Help

Richard666

Rookie
19 mei 2015
4
0
HELLENDOORN
Onlangs een cb450 s bj '91 gekocht voor woon-werkverkeer en evt van't winter flink aanpakken want t'is niet moeders mooiste ;-)
Volgens de verkoper was het de bobine (was hem verteld). Bobine erbij gehaald maar; nee, niks.
Dodemans knop door gesoldeerd, koppelingstekkertjes door verbonden, zijstandaard ingeklapt (hoewel ik daar geen contact/kabeltjes zie), andere bobine en cdi geprobeerd , nwe bougies gehaald, hoewel die vorig jaar nog een beurt incl bougies had gehad. NGK-R DR8ES, kabels doorgemeten. Motor draait gewoon rond.
Had al een beetje gezocht hier maar kom dus nog niks verder.
Ik weet het niet meer......

iemand suggesties?? of toevallig in de buurt van Lemele/Hellendoorn?
Of iemand in de buurt met een rijdende CB450s?
 
Ik neem maar aan dat het motorblok niet loopt?
Hoe lang heeft ie stil gestaan?
Carburateurs schoon?

Toen ik voor het eerst mijn Honda moest laten draaien moest ik best (heel) lang doorstarten. Uiteindelijk hoor je wat geroffel dat ie bijna wil lopen.

Hondas starten makkelijker zodra ze vaker gebruikt worden.
 
Wat denk je bij begin beginnen
Krijgt hij vonk
Krijgt hij brandstof zijn de bougies nat, zo nee dan cab schoon maken (altijd goed)
Stekkers allemaal na gekeken op goede functie
Kabel breuk
Onsteking goed
Het kan zoms zo moelijk zijn dat je er gewoon niet uit komt en je er zelf blind op staart.
 
Eigenlijk zou er een goede checklist moeten zijn.
Of zou die soms al bestaan?
 
Eigenlijk zou er een goede checklist moeten zijn.
Of zou die soms al bestaan?

checklist_2.jpg


Zo goed genoeg???
 
Wat denk je bij begin beginnen
Krijgt hij vonk
Krijgt hij brandstof zijn de bougies nat, zo nee dan cab schoon maken (altijd goed)
Stekkers allemaal na gekeken op goede functie
Kabel breuk
Onsteking goed
Het kan zoms zo moelijk zijn dat je er gewoon niet uit komt en je er zelf blind op staart.

Precies, je geeft ook geen enkele info over wat er wel/niet gebeurd en wat je wel/niet hebt nagekeken.
Wij kunnen het vanaf hier niet zien, je zal het toch echt zelf moeten doen.
 
Er is een topic op dit forum over het zelf repareren van de CDI. Dat is een doosje met electronica waar wel eens een soldering losraakt en dan heb je geen vonk meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan