Help: motor valt uit boven 7000 toeren

Thijsiepee

MF veteraan
27 feb 2006
1.797
1
Sneek
Gisteravond mooi weer, wou een stukkie rijden, maar eenmaal boven de 7.000 tpm mjoaaaap helemaal niks meer viel gewoon uit, nog wel stroom.

Nou dat is vreemd dacht ik, naar huis toegelopen, wat is een motor dan zwaar :( , ff snelle inspectie ronde gemaakt. Maar was niks te zien.

Vanochtend alles ff nagezien, bougie was nat + vonk dus ff accu bijgeladen van leegstarten, alles weer inelkaar gezet

en plots deed hij het weer zonder er maar iets aan verandert te hebben

toen rondje door de buurt, viel hij weer uit toen ik boven de 7.000 tpm kwam en hij start nu weer niet


Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
cdi zou heel goed kunnen
bobines is minder waarschijnlijk omdat ze dan al alle 4 tegelijk stuk moeten gaan enals de bougiekabels.

controleer ook even je benzine kraan goed vacuum gedeelte gaat vaak stuk waardoor de kraan niet meer goed werkt
 
Ik heb zoiets soortgelijks gehad met m'n Xenon verlichting. Viel ook rijdend uit wanneer ik boven een bepaald aantal toeren kwam. Na wat puzzelen kwam ik er achter dat het de zekering was. Deze was gewoon in orde. Deze bleek alleen wat losjes in de houder te zitten. Vandaar de relatie met het toerental (trillingen). Misschien dat bij jouw een zekering van het motormanagement oid hetzelfde heeft.
 
cdi bleek idd kapot te zijn, dit werd veroorzaakt door een kapotte spanningsregelaar. De spanningsregelaar had ik al eerder vervangen maar toen bleek het kwaad al geschiet

dinsdag krijg ik me weer werkende cdi terug + een nieuwe spanningsregelaar met koelribben van carmo.nl
 
Nou zei die man dat ik ook maar beter mijn accu kon vervangen, maar dit ff aan een kerel gevraagd die zijn eigen bedrijf had in accu's, die zei dat niet echt nodig is als hij nog gewoon 12 volt kan leveren.

Niet dat een accu bv zomaar 15volt+ kan leveren lijkt mij
 
hopen dat je snel weer kan :] :] :] want het is echt 8-) 8-) 8-) weer
Hopen dat je dan ook DOOR kunt :] :] want het is echt :$ zo 8-) als het is ;)

Zo snel je stil moet staan is het :r in je 8-) pak!

En dan reed ik van de week naar huis en komt er zo'n shoppertje tussen de file naast mij rijden terwijl ik op de invoegstrook aan kom roffelen. T-Shirtje, korte broek, geen handschoenen, pothelmpie... Daarvan krijg ik echt het :/
 
Laatst bewerkt:
Met zoveel verstand, hoeft hij ook geen helm op!
Die hoeft toch niets te beschermen ;)

@TS: fijn dat je de cdi ed weer kunt installeren en op de vfr kan knorren !!
 
Jezus!

vandaag mijn cdi weer binnen gekregen en nieuwe spanningsregelaar

maar hij geeft nog geen vonk, terwijl wel de cdi gerepareerd is! grgrgrgrg!

ook als ik de spanningsregelaar niet aansluit vonkt hij nog steeds niet, carmo gebeld
assistentie van hun gekregen door spanning te meten over de bobines maar die geven ook gewoon bijna 12 volt.

zouden alle 4 bougie's kapot zijn gegaan door de defecte spanningsregelaar?
 
dodemanskop doet het, want krijg spanning op de bobine's

ik meet alleen geen weerstand tussen de onstekingsspoel terwijl dit wel hoort te zijn

dan zal dat zijn fout wel zijn, maar als hij kapot is dan meet je toch een veel hogere weerstand

of zie ik dat nu verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan