Het 11kw Rijders Topic (III) - Met de Motor op het Fietspad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja echt behoorlijk veel. Maar ik zie dit ook wel bij andere GT125's (in ieder geval bij de oude). De meeste roest op mijn frame is al bijgewerkt (geschuurd en gespoten met hammerrite).
Het is natuurlijk mogelijk dat ze bij de nieuwe frame's (de zwarte, die jij ook hebt) wat betere verf hebben gebruikt.

zou kunnen, in ieder geval hebben ze de boutjes niet verbeterd :P
die maken een mooie bruine afdruk op mijn koplamp ruitje...

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens een vraag voor jullie,
Telkens als ik me motor ver afschuin in een bocht naar links krijg ik op geven moment een schaap geluid en voel ik dat iets de grond raakt??? en het is alleen in een bocht naar links.
Kan dat de standaard zijn of is dit iets anders? Vind het best een rottig iets en ga daardoor minder met me motor smijten als ik eigenlijk wil.
 
Ik heb trouwens een vraag voor jullie,
Telkens als ik me motor ver afschuin in een bocht naar links krijg ik op geven moment een schaap geluid en voel ik dat iets de grond raakt??? en het is alleen in een bocht naar links.
Kan dat de standaard zijn of is dit iets anders? Vind het best een rottig iets en ga daardoor minder met me motor smijten als ik eigenlijk wil.

Kijk waar of je ergens een schaafplek hebt.. Zit het op je standaard, dan is het je standaard .
 
vandaag even gekeken en dat uitsteeksel op mijn voetstukje is inderdaad iets bekrast,
nooit het idee gehad dat ik zo ver mijn motor afschuinde.....???
 
ziet er indd wel heul erg vlak uit ja, hoe staat jouw vering afgesteld, te slap wellicht? kan namelijk ook de oorzaak zijn.

Met een GS500 was het niet moeilijk voor me om de steppjes aan de grond te krijgen, maar dat ding is onwijs breed vanonderen. met me SM lukt het alleen als ik echt tot het uiterste ga (zelden op de openbare weg), dat het je (mits onder normale omstandigheden) zo gemakkelijk afgaat op jouw fiets, tja... respect :P
 
Dat busje kan je er vast wel afhalen, kan je nog schuiner. :)
De grondspeling bij sommige motoren is echt minimaal, bij rotondes tik je dan al tegen het asfalt met een onderdeel.
 
toen ik aan het lessen was op de GT125 kwam ik met het achtje standaard tegen de grond aan met die knobbel. Kreeg toen te horen van mijn instructeur dat de GT niet heel veel speling heeft met afschuinen.
 
toen ik aan het lessen was op de GT125 kwam ik met het achtje standaard tegen de grond aan met die knobbel. Kreeg toen te horen van mijn instructeur dat de GT niet heel veel speling heeft met afschuinen.

nee ik merk het XD inderdaad heb ik het op rotonde's ook wel en van die hele scherpe s bochten, of als ik snel door een grote bocht heen ga.
 
Zelfs met het juiste gereedschap lukt het niet altijd om een vliegwiel los te krijgen. Bij de revisie van m'n brommer (DT50R, dus AM6 blok) ben ik eens 7uur bezig geweest met het los krijgen van het vliegwiel. De moer kwam wel los, maar de conische passing van het vliegwiel niet...
 
Zelfs met het juiste gereedschap lukt het niet altijd om een vliegwiel los te krijgen. Bij de revisie van m'n brommer (DT50R, dus AM6 blok) ben ik eens 7uur bezig geweest met het los krijgen van het vliegwiel. De moer kwam wel los, maar de conische passing van het vliegwiel niet...

Tig blokken gereviseerd, nooit problemem gehad met vliegwielen...
 
Ik heb inmiddels ook al een flink aantal vliegwielen losgetrokken, dus dan heb jij geluk gehad, of ik pech, net hoe je het bekijkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 1 keer gehad dat het vliegwiel niet los wou komen van de conische passing.
Echter was dit bij een brommer die 5 jaar buiten had gestaan en het wielwiel en de krukas 1 bonk roest waren.
nadat ik de vliegwieltrekker in het vliegwiel had gedraaid (ja, deze zat er helemaal in) en hem eruit wou trekken kwam alleen het schroefdraad eruit zetten.
 
Net weer even goed de motor gewassen, was al weer hoog nodig :+

Na de les van zaterdag is kijken of ik mijn AVB (volle A)
kan aanvragen voor half / eind mei, liefst de week na mijn 24ste verjaardag *D

en tevens half mei de motor in de verkoop gooien, het is tijd voor een andere fiets :W
Moet natuurlijk wel even duimen dat ik beide examens in 1 keer haal,
ben niet zo'n ster met examens :+
 
Moet ik nog goed over na denken, zitten wel een aantal mooie opties op.
Maar wel een kilometerstand van 36.000, dus dat drukt de prijs weer.
Al kan de motor dit makkelijk hebben.
 
Hmmm, zag op speurders.nl een honda varadero 125 met 58dkm erop :P 1100...
Wel een beetje veel kilometers.. en voor de prijs ook een beetje te...
Zit er denk ik toch overna te denken om mijn motor te verkopen, hij staat al op marktplaats en speurders en misschien te gaan kijken naar een Honda Varadero.
Mag niet te duur worden natuurlijk XD, daarom vond ik die motor voor € 1.100 erg aantrekkelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan