Het 11kw Rijders Topic (III) - Met de Motor op het Fietspad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm tja.. kan die demper wel loshalen, maar die boutjes en moertjes zijn niet al te best meestal bij die uitlaatsystemen...

Misschien maar eens horen bij de dealer of die dat weten :P
 
Probeerde net die boutjes los te halen om die demper eraf te halen, zijn die boutjes 'beurs'..
Is maat 10, maar glij er met 10 overheen..

Kan ze wel wat afvijlen zodat het misschien met 9 wel lukt, maja, wat een gedoe weer :p
 
Bij afgesleten bouten boor ik ze altijd uit (of verwijderen met "grabit" bitje voor de accutol)
En vervangen die zooi.
Zou ik nu ook gewoon doen en dan kan je altijd nog kijken wat er in je demper zit.


Deze week de motor een grote beurt geven en alle gesmeerde delen controleren.
Aankomend weekend de eerste toer van het jaar! *O*
Lang weekend Sauerland :]
 
Ik verwacht dat iemand die deze opleidingen volgt het allang losgehaald zou hebben.
 
Gisteren de routes voor komend weekend besproken en compleet gemaakt.
En vandaag een boeking gedaan voor alweer de volgende trip. O-) _O-

4 dagen solo toer Engeland, Lake District op de 11kw! })
Huisje en tickets voor de boot geboekt. Eind van de maand weg. *O* *O*
Had geen zin om te kamperen en huisje was een last minute aanbieding :+
Dus lekker weinig bagage!

Goed begin van het jaar!! O-) 8-)

En nu genieten van het prachtige zonnetje!
 
4 dagen solo toer Engeland, Lake District op de 11kw! })
Huisje en tickets voor de boot geboekt. Eind van de maand weg.

Ha echt?!?

Ik vertrek 28 maart ook 12 dagen op mijn 11kw!
Via Calais(frankrijk) door naar Londen, Manchester, Glasgow en dan paar dagen Schotland (o.a. isle of skye, inverness, edinburgh) en uiteindelijk via Newcastle - IJmuiden terug!.
Ook overal ho(s)telletjes dus weinig bagage mee.

Kom begin april ook door lake district.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
 
Haha grappig toeval :P
Zat nog te twijfelen om een grote toer te doen,
maar heb er voor gekozen om 1 dag een grote route te maken over asfalt wegen
en de andere dagen te gaan "green lanen" oftewel de halve verharde paden de bergen in ^^
 
Wij gaan in juli met drie 11kw's naar het Eifel gebied :D
Eens zien hoe dat zal meevallen, ook hotelletjes geboekt :) Iemand nog goeie hoteltjes daar tegen gekomen?
 
Hoppa, verse olie en filter in de motor, daarna een uurtje rond gereden.
Nu inpakken en morgenochtend op naar Duitsland voor een paar dagen sturen!
 
Nice nice..!! Ben benieuwd naar de reisverhalen straks!

Ik moet ook echt eens naar een gebied gaan met lekker veel bochten! Heerlijk om met goed weer lekker te gaan hangen in de bochten, is meteen goede oefening! :)
 
Gister volle gas met de K-Pipe tegen de wind in; 75-76km/u in de 4e versnelling. Dan moet je echt terug naar de 3e om 'm door te trekken naar de 80km/u die op die weg was toegestaan. Aangezien ik 'm nog steeds aan het inrijden ben, geen zin om 'm echt hoog in toeren te laten draaien. Dan vliegt straks de krukas en de zuigerveren je om de oren. :+

Denk dat de volledige 11kW dan toch met wind fijner is dan een schamele 6kW (ondanks de 103kg wegende motor). Zou ik eens moeten testen op een dag met veel windkracht en een echte 11kW 125cc'er.

Enfin, de Pipe staat nu bij Sym, omdat ik een Symmetje heb meegenomen voor de komende dagen. Hoop dat ie wel heel terug komt, want Sym is natuurlijk een concurrent van Kymco. Ze vroegen al af wat dat ding bij ze moest. ;) Die staat gewoon mooi te wezen en te wachten tot ik 'm weer ophaal.
 
Wind mee gaat ie wel over de 100... maar ik weet ook wel dat 125cc leuk is voor in de stad en dat je je daarbuiten helemaal niet mee moet vertonen. Dat wist ik al jaren, maar in Brussel zijn ze daar nog niet van op de hoogte. Aangezien het aantal motorrijders onder de verkeersdoden dalen, moeten ze dat toch een beetje omhoog halen door 125cc te verplichten voor de jonge bestuurders. :P
 
Wind mee gaat ie wel over de 100... maar ik weet ook wel dat 125cc leuk is voor in de stad en dat je je daarbuiten helemaal niet mee moet vertonen. Dat wist ik al jaren, maar in Brussel zijn ze daar nog niet van op de hoogte. Aangezien het aantal motorrijders onder de verkeersdoden dalen, moeten ze dat toch een beetje omhoog halen door 125cc te verplichten voor de jonge bestuurders. :P

Ik vind het eigenlijk buiten de stad ook best te doen,
Alleen op de snelweg miss je de benodigde optrek kracht om je uit bepaalde situatie's te redden. Aangezien vorige week bij de oprit snelweg, Meneer de vrachtwagen chauffeur dacht he ik rij 100 die motor geeft wel even wat gas bij en gaat voor mij..... Ja niet dus want ik had dikke wind tegen en hij wou niet harder als 100... hierdoor moest ik dus vlak voor de vrachtwagen invoegen (10meter) Alsnog niet prettig wetende dat bij een klein extra windje je in snelheid gaat afdalen.....

Normaal vind ik snelweg al Kut omdat je zo hoog in de toeren zit, als ik daar niet op let is het met 110 wel te doen. alleen inhalen etc......
toch kom ik liever niet op de snelwegen + 100 wegen motor red het wel maar hou er niet van om zo hoog in de toeren te rijden, (lijkt net alsof je niet weet hoe je hem een versnelling hoger moet zetten....)

op de 80 wegen heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee ook met de hardste wind tegen niet. Alleen wel als het een steile bult is + harde wind tegen wil die wel eens afzakken in de toeren.
 
Precies. Dat soort situaties is wat 11kw levensgevaarlijk maakt.
Invoegen is zoizo drama meestal, had vorige week in de auto dat ik achter een bejaard stel zat wat doodleuk met 60 de snelweg op willen rijden. Was niet bepaald blij dat ik daarachter zat..
 
Hmm heb daar eigenlijk geen lastvan.. tuurlijk, je mist vermogen, maar is niet zo dat ik echt achterblijf..
Maja, daar moet je dan ook wel veel moeite voor doen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan