. Daarboven wordt ie trager. Maar je kan hem ook tijdelijk verhogen.
Dus geen onverwachte extra kosten meer.
Ik ken iemand die €42.000,- extra kosten had in Turkije omdat hij zijn dochtertje de hele vakantie op zijn iPad van de zaak spelletjes liet doen.
 
Wij zitten bij T-Mobile. Onbeperkt bellen en data.
Sim only, zelf 4 iPhones 11 gekocht.
Gratis telefoons bestaat niet.

Buitenland is wel beperkt 5GB ofzo. Daarboven wordt ie trager. Maar je kan hem ook tijdelijk verhogen.
Dus geen onverwachte extra kosten meer.
Ik ken iemand die €42.000,- extra kosten had in Turkije omdat hij zijn dochtertje de hele vakantie op zijn iPad van de zaak spelletjes liet doen.
T-mobile zit inderdaad buiten de bundel in ch. Vodafone werkt daar gewoon zoals in Nl. Ts fijn dat hij het weer doet en een fijne vakantie nog😎
 
(.....knip.....)
Gratis telefoons bestaat niet.

(.....knip.....)
Zijn nooit gratis geweest! Pure marketing truc die de providers jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aanhielden om iedereen aan de laatste en nieuwste modellen mobieltjes te krijgen icm. te dure abonnement met te weinig belminuten/sms/data.

Ik heb een sim-only abonnement en koop om de 2 a 3 jaar een spiksplinternieuwe toestelletje van rond de €500-€600. Grootste voordeel: mijn abonnement wordt NIET BKR geregistreerd!!! Alle abonnementen met een toestel duurder dan (ik meen) €250,- worden BKR geregistreerd omdat de mobiel sinds een gerechtelijke uitspraak aangemerkt als een lening. Nadeel: jouw mobiele abootje heeft een zeer groot impact op o.a. jouw hypotheekaanvraag, lening aanvragen, etc.
 
Zijn nooit gratis geweest! Pure marketing truc die de providers jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aanhielden om iedereen aan de laatste en nieuwste modellen mobieltjes te krijgen icm. te dure abonnement met te weinig belminuten/sms/data.

Ik heb een sim-only abonnement en koop om de 2 a 3 jaar een spiksplinternieuwe toestelletje van rond de €500-€600. Grootste voordeel: mijn abonnement wordt NIET BKR geregistreerd!!! Alle abonnementen met een toestel duurder dan (ik meen) €250,- worden BKR geregistreerd omdat de mobiel sinds een gerechtelijke uitspraak aangemerkt als een lening. Nadeel: jouw mobiele abootje heeft een zeer groot impact op o.a. jouw hypotheekaanvraag, lening aanvragen, etc.
Juist, en reken maar eens uit wat je uiteindelijk betaalt voor die "gratis" telefoon !
Wij hebben ook sim-only.

On topic: TS hoe gaat het, heb je nog leuke foto's van je reis ?
 
De pechgevallen die ik tot nu toe onderweg heb meegemaakt bij mij of reisgenoten zijn : benzine op, kapotte dynamo, halve boomstam door een achterband en een grote elektrische storing met repatriering naar Zwitseland voor die motor. Alleen de lege benzinetank hebben we destijds kunnen oplossen met het boordsetje gereedschap. Even de tank van de KZ eraf en een liter of 2 in de CB gegooid en door naar de pomp.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan