Help!! GS1000 wil niet starten

Nou benzine probleem dus hoe ziet de tank er uit van binnen is die nog netjes?? Als in die tank roestdeeltjes zitten dan blijf je dit probleem houden, sproeiers hebben maar heel klein beetje vuil nodig om dicht te gaan zitten.
Spuit anders eens wat benzine of startspray in de carbs als hij dan wel wil starten ben je al een eind op weg.

Dat had ik ook al aangegeven,het is op zich al vreemd dat hij eerst wel wou starten en nu
niet,dan zou je inderdaad aan een brandstof tekort denken.
Of hij zuigt te weinig aan door de slechte compressie.
Na ultrasoon reinigen moet je toch nog alle sproeiers nakijken of ze open zijn,en dan met name de stationair sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
Spuit eens wat remreiniger in het luchtfulter en starten doorstarten he ;)

Doet hij het even dan is het een carberateurprobleem.

Als monteur zijnde is het vanaf de PC niet altijd te beoordelen wat het is, info aannemen is lastig.

Krijgt hij voldoende benzine heeft een goede vonk en compressie is voldoende dan doet hij het :Y ,enne uitlaat niet dicht.
 
Late update, maar we hebben het probleem gevonden! Het zat toch in de bobines, ondanks dat we op alle 4 bougies een vonk hadden! Nieuwe bobines geplaatst en hij loopt als een zonnetje! Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat de motor op cilinders 1 en 2 wel liep en op 3 en 4 niet.. Bobine links stuurt namelijk 1 en 3 aan en bobine rechts stuurt 2 en 4 aan, dus dan zou he toch verwachten dat of 1 en 3 of 2 en 4 niet lopen!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! Weer een hoop bijgeleerd:)
 
Dat is inderdaad vreemd, dan zou je de verklaring in vb slecht contact van de bougiekabels/doppen zoeken..
 
Late update, maar we hebben het probleem gevonden! Het zat toch in de bobines, ondanks dat we op alle 4 bougies een vonk hadden! Nieuwe bobines geplaatst en hij loopt als een zonnetje! Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat de motor op cilinders 1 en 2 wel liep en op 3 en 4 niet.. Bobine links stuurt namelijk 1 en 3 aan en bobine rechts stuurt 2 en 4 aan, dus dan zou he toch verwachten dat of 1 en 3 of 2 en 4 niet lopen!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! Weer een hoop bijgeleerd:)


Hoogstwaarschijnlijk zit er er in de bougiekabels een breuk , die dan de kern langzaam er uit brand .
En als de afstand te groot wordt , vonkt ie niet meer goed / genoeg onder druk ..
kijk maar eens goed naar de kabels van de bobine die niet meeliep . ;)

PS - elke kabel onafhankelijk checken !!!!.. DWZ alle vier . O-)
 
Laatst bewerkt:
Late update, maar we hebben het probleem gevonden! Het zat toch in de bobines, ondanks dat we op alle 4 bougies een vonk hadden! Nieuwe bobines geplaatst en hij loopt als een zonnetje! Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat de motor op cilinders 1 en 2 wel liep en op 3 en 4 niet.. Bobine links stuurt namelijk 1 en 3 aan en bobine rechts stuurt 2 en 4 aan, dus dan zou he toch verwachten dat of 1 en 3 of 2 en 4 niet lopen!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! Weer een hoop bijgeleerd:)
Goed dat je dat nog even laat weten! Dat doet niet iedereen, maar het is wel prettig voor diegenen die met je mee hebben gedacht.

Ben benieuwd of het nu ook echt definitief is opgelost ......
 
Late update, maar we hebben het probleem gevonden! Het zat toch in de bobines, ondanks dat we op alle 4 bougies een vonk hadden! Nieuwe bobines geplaatst en hij loopt als een zonnetje! Het enige wat ik vreemd blijf vinden is dat de motor op cilinders 1 en 2 wel liep en op 3 en 4 niet.. Bobine links stuurt namelijk 1 en 3 aan en bobine rechts stuurt 2 en 4 aan,
heel bijzonder _O-
dus dan zou he toch verwachten dat of 1 en 3 of 2 en 4 niet lopen!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! Weer een hoop bijgeleerd:)

niemand die wakker is?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan