Herbeleving van een gemaakte rit.

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.048
53.984
Kampen (Overijssel)
Het eerste en misschien ook laatste “post hier je Relive filmpje“. Het liefst motor-gerelateerd aangezien MF is en niet FF of WF.
Maar als een hele mooie hebt ga ik er niet flauw om doen.

Hoe het kwam:
Een tijdje terug dat ik het programma ontdekte, je kunt hem op je telefoon installeren als applicatie.
Het resultaat kun je dan als link delen via Relive.
Waar ik dan nu voor gekozen heb is om het bestand op te slaan op m’n tablet en dan uploaden naar mijn YouTube kanaal. Dit is dan heel simpel de rit op een kaart afgespeeld maar er kan veel meer mee dan dit, je fantasie is de enige beperking, of geld. Dit is gedaan met de gratis applicatie van Relive.

Dit is mijn eerste, wie doet er mee?
@Rob RD ?
@Zenuwlijer ?




 
Ik vind het een leuk idee. Geeft toch een andere gevoel dan een screenshot van een route op een kaart. De Vmax blijft nu nog even binnen, maar bij de eerstvolgende rit zal ik eens een poging doen.
 
Reminder, leuk idee en applicatie. :Y :t

Al las ik gisteren over een rijder die na een Youtube filmpje een politie inval kreeg wegens te hard rijden en is geëmigreerd. _O-
 
Reminder, leuk idee en applicatie. :Y :t

Al las ik gisteren over een rijder die na een Youtube filmpje een politie inval kreeg wegens te hard rijden en is geëmigreerd. _O-

Ik denk dat een beetje creatief iemand er best iets leuks mee kan doen.
— stukje intro
— foto
— route
— plaatje in plaatje film.

enz.
Te hard rijden is een keus, de gevolgen voor jezelf.
 
Ik ben altijd heel erg bang voorzichtig om Apps te installeren due je volgen. Desalniettemin lijkt me deze zo leuk dat ik me er wel in wil gaan verdiepen. @Willem , je merkt op dat het ook op android werkt, hoe anders? Of heb jij Apple?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben altijd heel erg bang om Apps te installeren due je volgen. Desalniettemin lijkt me deze zo leuk dat ik me er wel in wil gaan verdiepen. @Willem , je merkt op dat het ook op android werkt, hoe anders? Of heb jij Apple?
Ik heb inderdaad een Apple iPhone waarop ik hem geïnstalleerd heb, of het anders is dan op een Android weet ik niet maar er zijn ook Android gebruikers. Het was meer om een ongevraagde vraag alvast te tackelen.

Ik ben dus helemaal niet bang om gevolgd te worden, eerder verlatingsangst dus volg me alsjeblieft.
Als men weet waar ik ben kunnen ze ook vast uitsluiten waar ik dus niet ben geweest.
 
Gevolgd in de zin van dat als ik naar een toko toe rij geen lust erin heb maandenlang advertenties te gaan ontvangen over iets waar ik geen interesse meer in heb, en dergelijke. Verder vang ik het wel op mijn manier af
 
Dit heb ik wel vaker gezien maar wat er leuk aan is ontgaat mij totaal.
Niet om te zeiken hoor, steek me maar aan met enthousiasme ;)

Een mooie SF848 die een mooie pas opscheurt kan ik nog wel wat minuten bekijken, maar zo een vrijwel platte landkaart waar de
2D broer van pacman overheen racet.... Ik mis de herkenningspunten e.d

Misschien handig om op een wat langere rit te kunnen zien langs welke bergen of passen je bent gereden ?
 
Wellicht leuk (of leuker) voor jezelf, om naderhand te kijken waar je zoal gereden hebt.
Ik maak af en toe een rondje waarbij ik later geen flauw idee heb wáár ik gereden heb.
En als je dit dan hier post, kan iemand nog zeggen; hee, da’s bij mij in de buurt!
En voila.... koffiepunt :+
 
Kaarten.

Met allerlei tracking-apps probeer ik wel bij te houden waar ik gereden heb, en dan vooral voor de lange (europese) ritten.
Ik ga soms na waar ik geweest ben, of ik wil weten: "He, was ik daar niet in 2017?" als iets bv in nieuws of films langskomt.

Kaarten met datum (en tijd) aanduiding zijn dan mijn favoriet.
fotos zijn een bonus, maar ik ben niet (meer) zo'n fotomaker.

Video is mij te veel moeite, en.. wie gaat er nou uren video later weer nakijken..
Voor video zou een soort van log-on-demand wel handig zijn. dat je bv de 10min voor+na iets bijzonders kan bewaren (of een ongeval!), en ook dan liefst zoek/vindbaar op tijd en kaart.

Typische vragen die ik aan een app/logger wil stellen zijn:
- waar was ik op 12 Maart 2020 ?
- Wanneer/hoelaat ben ik over de Wurzlpas gereden ? (al wel 10x... )

momenteel gebruik ik af en toe polarsteps, maar ik vind het niet nauwkeurig genoeg, en het komt mij wel erg flashy (posery) over.
Ook Ramblr werkt redelijk, maar alleen "per dag", je kan het niet dagenlang laten lopen (dan crasht het)
google location history (my timeline-maps) werkt redelijk, maar niet altijd nauwkeurig en alleen "voor eigen gebruik", je kan het niet makkelijk aan kennissen laten zien (screenshots, maar das niet handig..)

MyAdventure.bike werkt prima (maar is kleine speler).
Doet wel ongeveer wat ik wil: nauwkeurig routes bijhouden. Zoeken op datum gaat goed, zoeken op locatie alleen als je weet welke trips je moet hebben. Privacy is een dingetje: je moet je GSP-Location uitzetten als je niet ge-traced wil worden, bv als je kennissen bezoekt die liever niet op Social-Media gaan (niet vergeten).
Voordeel van MyAdventure.bike is ook dat je na paar dagen rijden, en een goed gekozen trip-title, elke hotel-receptioniste met 3 of 4 keywords kan laten opzoeken "let me show you where I've been" - de Gemakkelijk-Patsen factor is Hoog.
 
Laatst bewerkt:
Toch krijg ik het idee dat het hier niet zo leeft, nou ja, lekker een privé topic om m’n rondjes rond diverse kerken te promoten.
Zeker wel, alleen blijft het, als ik voor mezelf spreek, beperkt tot routeopname in Calimoto of Maps. Ik wist niet dat er zoiets bestond als "Relive". Ik ga het ook downloaden en alles maar weer opnieuw rijden ofzo😉
 
Wat een heerlijk ritje! Bekende route die ik ook regelmatig ongeveer doe. Zondag ben ik afgedwaald naar de Dellen, wat ook erg leuk is

Die app heb ik nu ook maar gedownload, en zal ik ook maar eens gaan proberen! tnx voor de tip
 
Vooral alles geloven wat je leest
Hier op MF zit ook iemand (naam en type motor bekend) die zijn gebruikersnaam heeft veranderd nadat zijn filmpje overal op tv kwam. We zagen hem eerst op MF, daarna kwam het onder meer bij Dumpert, Shownieuws en Boulevard.
Het verspreide zich als een olievlek. 8)7 _O- :X

Hij was behoorlijk zenuwachtig.. om zijn reactie van blinde paniek wat af te zwakken.
Het was een spannende avond en dag om van dichtbij te volgen.
Ik kreeg er zelf hartkloppingen van.

Inmiddels zijn er internationaal al meer meldingen van mensen die veel te hard rijden en achteraf opgespoord zijn. :Y
Ik las pas een dergelijk verhaal in de Motoplus; acht maanden na het filmpje op Youtube waren rijders opgepakt.
Er was een groot team van de politie mee bezig geweest.

Toen mijn vriendin in het ziekenhuis lag heb ik haar auto even drie seconden opgetrokken tot 160 km/u.
De week erop nam de verzekering contact op.. ze zou geroyeerd worden..
Leuk zo'n "kortings-tracker" in je wagen (ANWB)..
 
Ik heb de app ooit geprobeerd. Ik vond het voor mezelf niet zoveel toevoegen. Onderweg tijdens een rit wat filmen met een GoPro-tje en terug-monteren naar een paar minuten met de "hoogtepunten"(of gewoon leuk beeld) geeft me meer "herbelevingsgevoel" omdat ik er dan wat meer omgeving bij zie en motorgeluid hoor.

dit bijvoorbeeld:

Of dit:

en nog één bonus als ik toch aan de "egotrip" ben ;) :
 
Waarschijnlijk een ander verwachtingspatroon oid maar ik kan nooit langer dan 10 sec naar een gemiddeld go-pro filmpje kijken.... of het moet een soort van spannend worden maar dat zijn 99% niet.
Het appje van dit topic om te zien waar ik geweest ben vind ik voor mezelf ook interessanter.
Maar ieder zo z’n ding :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan